Numer postu:#107 przez ciapus4 » Cz 21:22, 15 lis 2018
Tak, najpierw odpaliłem silnik trochę pochodził i dolewałem płyn, ze wszystkich odpowietrzników wylatywał płyn i było ok do dzisiaj, zagrzał się, więc go odstawiłem i poczekałem jak ostygnie, uruchomiłem ponownie i wskazówka leci do góry załącza się wiatrak, a gumy zimne, więc myśle, że to termostat się nie otwiera, ale chciałem się dopytać czy kupić nowy czy to coś innego ?
Sprobowalbym jeszcze raz podczas rozgrzanego odkręcić odpowietrznik chłodnicy aby upewnić się ze jest tam płyn. Zawsze mogło gdzieś powietrze jeszcze siedzieć. Wydaje mi się ze przy zamkniętym termostacie temp urosła by do bardzo wysokiej a nawiew by dmuchal ciepłym. Upieram się ze jest jednak jeszcze gdzieś powietrze.
Numer postu:#110 przez adam1965 » Pt 11:54, 16 lis 2018
Zdarzają się przypadki że wirnik a szczególnie te z tworzywa lubią się zsunąć z ośki na tyle że wirnik się kręci ale nie z taką prędkością z jaką ośka. Na zewnątrz tego nie widać ale po wyjęciu pompy wirnik zostaje w silniku. Tym bardziej że nawet nagrzewnica nie grzeje żadnym wężem.
Ale ja bym jeszcze sprawdził termostat bo jeżeli silnik ma na wskaźniku temp. roboczą to powienien chociaż trochę puścić. Czyli wyjęcie termostatu ,wsadzenie do garnka z wodą na piecu i podgrzewanie go. Jeżeli się otworzy to jest sprawny. Miałem przypadek że nowy po założeniu do auta i nie sprawdzeniu w garnku się nie otworzył. Ale wtedy zrobił się odwrotny obieg płynu i wyrwał z chłodnicy któciec.
Numer postu:#111 przez Tetsuro » Pt 12:06, 16 lis 2018
Przepraszam że wykluczyłem termostat ale zareagowałem na nagrzewnice a nie chłodnicę. Jeżeli jednak nagrzewnica i chłodnica zimna a był odpowietrzany to raczej pompa. Pozdrawiam