Luz osiowy wałka rozrządu fire 1.1

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Luz osiowy wałka rozrządu fire 1.1

Numer postu:#1  Postprzez Mundek » Pn 19:10, 08 maja 2017

Cześć. Chciałbym poruszyć temat znany pewnie przez wielu właścicieli fiatów z silnikami 1.1, a mianowicie niemiarowe stuki w okolicach cewek wywołane przez osiowy luz wałka rozrządu. Z tego co wyczytałem jest to dosyć częsta przypadłość w naszych silnikach, ale nigdzie jeszcze nie znalazłem jakiegoś dokładniejszego opisu jak go zlikwidować. Natknąłem się kiedyś na informację, że wystarczy gdzieś podłożyć podkładkę albo zrobić coś z łożyskiem ale bez żadnych konkretów.
Zajmował się ktoś z Was tym luzem i chciałby się podzielić informacjami na temat rozwiązania tego problemu?
Mundek
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 16:17, 29 sty 2016
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 31
Panda: Panda II 2003 1.1+lpg
Imię: Dominik

Re: Luz osiowy wałka rozrządu fire 1.1

Numer postu:#2  Postprzez Albercik » Pn 20:02, 08 maja 2017

po 1. nazwa fire jest jedynie oznaczeniem linii produkcyjnej, z której pochodzi dana jednostka i nie należy go stosować przy określaniu rodzaju silnika. Silniki Fire są produkowane od lat 80' do dziś.

po 2. czy Tobie nie chodzi przypadkiem o regulację luzu zaworowego? W Fiatach z silnikami 8V MPI to właśnie jest przyczyna stukania/grzechotania z silnika (lub padająca panewka, ale to inny dźwięk). Szczerze mówiąc - pierwsze słyszę o "luzie osiowym wałka rozrządu". Swojej karierze dłubacza w autach spotykałem się z "luzem osiowym wału korbowego", ale nigdy nie słyszałem tego w kontekście wałka rozrządu. Luz osiowy wału korbowego to nic innego jak przesunięcie elementów wału korbowego względem osi obrotu wału.

W związku z pkt. 2 - napisz jeszcze raz o co Ci chodzi.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Luz osiowy wałka rozrządu fire 1.1

Numer postu:#3  Postprzez Mundek » Pn 22:40, 08 maja 2017

Może temat rzeczywiście nie jest zbyt popularny ale luz na wałku rozrządu zdarza się w tych silnikach.
Nie stukają u mnie zawory, te mam wyregulowane perfekcyjnie, a właśnie wałek rozrządu. Stukanie czuć nawet pod palcami jak przytrzyma się rękę w okolicy cewek.

Znalazłem wątek na innym forum z którego się dowiedziałem co dolega mojej pandzie ale nie ma tam opisu jak to dokładnie rozwiązać:
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=8347

W szczególności zainteresował mnie ostatni post, a w nim "można to zlikwidować na dwa sposoby włożyć podkładkę lub
lub spróbować delikatnie zbić tak aby łożysko przy montażu wchodziło dość ciasno".
Pytanie do użytkowników tego forum czy ktoś próbował tego typu patentów, gdzie trzeba tą podkładkę włożyć i prośba o jakiekolwiek instrukcje jak się do tego zabrać, czy dużo przy tym rozbierania.
Mundek
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 16:17, 29 sty 2016
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 31
Panda: Panda II 2003 1.1+lpg
Imię: Dominik

Re: Luz osiowy wałka rozrządu fire 1.1

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Pn 23:11, 08 maja 2017

Dziwne - nigdy nie spotkałem się z taką przypadłością.

IMO - bardziej interesujący jest ten fragment z przedostatniego postu z linka:

grzegorzpil@FiatAutoComPl napisał(a):"Oczywiscie istnieje mozliwosc kasacji takich luzow ale to zbedne koszty bo tak naprawde silnkowi nic nie grozi."


U mnie w sumie jest taka ciekawostka, że na ciepłym silniku - chodzi trochę jak stłumiony odkurzać. Jest taki jakby niski gwizd albo wysokie buczenie (coś po środku) słyszalne tylko na wolnych obrotach i ja tutaj stawiam na łożysko wałka rozrządu. Najciekawsze jest to, że u mnie takie stukanie nie występuje, a przebieg mam jaki mam.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron