bunio14 napisał(a):Odgrzewam kotleta bo w weekend osobiście wrzuciłem tarcze z Fiata 500 Abarth na tył i wiem NA PEWNO, że:
a) Nie trzeba wymieniać czopa półosi - są takie same
b) Dzięki powyższemu piasty też spokojnie mogą zostać - ja przy okazji wymieniłem na nowe.
c) Linki ręcznego kupiłem od Fiata 500, niestety u mnie dostępne były tylko w ASO (piekielnie drogie), ponoć lewa/prawa różnią się długością - mnie miła Pani nie powiedziała któa jest lewa a która prawa, zamontowałem losowo - wszystko bezproblemowo
d) Przewód hamulcowy sztywny po lekkiej modyfikacji jest wystarczająco długi żeby wkręcić w niego elastyczny z zacisku - ja obawiając się stanu tegoż przewodu albo, że go złamię i nie będe miał gdzie kupić zaopatrzyłem się w nowe miedziane uniwersalne o długości 60cm (trochę za długie - 50cm powinno wystarczyć) - przykręciłem je do elastycznych na belce, zrobiłem kilka zawijasów i jest OK.
e) Jeśli kupicie cały zestaw razem z czopem półosi polecam od razu kupić nowe nakrętki - moje po 9 latach były nie do odzyskania, utknęły i zamiast nakrętek wykręciłem śruby z czopa. Nowa w Fiacie ~5zł sztuka, ja kupiłem w hurtowni ze śrubami, wzmacniane z oznaczeniem 10 z kołnierzem za 1,5zł sztuka - skok gwintu 1,25 bodajże. Rozstaw otworów w belce pasuje idealnie. Ja do montażu na wszelki wypadek zakupiłem klej do gwintów.
f) felgi 13 cali NIE zmieszczą się o czym się boleśnie przekonałem
g) w moim zestawie były czujniki ABS razem z wtyczkami, które pasują w 100%
Ogólnie praca bezproblemowa, można to ogarnąć w pojedynkę ale przy odpowietrzaniu przyda się druga osoba rzecz jasna.
Gdyby ktoś miał jakieś pytania - pisać śmiało
Poniżej kilka fotek
Albercik napisał(a):diesel ma takie same hamulce jak 1.1 i 1.2
Deacon napisał(a):Ja mam z tyłu tarcze ze 100HP i wszystko pasuje
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości