Sposób odpowietrzania prawie idealny, jednak z pewnymi uzupełnieniami:
BoskiCoolo napisał(a):1. Grzeje autko aż złapie temperaturę.
2. Ustawiam pokrętło na grzanie.
1. Na zimnym silniku uzupełniam płyn chłodniczy do maksimum.
2. Pokrętło grzania ustawione na zimne - silnik szybciej osiągnie temp. pracy czyli 90 stopni.
3. Grzeję silnik do chwili włączenia wentylatora chłodnicy - silnik osiągnął temp.pracy, termostat maksymalnie otwarty, duży obieg płynu przez
chłodnicę i nagrzewnicę.
BoskiCoolo napisał(a):3. Odkręcam odpowietrznik chłodnicy - przygazowuję parę razy, leci płyn - zakręcam.
4. Odkręcam odpowietrznik nagrzewnicy - przygazowuję parę razy, leci płyn - zakręcam.
Oczywiście punkt 3 i 4 mogę powtórzyć kilka razy dla pewności.
5. Na zimnym silniku dolewam płynu do stanu max.
Dokładnie tak, bez zmian.
Dopiero po tym można ustawić grzanie na maks. i sprawdzić efekt odpowietrzania.
Pojawiają się uwagi niektórych użytkowników Pand o zmniejszeniu intensywności grzania po wymianie rozrządu razem z pompą wody, może to być powodem niedokładnego odpowietrzenia, wtedy objaw mija po powtórnym odpowietrzeniu, jednak niektórzy narzekają, że dalej grzeje słabo. Według mnie przyczyną może być pompa wody, założony zamiennik o innej konstrukcji łopatek może mieć mniejszą wydajność (widziałem pompy niby te same, ale mające inny profil i wielkość łopatek), stąd objawy słabszego grzania na wolnych obrotach silnika, w trakcie jazdy powietrze jest cieplejsze. Pompa o mniejszej wydajności daje radę przetłoczyć płyn przez silnik i chłodnicę, gdzie węże mają duży przekrój, ale nie daje rady przetłoczyć przez nagrzewnicę.
Mogę się mylić, ale faktem jest że niektórzy producenci wytwarzają części o różnej jakości i zmienionej konstrukcji w stosunku do oryginalnych.