Tryb City

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Tryb City

Numer postu:#31  Postprzez kokoko1x » Pt 17:32, 13 paź 2017

W mojej pandzie z początku produkcji (10/2003) czuć różnicę jadąc jeszcze 30km/h z CITY/bez.
A dodatkowo, od 20k km wywala błąd C1002 (zapisana suma błędu to już ponad 180) nie odłączając przy tym wspomagania. Oprócz tego, przy błędzie samo CITY działa jak należy.
kokoko1x
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr 13:26, 03 lut 2016
Lokalizacja: Werkhausen
Panda: 1.2
Imię: Jakub

Re: Tryb City

Numer postu:#32  Postprzez thomson » Pt 21:51, 13 paź 2017

Ja błędu chyba nie mam, ale podobnie jak u ciebie czuje różnicę z city i bez przy ponad 10 km/h.
Zobaczymy jak powinno być jak Albercik wklei przepis :D
thomson
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): Wt 22:12, 20 cze 2017
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Tomek

Re: Tryb City

Numer postu:#33  Postprzez morpheus1581 » Pt 21:55, 13 paź 2017

Zapewne kolega ma już czujnik skretu do wymiany.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Tryb City

Numer postu:#34  Postprzez AdaMs » So 19:29, 14 paź 2017

Ale czego tu nie wiadomo... City jest do 30km/h, potem już nie działa ;)
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Tryb City

Numer postu:#35  Postprzez thomson » So 20:18, 14 paź 2017

Dziś zrobiłem próbę parkingową i w okolicach 30 km/h jak wyłączyłem city to nie czułem różnicy (poczekałem kilka sekund żeby city na pewno się wyłączyło).
A teraz tak sobie myślę, że już masę razy zdarzyło mi się zapomnieć wyłączyć city i orientowałem się dopiero na pierwszym skrzyżowaniu gdzie musiałem się zatrzymać. Jak miałem zieloną falę to nie czułem, że jadę z włączonym city. Także może być, że u mnie działa jak trzeba i się wyłącza po przekroczeniu 30 km/h :D
thomson
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): Wt 22:12, 20 cze 2017
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Tomek

Re: Tryb City

Numer postu:#36  Postprzez AdaMs » So 23:54, 14 paź 2017

Ja jak to włączyłem w 2007 roku, tak do dziś nie wyłączyłem ;) To nie opcja, to styl życia :D A inni... niech się męczą ;)
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Tryb City

Numer postu:#37  Postprzez olo 1 » N 8:38, 15 paź 2017

Na oponach 195 będzie troszkę ciężej na city chodzić,co jest też małym gwoździem do uszkodzeń układu.Działa do 30 km/h w sposób stały,po przekroczeniu tej wartości można powiedzieć,że się"wyłącza"."Sztywnieje" tylko w momencie,kiedy się przegrzewa.Po prostu zostaje odłączone,po kilku minutach wszystko wraca do normy.Na "L" non stop to przerabialiśmy.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Tryb City

Numer postu:#38  Postprzez thomson » N 9:31, 15 paź 2017

olo 1 napisał(a):Na oponach 195 będzie troszkę ciężej na city chodzić,co jest też małym gwoździem do uszkodzeń układu

Ciekawe czy nie większym gwoździem jest kręcenie kołami z wciśniętym hamulcem nawet na bazowych oponach 155. Opór zablokowanych kół 155 może być większy niż kręcenie na swobodnych 195.
Ja zawsze kręcę bez hamulca, a jak auto mi odjeżdża to zaciągam ręczny.
olo 1 napisał(a):Na "L" non stop to przerabialiśmy.

Mieliście na elkach pandy z gumami 195? :D Czy masz na myśli przegrzewanie?
thomson
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): Wt 22:12, 20 cze 2017
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Tomek

Re: Tryb City

Numer postu:#39  Postprzez olo 1 » N 10:00, 15 paź 2017

Ha ha :D przegrzewanie miałem na myśli.Choć niebieska kończyła służbę właśnie na takich.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Tryb City

Numer postu:#40  Postprzez Albercik » N 23:55, 15 paź 2017

No i zmusiliście mnie do pogrzebania. I to w niedzielę.

Otóż: elearn milczy w temacie konkretnych prędkości. Jest tylko wzmianka lakoniczna, że wspomaganie działa degresywnie wraz ze wzrostem prędkości auta, aż do całkowitego wyłączenia. Ale bez konkretów. Poszperałem więc trochę głębiej i wychidzi na to, że są dwie generacje wspomagania:
- generacja pierwsza, w której wspomaganie słabnie wraz ze wzrostem prędkości, aż do całkowitego wyłączenia przy ok. 40kmph,
- generacja druga, w której wspomaganie podstawowe działa cały czas, a jedynie funkcja city działa degresywnie do ok. 50 kmph.

Druga generacja raczej w autach po 2010 roku, aczkolwiek nie wiem czy Pandy nawt MY2012 już je miały.

A co do kręcenia na hamulcu... zawsze tak kręcę to VW jest w automacie, więc jakby nie mam wyboru, a nawyk trzymania nogi na hamulcu pozostaje, więc Pandą też tak kręcę i jakoś nic się nie dzieje.

Z ciekawostek - w elearnie podali, że skręcając kierownicę do oporu na trybie CITY - silnik pobiera 75A prądu. A bezpiecznik jest 70A i jakoś się nie przepala. Oszukują fizykę :mrgreen:
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Tryb City

Numer postu:#41  Postprzez thomson » Pn 7:39, 16 paź 2017

Albercik napisał(a):A co do kręcenia na hamulcu... zawsze tak kręcę to VW jest w automacie, więc jakby nie mam wyboru, a nawyk trzymania nogi na hamulcu pozostaje, więc Pandą też tak kręcę i jakoś nic się nie dzieje.

Raczej nic nie powinno się dziać bo chyba inżyniery przewidziały taki scenariusz użycia :-D Zastanawiam się tylko co bardziej obciąża układ: kręcenie z hamulcem na seryjnych oponach czy bez hamulca na 195.
thomson
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): Wt 22:12, 20 cze 2017
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Tomek

Re: Tryb City

Numer postu:#42  Postprzez Albercik » Pn 7:56, 16 paź 2017

Napisali, że największy pobór prądu jest przy skręceniu na maksa więc obstawiam, że to ;) obawiam się, że ani kręcenie na hamulcu, ani opony 195 nie będą miały wpływu na wspomaganie.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Tryb City

Numer postu:#43  Postprzez thomson » Pn 8:18, 16 paź 2017

Albercik napisał(a):Napisali, że największy pobór prądu jest przy skręceniu na maksa

Chodzi o maksymalny skręt w sensie wychylenie czy chodzi o szybkość kręcenia kierownicą?
thomson
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): Wt 22:12, 20 cze 2017
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Tomek

Re: Tryb City

Numer postu:#44  Postprzez Albercik » Pn 18:24, 16 paź 2017

Wychylenie do oporu i trzymanie.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Tryb City

Numer postu:#45  Postprzez thomson » Pn 20:11, 16 paź 2017

A to nie powinno być tak, że silnik działa tylko podczas ruchu kierownicą? Czemu pełne wychylenie powoduje pracę silnika, skoro i tak nie da się bardziej ruszyć kierownicą i skręcić kół?
thomson
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): Wt 22:12, 20 cze 2017
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Tomek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron