Spadek mocy / dymienie

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Spadek mocy / dymienie

Numer postu:#16  Postprzez Albercik » So 16:57, 26 maja 2018

Hmm, jak EGR walnięty to raczej szykuj się na jego wymianę. Czyszczenie zazwyczaj pomaga na chwilę, a po kilku miesiącach - zabawa od nowa.

Co do DPF'a to proponuję go porządnie wypalić po tej wymianie, bo przez padnięty EGR napewno dostał ostro po tyłku.

Wymiana czujnika ABS zależy od tego czy to przód, czy tył i czy masz do wymiany czujnik (ten z kabelkiem) czy pierścień.

Wymiana chłodnicy, jeśli samemu to chłodnicę kupisz za 100-200zł zależnie od wersji producenta. Wymiana samemu (+ sześciopak piwa), lub w warsztacie (nie wiem ile bo wymieniałem sam).

Skraplacz to koszt rzędu 130-150 zł. Ostatnio kupowałem, tylko musisz bardzo uważać, bo są dwie wersje i sprzedawcy o tym nie wiedzą. Najprościej to prawdzić odkręcając trzy śruvy trzymające grill i zobaczyć jak długi masz wąs do przykręcenia skraplacza do chłodnicy po prawej strinie auta (po lewej patrząc od przodu). Jak się przyjrzysz na fotki na allegro są chłodnice z dłuższym i z krótszym.

Wymianę najlepiej zrobić razem z wymianą chłodnicy bo i tak musisz skraplacz wyjąć (czyli spuścić gaz z klimy) razem z chłodnicą. Potem jeszcze koszt nabicia klimy.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Spadek mocy / dymienie

Numer postu:#17  Postprzez pwil991 » Pn 14:16, 28 maja 2018

Dziękuję za odpowiedź. Z kolei ja przesyłam swoje odpowiedzi:

1. Zawór EGR wyczyszczony i rzeczywiście na dzień dzisiejszy pomogło. Co rozumiesz przez wypalanie DPF? Samodzielnie w trasie czy w serwisie palnikiem? Samodzielnie jakie parametry utrzymać żeby zrobić to poprawnie? Nie mam obrotomierza, więc chciałbym przyjąć jakaś prędkość na konkretnym biegu, powiedzmy na 4. 100 km/h przez 15 minut?

2. Chłodnicę już wymieniłem w ASO.

3. Na klimę się nie zdecydowałem - 1500 PLN mnie na razie skutecznie odstraszyło.

4. Wg. informacji z serwisu do wymiany tylni czujnik ABS z kabelkiem.
pwil991
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): Pn 13:36, 16 kwi 2018
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 Multijet
Imię: Paweł

Re: Spadek mocy / dymienie

Numer postu:#18  Postprzez Majkel_B » Pn 15:13, 28 maja 2018

Ad. 1 - Wypalanie DPF następuje automatycznie po spełnieniu niżej wymienionych kryteriów:
- optymalna temperatura silnika
- obroty powyżej 2500 RPM
- prędkość powyżej 60km/h
Czas trwania procesu w zależności od stopnia zapchania filtra. U mnie trwa to zazwyczaj około 7-8minut.
W praktyce wypadasz na obwodnicę, zapinasz 5ty bieg i trzymasz 110-120 (wtedy obroty są powyżej 2500) przez kilka minut, a jak chcesz mu jeszcze pomóc to zredukuj na 4kę i trzymaj 100-110km/h. Obroty powinieneś mieć w granicach 3000 wtedy.

Ad. 3 - ile za klimę?! :-\ Bo mnie też czeka wymiana chłodnicy klimatyzacji... Za co oni tyle Ci liczą? Wiem, że ceny czynnika skoczyły ostro w górę, ale bez przesady... 1500zl to jak za dwukrotne nabicie, a reszta to koszt części i robocizny :-)
>>>>> Zapraszam do tematu z moją Bianką <<<<<

Moja Bianka na Motostat:
Obrazek
Majkel_B
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 813
Dołączył(a): N 9:15, 04 cze 2017
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Panda: II 1.3 JTD Dynamic 2011r
Imię: Michał

Re: Spadek mocy / dymienie

Numer postu:#19  Postprzez pwil991 » Pn 16:13, 28 maja 2018

Majkel,

No niestety zdecydowałem się na wizytę w ASO ze względu na dymienie i brak jednoznacznej diagnozy w warsztatach. Miałem robione dwie diagnostyki i w jednej mówili, że dwa wtryski do wymiany, w innym wypalenie DPF. Więc w końcu pojechałem do ASO na diagnozę, a akurat w międzyczasie padła klima i chłodnica.

Chłodnicę wymienili mi za 800, a skraplacz wycenili na 1000 z robotą i wymianę wężyka giętnego 500 :( Gdybym sam umiał to bym się podjął a tak muszę bulić chore pieniądze...

Ale znając teraz zakres do wykonania popytam w innych warsztatach nieautoryzowanych może będzie rozsądniej.
pwil991
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): Pn 13:36, 16 kwi 2018
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 Multijet
Imię: Paweł

Re: Spadek mocy / dymienie

Numer postu:#20  Postprzez Majkel_B » Pn 16:22, 28 maja 2018

No ale właśnie klimę to ogarnie Ci zwykły zakład który się w tym specjalizuje. ASO cenami ryje beret i zdziera skórę żywcem. Za wymianę chłodnicy w normalnym warsztacie zapłaciłbyś maksimum 3/4 tej kwoty.
Ja do ASO pojechałem tylko na diagnostykę jak miałem podejrzenie padniętego wtrysku.
>>>>> Zapraszam do tematu z moją Bianką <<<<<

Moja Bianka na Motostat:
Obrazek
Majkel_B
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 813
Dołączył(a): N 9:15, 04 cze 2017
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Panda: II 1.3 JTD Dynamic 2011r
Imię: Michał

Re: Spadek mocy / dymienie

Numer postu:#21  Postprzez Albercik » Pn 18:25, 28 maja 2018

1500 za klimę?? To co, oni tam płynnym złotem ją nabijają?? Ja ostatnio za nabicie kompletnie pustej klimy w Focusie zapłaciłem 150 zl... Za chłodnicę (skraplacz) klimy - płaciłem 229 zł + przesyłka na Allegro we wrześniu.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Spadek mocy / dymienie

Numer postu:#22  Postprzez magda621 » Wt 12:33, 04 wrz 2018

witajcie,

Pomóżcie kochani. U mnie od 3 dni dziwnie dymi silnik i obroty w trakcie jazdy nagle wzrastają. Przestraszona podjechałam do mechanika i stwierdził,że to bd filtr DPF wypalanie i będę musiała niestety kupić nowy filtr. Ale słyszałam coś o regeneracji, czyszczeniu Dpf? Co o tym myślicie?
magda621
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): Wt 13:24, 28 sie 2018
Lokalizacja: Polska
Panda: Fiat Panda 1.3 Multijet II 16v 90 KM
Imię: Magda

Re: Spadek mocy / dymienie

Numer postu:#23  Postprzez Majkel_B » Wt 22:02, 04 wrz 2018

Jak to obroty silnika w trakcie jazdy wzrastają? Same z siebie? Jaki przebieg ma auto, jaki styl jazdy - miejski czy mieszany? Tyle pytań, tak mało informacji. Jeśli to faktycznie zapchany filtr DPF to dużo bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest oddanie go na regenerację. Po takim zabiegu filtr będzie prawie jak nowy, a zapłacisz tylko ułamek ceny nowego filtra.
>>>>> Zapraszam do tematu z moją Bianką <<<<<

Moja Bianka na Motostat:
Obrazek
Majkel_B
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 813
Dołączył(a): N 9:15, 04 cze 2017
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Panda: II 1.3 JTD Dynamic 2011r
Imię: Michał

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron