Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Numer postu:#16  Postprzez morpheus1581 » Pn 17:15, 08 sty 2018

Ile Cię to kosztowało?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Numer postu:#17  Postprzez sabciu1 » Pn 17:53, 08 sty 2018

A dlaczego wylaczasz przeplywomierz? Co daje takie wylaczenie programowe przeplywomierza?
sabciu1
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 106
Dołączył(a): N 4:14, 06 gru 2015
Lokalizacja: Głogów
Wiek: 52
Panda: 1.3 multijet. 2007
Imię: Sebastian

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Numer postu:#18  Postprzez Hornet91 » Pn 18:41, 08 sty 2018

morpheus1581 napisał(a):Ile Cię to kosztowało?


400zł EGR jeśli masz DPF to kolejne 400 i nie miało znaczenia czy sprawny czy nie po prostu został wyłączony a komputer przeprogramowany tak aby nie musiał używać EGR-u
zrobiła mi to firma z Łodzi http://www.g-lab.pl/dpf-egr/

sabciu1 napisał(a):A dlaczego wylaczasz przeplywomierz? Co daje takie wylaczenie programowe przeplywomierza?


na samym początku opisywałem czemu. Ogólnie kopci mi auto i mam cały czas błąd przepływki, padła oryginalna= wymiana na zamiennik po pierwszej wymianie zaniżał wyniki błąd teraz druga wymiana zawyża wyniki błąd wywala, trzecia wymiana to już musiałby być oryginał nie opłaca się to, i tak zapłaciłem już za przepływkę 800zł razem, łatwiej się jej pozbyć. :D
Hornet91
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): Cz 14:05, 29 wrz 2016
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Mirek

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Numer postu:#19  Postprzez morpheus1581 » Pn 20:49, 08 sty 2018

A zauważyłeś różnice w dynamice?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Numer postu:#20  Postprzez sabciu1 » Pn 21:16, 08 sty 2018

Czegoś z tą przeplywka nie rozumiem....ona podaje zmienne wartosci do sterownika....likwidujac ja....fizycznie i z programu co za wartość wpiszą? Stałą- uśrednioną?
sabciu1
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 106
Dołączył(a): N 4:14, 06 gru 2015
Lokalizacja: Głogów
Wiek: 52
Panda: 1.3 multijet. 2007
Imię: Sebastian

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Numer postu:#21  Postprzez morpheus1581 » Pn 21:33, 08 sty 2018

A co do egr to nie ruszyli Ci go bo pewnie był sprawny. Gdyby byl zawieszony w pozycji otwartej to musieliby go najpierw wyjąć i wyczyścić.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Numer postu:#22  Postprzez Hornet91 » Cz 12:16, 11 sty 2018

morpheus1581 napisał(a):A zauważyłeś różnice w dynamice?

Zupełnie nic, pytałem faceta czy czegoś mogę oczekiwać ale powiedział że nic ciekawego. Jedyne co to na mrozie auto odpala na dotyk czuje różnice przy porannym rozruchu zawsze po dłuższym stanu miał problem z odpaleniu teraz problem zniknął, raz się zdarzyło że egr się zacial nie szło odpalić kręcił i gasł od razu widać było że się dlawi dopiero po kilku próbach i z popychu poszło. Więc po problemie z tym dziadostwem.

sabciu1 napisał(a):Czegoś z tą przeplywka nie rozumiem....ona podaje zmienne wartosci do sterownika....likwidujac ja....fizycznie i z programu co za wartość wpiszą? Stałą- uśrednioną?


Szczerze jeszcze tego nie wiem, ale podobno robota na cały dzień może z tego być. Zobaczymy jak to zrobię to dam znać, dopytam.

morpheus1581 napisał(a):A co do egr to nie ruszyli Ci go bo pewnie był sprawny. Gdyby byl zawieszony w pozycji otwartej to musieliby go najpierw wyjąć i wyczyścić.


Pytałem faceta o to czy egr musi być sprawny itd, powiedziałem., że mam zamiennik i się tnie czasem. On na to że nie ma to znaczenia, tyle wiem.
Hornet91
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): Cz 14:05, 29 wrz 2016
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Mirek

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Numer postu:#23  Postprzez Hornet91 » Cz 12:23, 11 sty 2018

Panowie jeszcze jedna ważna sprawa, popytłem i uznałem że szybciej będzie mi kupić zregenerowane już wtryskiwacze, z racji tego że muszę mieć auto szybko na chodzie i nie widzi mi się je zostawiać na kilka dni w warsztacie, a jak będę je miał to tylko wymiana tego samego dnia odbiór. Wiem że trzeba znać numer wtryskiwaczy jakie do mojego 1.3 pasują, ktoś wie jak ten numer dostać? Czy z vin on wynika

VIN: ZFA16900000490580

Są oferty na allegro regenerowanych wtrysków i zamierzam je tam kupić
Hornet91
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): Cz 14:05, 29 wrz 2016
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Mirek

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

Numer postu:#24  Postprzez Hornet91 » So 11:02, 10 lut 2018

Więc trochę o tym co się zmieniło od ostatniego czasu.

Problem z przepływką został zażegnany dopiero przy 3 wymianie tym razem na oryginalna BOSCHA, teraz już wiem ze nie ma co w mojej pandzie oszczędzać na podzespołach elektroniki, inaczej komputer głupieje.

EGR jak już wcześniej wspominałem został usunięty i jak na razie nie ma problemów, z tego co wiem to został tylko usunięty programowo wtyczkę ma cały czas wpiętą i nie jest zaślepiony, jak to G-lab powiedział trudny dostęp i niby jak jest w opcji zawór zamknięty to nie trzeba zaślepiać, coś mi się wierzyć nie chce więc na allegro kupie zaślepki i mechanik sam mi zaślepi. Co do tej wtyczki to istotna sprawa, na początku była wypięta i wyskakiwał check engine, po podpięciu do komputera nic nie pokazywał zero błędów, jak posprawdzali to odkryli że komputer chyba musi mieć zawsze takie samo napięcie na każdym czujniku/wtyczce i jak coś się odłączy uznaje to za błąd. po podpięciu problem zniknął.

Wtryski to też ciekawa historia do roboty miałem dwa jeden jest juz na regeneracji a drugi sam się poprawił z 1,38 spadł do 0,40, moja teoria na ten temat to regularne używanie STP co 2k-3k kilometrów na przemian do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego. Nie mam pewności że to to zadziałało jednak coś musiało ;) STP używam już od jakiś 20k kilometrów czyli w moim przypadku rok.
Hornet91
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): Cz 14:05, 29 wrz 2016
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Mirek

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron