Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnienie

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnienie

Numer postu:#1  Postprzez lisek19007 » Cz 15:52, 11 maja 2017

Witam. Posiadam Pande 1.3 mjtd 70 hp z 2005 roku. Zdiagnozowałem błąd P005 ( zawór gaszący w pompie wysokiego ciśnienia). Ten zawór w tych silnikach jednak znajduje się nie w pompie a po prawej stronie na szynie CR. Wymieniłem zawór na inny już 3 razy i za każdym razem problem powraca. Czasem się zdarza że jeżdżę np. dwa tygodnie i błędu nie wywala a czasem wywala np. po dwóch godzinach lub od razu. Błędy kasuje sam. Ciśnienie na listwie CR jest OK tzn. mierzone na FiatEcuScan i jest delikatnie wyższe od oczekiwanego. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
lisek19007
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 0:01, 22 mar 2017
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.3 mjtd
Imię: Piotr

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

Numer postu:#2  Postprzez arnold » Cz 16:32, 11 maja 2017

Może coś z wiązka? Jak podmiana nie zmieniła sytuacji.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

Numer postu:#3  Postprzez lisek19007 » Cz 16:46, 11 maja 2017

To jedno z moich przypuszczeń. Może przekaźnik?
lisek19007
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 0:01, 22 mar 2017
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.3 mjtd
Imię: Piotr

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Cz 22:24, 11 maja 2017

Nic dziwnego, że wymiana zaworu na listwie nie pomogła, bo ten zawór nie znajduje się na listwie. To jest zawór regulacji ciśnienia, a błąd P0005 oznacza błąd zaworu odcinającego dopływ paliwa do pompy wysokiego ciśnienia. Po zgaszeniu silnika - zawór ma za zadanie odciąć dopływ paliwa do pompy. Po przekręceniu kluczyka na start - zawór się otwiera.

Błąd P0005 oznacza dokładnie przerwany obwód.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

Numer postu:#5  Postprzez lisek19007 » Pt 15:14, 12 maja 2017

To w takim wypadku gdzie znajduje się ten zawór? Co trzeba zrobić? Przy pompie nie ma żadnego zaworu...
lisek19007
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 0:01, 22 mar 2017
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.3 mjtd
Imię: Piotr

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

Numer postu:#6  Postprzez lisek19007 » Śr 11:58, 17 maja 2017

Mogę liczyć na pomoc? Problem powraca a nie dostałem odpowiedzi...
lisek19007
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 0:01, 22 mar 2017
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.3 mjtd
Imię: Piotr

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

Numer postu:#7  Postprzez Albercik » Śr 13:18, 17 maja 2017

Zawór który wymieniłeś na listwie wtryskowej to jest regulator ciśnienia paliwa. Natomiast problem masz z zaworem gaszącym. Ponieważ diesel to nie benzyna i nie potrzebuje iskry do zapalenia (nie na darmo się go nazywa silnikiem o zapłonie samoczynnym) - jedyną metodą, aby go zgasić, jest odcięcie mu paliwa. I to właśnie robi ten zawór. Odcina dopływ paliwa do silnika. Zawór ten znajduje w pompie wysokiego ciśnienia. Prawdopodobnie w środku pompy, a na zewnątrz wystaje tylko wtyczka, którą jest podłączone sterowanie.

Sprawdź wszystkie wtyczki przy pompie czy nie są pośniedziałe/źle wsadzone. Jeśli to nic nie da - udaj się do speca od pomp w diesel'ach.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

Numer postu:#8  Postprzez lisek19007 » Śr 7:23, 07 cze 2017

Albercik fajny mini wykład. W tych pompach Common Rail nie podłącza się żadnych przewodów (wtyczek, gniazd, pinów), dlatego ten temat umieściłem na forum. W następnej generacji już tak, ale z kolei nie ma regulatora na listwie CR. Więc o co chodzi z tym błędem?????????
lisek19007
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 0:01, 22 mar 2017
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.3 mjtd
Imię: Piotr

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

Numer postu:#9  Postprzez Albercik » Wt 14:18, 13 cze 2017

lisek19007 napisał(a):Albercik fajny mini wykład. W tych pompach Common Rail nie podłącza się żadnych przewodów (wtyczek, gniazd, pinów), dlatego ten temat umieściłem na forum. W następnej generacji już tak, ale z kolei nie ma regulatora na listwie CR. Więc o co chodzi z tym błędem?????????



Mogę pokazać Ci ile mam wtyczek i przewodów podłączonych do pompy w moim CR (nie Fiat) to osiwiejesz. I regulator ciśnienia paliwa na listwie też mam.

Zadaj sobie pytanie - jak jest gaszony mój silnik. Wtedy będziesz wiedział o jaki zawór chodzi :P
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron