Termometr

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Termometr

Numer postu:#106  Postprzez frycek » N 21:07, 12 mar 2017

Albercik napisał(a):Marek, a Ty w ogóle masz licznik ze wskazaniem temperatury?

Tomek, bardzo trafne pytanie - fabrycznie jest bieda :mrgreen: ale licznik od emotion już leży na półce w domu... :D udało mi się dostać praktycznie nówkę anglika za 50 zeta (#51871950), po próbie podpięcia wyosiował się za pierwszym razem bezproblemowo, wszystko działa pięknie - po wyosiowaniu zniknęła pozycja z menu dot. wyświetlania z radio - stąd moje pytanie w odrębnym temacie dot radia fabrycznego 1 DIN. Brakuje wskazania temperatury no i TRIPa, a także będę chciał podmienić tarcze z anglika na eu (kupiłem drugą używkę z punkto 2 fl za 30 zeta) tak więc czeka mnie troszkę pracy ale to jak zrobi się nieco cieplej (niestety nie dysponuję garażem, żeby spokojnie pogrzebać w aucie).
Dzięki za wszystkie wskazówki, forum żyje i to się chwali :ok:
Pozdr.
frycek
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt 11:27, 28 lut 2017
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: Active 1.1 54KM
Imię: Marek

Re: Termometr

Numer postu:#107  Postprzez Albercik » Pn 2:42, 13 mar 2017

Mam całego pająka z tripem na sprzedaż jakby co. Radio Ci zniknęło bo to fabruczne radio 1 din nie potrafi wyświetlać info na zegarach. Oryginalny czujnik temperatury też mam na zbyciu, tylko będę musiał go wytargać z lusterka (mam dwa).
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Termometr

Numer postu:#108  Postprzez gregory1979 » Pn 19:06, 13 mar 2017

@frycek podczas osiowania należy włączyć wskazania temperatury.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Termometr

Numer postu:#109  Postprzez frycek » Pn 22:35, 13 mar 2017

gregory1979 napisał(a):@frycek podczas osiowania należy włączyć wskazania temperatury.

tzn? Procedura osiowania przebiegła poprawnie za pierwszym razem po podłączeniu licznika. Przed osiowaniem były kreski - - - - , po osiowaniu nie ma nic. Następnie włączyłem wskazywanie temperatury w body, polecenie wykonać nie przyniosło rezultatu. Czy po włączeniu wskazań temp trzeba zrobić osiowanie raz jeszcze? Czy czujnik temp zewnętrznej może być gdzie indziej niż w lewym lusterku (ja nic tam od spodu nie mam, lusterka to tzw elefanty)?
Ciekawostką jest ze temp powietrza jest widoczna w module ECU.
frycek
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt 11:27, 28 lut 2017
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: Active 1.1 54KM
Imię: Marek

Re: Termometr

Numer postu:#110  Postprzez Albercik » Wt 8:17, 14 mar 2017

Jak w FES/MES wchodzisz w procedurę proxi - masz tam kilka opcji, które można przestawić przed wykonaniem samej procedury (wyświetlanie temperatury, alarm niezapiętych pasów, światła przeciwmgielne etc). Najpier należy skonfigurować te rzeczy, a dopiero potem zaznaczyć "Can Alignment Procedure" i kliknąć "Wykonaj".

To na czerwono:
Obrazek
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Termometr

Numer postu:#111  Postprzez frycek » Wt 22:14, 14 mar 2017

No to tutaj masz rację, ja zrobiłem to odwrotnie - po podpięciu licznika od razu zrobiłem procedurę która przebiegła pomyślnie. Dopiero potem w zakładce "Adjustments" widziałem że mam do wyboru tempetrature enabled lub disabled, i włączyłem ją, ale osiowania już nie robiłem drugi raz - wniosek - muszę zrobić raz jeszcze procedurę adaptacji po włączeniu.
Tyle teorii, a w praktyce - czujnika w lusterku nie widzę. Czy może być gdzie indziej? Czy może brać z ECU temperaturę (tam wskazanie w MES jest poprawne)? Weź pod uwagę że auto jest z klimatyzacją manualną - zakładam że musi być jakaś kontrola temp zewnętrznej gdyż klima nie powinna się włączyć poniżej 3 st. C i to musi być jakoś sprawdzane...
frycek
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt 11:27, 28 lut 2017
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: Active 1.1 54KM
Imię: Marek

Re: Termometr

Numer postu:#112  Postprzez Albercik » Wt 22:24, 14 mar 2017

Nie. Jak nie masz cycka w lusterku - nie masz czujnika temperatury. To, co widzisz w ECU, to temperatura powietrza dolotowego z MAP sensora, która trochę rośnie jak się silnik rozgrzeje. To jest zupełnie inna temperatura.

Zegary dokonują pomiaru temperatury przez zmianę oporu czujnika, następnie wyświetlają odczytaną wartość i wysyłają do sieci CAN, z której jest ona odczytywana przez klimatronik.

Zwykła klima zawsze włączy sprężarkę zawsze, niezależnie od temperatury zewnętrznej. Klimatronik zaś - zależnie od auta. W Pandzie nie ma znaczenia. Brana jest pod uwagę tylko informacja o obciążeniu silnika.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Termometr

Numer postu:#113  Postprzez JaceK » Wt 22:41, 14 mar 2017

Klima manualna włączy zawsze sprężarkę.... ale jak jest poniżej 2-1 stopni czy tam 0 to po kilku sekundach od razu ją wyłączy. Sprawdzałem w zimie. To chyba po to żeby parownik nie zamarzł jak jest -10 a klima działa .

Przy -10 powietrze jest już dość suche że nie trzeba klimy :)
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: Termometr

Numer postu:#114  Postprzez Albercik » Wt 23:08, 14 mar 2017

Nie. To nie tak.

Sprężarka jest włączana niezależnie od temperatury. Sprężarka się włącza, robi ciśnienie w układzie, dochodzi do pewnego poziomu i się wyłącza. Następnie otwiera się zawór rozprężny i wraz z rozprężaniem gazu - następuje jego gwałtowne schłodzenie (w wymienniku w nagrzewnicy). W momencie, gdy gaz się ponownie ociepli - cykl powtarzana jest od nowa.

W zimę - sprężarka jest włączana na krócej i włącza się rzadziej, bo temperatura otoczenia jest niższa, więc powietrze przepływające przez wymiennik - mniej zimna jest z niego odbierane, więc wolniej się nagrzewa.

Suchość powietrza jest efektem ubocznym skraplania się pary wodnej z ciepłego powietrza na zimnym wymienniku. To samo zjawisko zachodzi również w zimie, aczkolwiek w mniejszym stopniu - powietrze jest chłodniejsze i bardziej suche.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Termometr

Numer postu:#115  Postprzez marwisn » Śr 15:04, 15 mar 2017

Panowie pytanie.

Zamontowałem dzisiaj czujnik. Odpalam i pięknie temperaturka na wyświetlaczu. Zamykam drzwi i znika :shock: . Otwieram jest, zamykam znika...

Dolutowałem się do przewodów różowo/zielony i brązowo/zielony.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co spieprzyłem ?

EDIT.

Podpinałem się w oparciu o wpis z innego wątku gdzie były podane kolory kabli...

Sprawdziłem schemat w elearn'ie i powinny to być piny 2 i 3 w złączu D030. U mnie tych pinów nie ma wcale. Ja wpiąłem się w inny obwód... Dobrze, że nic nie j...o.

Zostaje zatem wpinka w licznik. I na koniec pytanie dlaczego na liczniku pojawiła się temperatura :shock:.
marwisn
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 110
Dołączył(a): N 23:33, 08 lis 2015
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 46
Panda: Panda 1.2 2012 + lpg BRC
Imię: Marcin

Re: Termometr

Numer postu:#116  Postprzez Albercik » Śr 23:14, 15 mar 2017

Sprawdź czy na pewno nie masz tych przewodów w liczniku. IMO przewody masz tylko nie wlutowałeś się w COM+ i COM- termometru tylko w COM- i sygnał masy z krańcówki drzwi. Jak otwierasz drzwi - krańcówka podaje masę do BCM i dzięki temu sygnał idzie przez czujnik do COM- zegarów. Wystarczy jeśli jeden przewód przełożysz na drugą stronę drugiego i będzie ok.

EDIT - w Fiacie NIGDY nie sugeruj się kolorami kabli. Co Fiat to obyczaj. U mnie, w niektórych wiązkach, kolory się zgadzają w 100% bo.... sam robiłem te wiązki :mrgreen:

EDIT2 Gdzie dają 17st. teraz????
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Termometr

Numer postu:#117  Postprzez marwisn » Cz 16:33, 16 mar 2017

Albercik napisał(a):Sprawdź czy na pewno nie masz tych przewodów w liczniku. IMO przewody masz tylko nie wlutowałeś się w COM+ i COM- termometru tylko w COM- i sygnał masy z krańcówki drzwi. Jak otwierasz drzwi - krańcówka podaje masę do BCM i dzięki temu sygnał idzie przez czujnik do COM- zegarów. Wystarczy jeśli jeden przewód przełożysz na drugą stronę drugiego i będzie ok.

EDIT - w Fiacie NIGDY nie sugeruj się kolorami kabli. Co Fiat to obyczaj. U mnie, w niektórych wiązkach, kolory się zgadzają w 100% bo.... sam robiłem te wiązki :mrgreen:

EDIT2 Gdzie dają 17st. teraz????


Było dokładnie tak jak napisałeś 8) .

Zdemontowałem licznik i pin 17,18 jest obsadzony. Z tym, że kolorami różowo-zielony i żółty...

Dla pewności przedzwoniłem wiązkę miedzy wtyczką licznika, a wtyczką drzwi, ale w sumie już nie było potrzeby. Polutowane i wszystko działa.

Ten cały elearn o kant d..y rozbić. Szuka się w nim fatalnie, kolory nie pasują. Brak słów. A jeszcze muszę pajaka pod kierownicą wymienić i dołożyć sterowanie radia :roll: .

Co do temperatury. Czujnik z allegro. Dokładnie ten : http://allegro.pl/czujnik-temperatury-zewnetrznej-fiat-500-panda-i5082772329.html?snapshot=MjAxNy0wMy0wM1QxNToxMzowMy45ODFaO2J1eWVyOzJmODkwZjRkYjgwZjJmNjMwZjEzNjk0NGQ2NTIxN2Q4MDNlNmU2MDk5NzAzMzVhODhjMGVlN2NiZTE2MzY4MDU%3D :

Dzisiaj za oknem pokazuje 6, a ten w aucie 11 stopni :/.
marwisn
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 110
Dołączył(a): N 23:33, 08 lis 2015
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 46
Panda: Panda 1.2 2012 + lpg BRC
Imię: Marcin

Re: Termometr

Numer postu:#118  Postprzez JaceK » Cz 17:55, 16 mar 2017

W elearn kolory są po włosku np.bianko-giallo albo rosso giallo...i takie tam włoskie bzdury.
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: Termometr

Numer postu:#119  Postprzez JargoV » Cz 22:25, 16 mar 2017

Niestety w eLearnie jest parę bolączek jak chociażby niedziałające bezpośrednio odnośniki do danych złącz/modułów jeśli chce się do nich przejść z jakiegoś układu.
I dokładnie nie warto sugerować się kolorami przewodów w większości się zgadzają, ale nie zawsze, dla przykładu w wiązce z której wyciągam potrzebne mi przewody, jeden z przewodów do termometru był różowo-zielony czyli tak jak powinien, a drugi żółto-czerwony... gdzie ten kolor odpowiada w większości za podświetlenie aktywne po włączeniu świateł.
JargoV
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 343
Dołączył(a): N 0:43, 22 lis 2015
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 28
Panda: Panda II 1.1 2009r
Imię: Jarek

Re: Termometr

Numer postu:#120  Postprzez Albercik » N 9:09, 19 mar 2017

marwisn napisał(a):Ten cały elearn o kant d..y rozbić. Szuka się w nim fatalnie, kolory nie pasują. Brak słów. A jeszcze muszę pajaka pod kierownicą wymienić i dołożyć sterowanie radia :roll: .

Co do temperatury. Czujnik z allegro. Dokładnie ten : http://allegro.pl/czujnik-temperatury-zewnetrznej-fiat-500-panda-i5082772329.html?snapshot=MjAxNy0wMy0wM1QxNToxMzowMy45ODFaO2J1eWVyOzJmODkwZjRkYjgwZjJmNjMwZjEzNjk0NGQ2NTIxN2Q4MDNlNmU2MDk5NzAzMzVhODhjMGVlN2NiZTE2MzY4MDU%3D :

Dzisiaj za oknem pokazuje 6, a ten w aucie 11 stopni :/.


Co do elearna to nie wiń gry tylko gracza - oprócz kolorów kabli, masz tam jeszcze numery pinów we wtyczkach opisane i te zgadzają się zawsze. Kolory kabli zaś nie wynikają z błędu elearna, a bardziej zależy od tego czy i ile tyska ekipa pochlała dzień wcześniej, przed składaniem wiązek...

Co do czujnika - lepiej było kupić lusterko lewe od angola z czujnikiem, lusterko wywalić, a czujnik wyjąć. Jak tak zrobiłem i mam oryginalny czujnik i prawidłowe wskazania na desce.

Co do
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron