Witam
Mam problem jak w temacie z przepływomierzem, zaworem EGR i z dwoma wtryskiwaczami.
dla jasności Panda 2005r przebieg aktualny 155k 1.3 multi oleje regularnie co 10k serwis na bieżąco
Zacznę od wtrysków po podłączeniu do komputera wtrysk 2 i 4 pokazuje wartości w granicy 0,15 mm3/wtrysk
wtrysk 1 i 3 pokazuje już zdecydowanie więcej ok. 1,35 mm3, czy to już czas regeneracji tych dwóch wtrysków?
http://files.tinypic.pl/i/00953/xknn47otmmcj.jpghttp://images.tinypic.pl/i/00953/6onpv8xnrgqb.jpgCzy może to mieć coś wspólnego z zacinającym się mającym nie cały rok zmienniku
nowego zaworu EGR?Pytam ponieważ w momencie gdy moje auto stoi 24h bez odpalania zaczyna się problem z jego odpaleniem, mianowicie
gdy przekręcam zapłon auto silnik się dławi rozrusznik kręci ale auto nie może wejść na obroty, od razu chce gasnąc
można trzymać na rozruszniku i widać jak obroty idą góra dół auto szarpie, udało mi się je odpalić dopiero z popychu na jedynce i kręceniu rozrusznikiem. Jak auto stoi całą noc rano odpala bez najmniejszego problemu, usterka pojawia się gdy panda stoi znacznie dłużej nie odpalona. po tym zdarzeniu z dławieniem się silnika gdy udało mi się już odpalić wyskoczył check z błędem EGR.
I teraz pytanie czy niewłaściwe wartości dawki paliwa z wtrysków mogą blokować zawór EGR osad jakiś może się tam zbierać?
Do tego wszystkiego
dochodzi przepływomierz, który też został wymieniony już dwa razy po pierwszej wymianie wyskakiwał błąd więc z mechanikiem uznaliśmy że elektronika w nim uszkodzona, poza tym zaniżał wyniki podawania powietrza mg. w momencie wymiany na następny chwile było ok teraz znów wyskoczył błąd tylko teraz zawyża wynik podawane i to znacznie. na spoczynkowej podaje prawie 400mg a według komputera powinien ok. 170mg
http://images.tinypic.pl/i/00953/v3q29qz3paaq.jpghttp://pics.tinypic.pl/i/00953/53aoochh7mif.jpghttp://pics.tinypic.pl/i/00953/0zo5465skjoh.jpgMam nadzieję że ktoś coś doda od siebie żeby nakierować co robić?
Kolejna wymian przepływki, kolejna wymiana EGR?
Czy może jednak problem jest we wtryskach które są już do regeneracji i z tego ze za dużo dają
komputer głupieje? Nie wiem co wymienić najpierw, podkreślam ze EGR ma niecały rok przepływka ma może z 2 miesiące.
Można się jakoś pozbyć zaworu EGR na stałe? wydałem już na niego 600zł z wymianą.. kolejny to kolejne 600zł
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi 16 stycznia wstawiam auto i teraz czy na regeneracje i wymianę na oryginalny przepływomierz BOSCHA czy moze EGR sam nie wiem co najpierw.