Test przelewowy wtryskiwaczy

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#1  Postprzez PandaDynamicMultiJet » N 14:49, 03 gru 2017

Cześć!
Chciałbym prosić o analizę i interpretację testu przelewowego w silniku 1,3 JTD. Test został wykonany na rozgrzanym silniku 80-90 stopni Celsjusza i trwał dokładznie 4 min.
Dlaczego zrobiłem test?
Szukam przyczyny nierównej pracy silnika i "dymienia" na biegu jałowym tuż po jego odpaleniu. Silnik chodzi nierówno zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu km, zgaszeniu i odpaleniu ponownym. Przez czas około 1 min obroty falują. Sytaucja występuje zarówno po całkowitym wystudzeniu silnika, jak i po odpaleniu w momencie, gdy silnik jest jeszcze ciepły. Dodatkowo w zakresie obrotów 900-1200 czuć "poszarpywanie" i nierówną pracę podczas lekiego dodawania gazu do momentu rozgrzania silnika. Efket ten nie występuje regularnie. Nie zauważyłem spadku mocy oraz nieszczelności/wycieków.
Korekty wtryskiwaczy wyglądają następująco:
- cyl 1 - 0,0881 mm3/w;
- cyl 2 - -0,129 mm3/w;
- cyl 3 - -1,058 mm3/w;
- cyl 4 - 1,102 mm3/w.
Pod poniższym linkiem zdjęcie po teście.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4740de3703f6f1e1
Z góry dziękuję za wszelkie pomysły i sugestie, co może być przyczyną tego defektu!
Pozdrawiam
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#2  Postprzez Albercik » Pn 8:57, 04 gru 2017

A podpinałeś w ogóle kompa? Patrzyłeś czy nie ma błędów i czy dobre wartości masz na blokach pomiarowych?
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#3  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Pn 18:08, 04 gru 2017

Tak, podpinałem.
Nie było żadnych błędów bieżących ani zapisanych w pamięci.
Wszystkie wartości na blokach były w porządku.
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Pn 18:44, 04 gru 2017

IMO - albo jakiś czujnik Ci świruje, albo faktycznie wtryski dają ciała. Ile tam masz nalatane w tym aucie?
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#5  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Pn 19:21, 04 gru 2017

Na liczniku 165k. Od 8 lat auto w rodzinie. Poprzednie 5 lat we Francji. Ciężko stwierdzić ile może mieć realnie, ale trochę wcześnie, jak na wtryski (zakładając, że ma te 165k przebiegu).
Zastanawiam się na przepływomierzem, EGR'em?
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#6  Postprzez morpheus1581 » Pn 20:20, 04 gru 2017

Wiesz? Mi się wydaje ze mogą być to wtryskiwacze. Na niektórych programach można sprawdzić jak leja wtryskiwacze. Nie koniecznie musi Ci błąd wyrzucić. Kiedyś mi jeden gosc podpinal i sprawdzał jak leja Ale nie powiem Ci teraz jakie wartości powinny być.
EGR by raczej inne dawał objawy, kopcenie, brak mocy itp.
A może pompa wtryskowa? Zobacz czy pompa nie puszcza paliwa. Jest pomiędzy ako a silnikiem. Słabe dojście.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#7  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Pn 20:30, 04 gru 2017

Wydaje mi się, że "lanie" wtryskiwaczy można sprawdzić tylko poprzez ich korekty, które zamieściłem na początku (mówimy oczywiście o sprawdzeniu programowym przez właściciela). Na mój gust korekty mieszczą się jeszcze w normie, podobnie jak próba przelewowa, którą powiem szczerze myślałem, że wyjdzie dużo gorzej. Co prawda nie wiem ile powinna wynosić objętość paliwa podawana poprzez przelewy na biegu jałowym w jednostce czasu. Może się też okazać, że te wartości są po prostu za duże i wtryski są przytkane/wytarte, ale to chyba już specjaliści na stole mogą sprawdzić.
EGR - poniekąd jest kopcenie i nierówna praca po rozruchu. Może zacina się w pozycji otwartej i podczas odpalania to jest przyczyną tego efektu...?
Pompa wtryskowa była jakieś 4 lata temu uszczelniana. Zgodnie z parametrami w MES'ie ciśnienie paliwa jest idealne.
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#8  Postprzez morpheus1581 » Pn 20:41, 04 gru 2017

Może tak być. Tymbardziej ze długo pewnie EGR nie ruszales. Dostęp też fatalny. Tyl silnika i tylko z kanału, płyn też musisz spuścić i mieć małe chińskie rączki.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#9  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Pn 21:13, 04 gru 2017

Ale to tylko przypuszczenia.
Chciałbym, żeby ktoś ocenił ten test przelewowy albo może ktoś miał podobne objawy i jakoś to wyleczył.
Jeszcze zastanawiam się nad przepływką. Ostatnio podmieniłem na używkę, bo w oryginalnej wskazania były takie, że masa powietrza podawanego do silnika na biegu jałowym była 1,5x większa niż oczekiwana. Po dodaniu gazu wartości się zrównywały.
Teraz czekam na interfejs do MES'a.
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#10  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Śr 0:12, 27 gru 2017

Zdecydowałem się postawić na koniec na taki oto specyfik: Liqui Moly Spulung. Kosztuje on grosze w porównaniu do regeneracji czy czyszczenia wtryskiwaczy, więc dlaczego by nie spróbować. Zwłaszcza, że opinie na jego temat są bardzo pozytywne. Tutaj dwa pytania do Was:
1. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z nim?
2. Jak go zaaplikować, żeby wyszło to jak najbardziej skutecznie, ale i najmniej "kontuzyjne".
Można albo zalać do baku (puszka na 70 l paliwa). Jednak czyszczenie jest najmniej intensywne, bo jednak jest on rozcieńczony.
Można odłączyć przewody paliwowe i podpiąć bezpośrednio specyfik - podobno skuteczne, ale dość ryzykowne z różnych względów.
Można wlać do filtra paliwa, żeby pompa zassała na początku specyfik, a potem normalnie paliwo z baku, bez obawy o zapowietrzenie układu. Jednak w pandzie wiadomo nie wymienia się całego filtra tylko wkład, więc też trzeba by trochę pokombinować.
Myślę, żeby zrobić taki kompromis. Poczekać aż zostanie mi jedna kreska nad rezerwą, wlać cała puszkę do baku i wyjeździć do rezerwy, a następnie zalać cały bak czystego paliwa.
Chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat. Jaki sposób będzie Waszym zdaniem najlepszy.
Pozdrawiam
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#11  Postprzez prymek » Śr 8:28, 27 gru 2017

Wiele osób z avensis.info (w tym i ja) korzystało z LM 2666. Jeżeli wtryski sa zanieczyszczone, a nie uszkodzone mechaniczne to pomaga.
Nawet z korekcji blisko 1.0 można było po czyszczeniu osiągnąć w okolicy 0.15-0.2
w D4d nie było pompki w baku wiec większość podłączała przewody prosto od pompy. Warto wsadzić też przewód powrotny bo sporo tamtędy wraca.
Teraz profilaktycznie przed każda zimą zalewam do baku.
prymek
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 65
Dołączył(a): Cz 14:16, 21 lis 2013
Lokalizacja: Kraków
Panda: P2 1.1
Imię: Przemek

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#12  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Śr 15:28, 27 gru 2017

Dzięki za odpowiedź.
A jak polecasz zrobić w moim przypadku?
Nie jestem w 100% pewny czy to na pewno wtryski a nie EGR i nie wiem czy jest potrzeba robić podłączać bezpośrednio pod pompę.
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#13  Postprzez prymek » Pt 23:54, 29 gru 2017

Jak dla mnie to te Twoje korekcje wygladaja fatalnie ( no poza 2 cylindrem).
A EGR trzeba rozkręcić i ew przeczyścić, jak jest syf w EGRze to i w dolot poszło...
prymek
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 65
Dołączył(a): Cz 14:16, 21 lis 2013
Lokalizacja: Kraków
Panda: P2 1.1
Imię: Przemek

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#14  Postprzez PandaDynamicMultiJet » So 1:49, 30 gru 2017

Czemu akurat mówisz o 2 cylindrze? W czym jest 2 lepszy od 1?
Jak dla mnie wszystko się mieści w "teoretycznych" normach...
EGR i dolot są na pewno zapchane sądzą, ale czekam do wiosny, bo to jednak ciężka przeprawa.
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Numer postu:#15  Postprzez prymek » So 19:46, 30 gru 2017

A sorry... nie zauważyłem zera po przecinku w 1 cylindrze.
Nie znam norm fiata, ale przerabiałem problemy z wtryskami w poprzednim aucie (2.0 D4d), u mnie korekcje wyglądały podobnie też 2 wtryski znacznie odbiegały wynikami. Auto kopciło po odpaleniu i miało problemy z rozruchem w temp ok 0 stopni C i niższych. Wymiana 2 wtrysków z kompletem nowych uszczelnień + czyszczenie wlasnie LM2666, czyszczenie EGR + dolot rozwiązała wszystkie problemy.
prymek
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 65
Dołączył(a): Cz 14:16, 21 lis 2013
Lokalizacja: Kraków
Panda: P2 1.1
Imię: Przemek

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron