Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku.

Numer postu:#1  Postprzez Forsaken » N 13:19, 15 lis 2015

Jak w temacie.

Gdy auto ma zgaszony silnik biegi wchodzą lżej.
Na odpalonym czuję lekki opór przy wrzucaniu biegów a w szczególności 1.

Myślę nad regulacją linki, ale nie wiem czy odpowiada ona za regulację samego pedału czy również za pracę sprzęgła.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#2  Postprzez arnold » N 13:50, 15 lis 2015

Skok pedału przekłada się na dobre wysprzęglanie.

Wysłane z mojego E2303
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#3  Postprzez przetwornica » Pn 19:44, 16 lis 2015

Pedał sprzęgła steruje pracą mechanizmu za pomocą cięgna, zatem każda regulacja linki wpłynie na łatwość przełączania biegów.
Linkę korzystnie jest wyregulować tak, aby pedał sprzęgła był na podobnej wysokości, co pedał hamulca lub ciut wyżej.
Samo zaś załączanie / rozłączanie napędu winno odbywać się nie niżej niż w połowie wysokości skoku pedału.
Zwykle, jeśli sprzęgło "ciągnie" poniżej połowy skoku, pojawiają się kłopoty z przełączaniem przełożeń.
Tyle teorii, w praktyce fajnie byłoby gdyby wypowiedział się ktoś, kto jest mechanikiem :)
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#4  Postprzez arnold » Pn 20:05, 16 lis 2015

Nic dodać nic ująć. W nowoczesnych samochodach stosuje się mechanizmy wyłączania sprzęgła bez skoku jałowego pedału, więc filozofii nie ma. Im bardziej dokręci się regulację na lince tym pedał jest wyżej. Instrukcja serwisowa podaję wymiary skoku , ale wysokość pedału hamulca jest zupełnie Ok.

Wysłane z mojego E2303
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#5  Postprzez Forsaken » Wt 19:19, 17 lis 2015

W weekend mam zamiar się za to zabrać.
Szczerze mówiąc nigdy tego nie robiłem i mam lekkie obawy że coś rozreguluję...
Rozumiem że w moim przypadku powinienem śrubę lekko dokręcić?
Blokada jest na zasadzie nakrętki kontującej? Jak się za to właściwie zabrać?
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#6  Postprzez olo 1 » Wt 19:56, 17 lis 2015

Jeśli chcesz "podnieść"pedał,to musisz dokręcać nakrętke. Trochę popsikaj wcześniej wd40,kluczyk 10 i do dzieła.Jest plastikowa i nieraz się zastanie. Jak nakrętka idzie w palcach to bez problemu wyregulujesz,jak nie to koniec linki przy gwincie regulacji przytrzymaj kluczem 8 lub 7 nie pamiętam dokładnie i spróbuj rozruszać.Ja u siebie ręką wyciągam linkę trochę i nakrętke palcami obracam.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#7  Postprzez Forsaken » Wt 23:01, 17 lis 2015

Dzięki!
Mam nadzieje, że nie będzie zbytnio zapieczone :)
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#8  Postprzez Forsaken » Cz 19:21, 19 lis 2015

Niestety to nie to. Nie zależnie od tego czy ją dokręcam czy odkręcam zmienia się jedynie skok pedału sprzęgła.
Opór pozostaje. Jakieś inne pomysły?
Trafiłem jeszcze na taki wątek na forum forda. Sytuacja identyczna jak u mnie. Niestety milion postów zero konkretów...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=190482
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#9  Postprzez arnold » Cz 23:12, 19 lis 2015

Linka się może kończyć i się rozciąga, docisk może się rozpadać, łapa się ugina. Trzeba sprawdzić czy na serio nie wysprzęgla. Podnosi się przód wrzuca bieg, wciska pedał i jeśli koła dalej ciągną to na pewno sprzęgło nie wyłącza się.


Sprawdziłbym też poziom oleju przy okazji.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#10  Postprzez Forsaken » Pt 0:26, 20 lis 2015

Skrzynia niedawno zmieniana od seciento sporting. Poziom oleju odpada bo był wlany aż do przelania się z otworu.
Sprzęgło też niedawno zmieniane razem z łożyskiem. Nie wiem ile jest łap ale jedna była wymieniana ( ta od dołu).
Sprawdzę w sobotę to o czym piszesz. A kolega to z zawodu mechanik?
Pytam z czystej ciekawości. I dzięki za zainteresowanie tematem. Niby da się z tym jeździć ale nie lubię jak coś nie działa tak jak powinno.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#11  Postprzez arnold » Pt 1:17, 20 lis 2015

Nie praktykujący mechanik.

Przelany olej też może powodować problemy, bo tryby ciągną wzajemnie w kompieli olejowej, jak w przekładni hydrostatycznej. Auto mogło np. stać z podniesionym mocno przodem przy nalewaniu, do tego wlało się sporo i zaraz zakreciło. W Oplach Vectrach C skrzyniach 6b. była akcja serwisowa ze zwzględu na problemy z zmianą biegów. I Opel zlecał obniżanie poziomu oleju, a w tych autach oleju nie można spuścić i nie wymienia się przez cały okres eksploatacji.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#12  Postprzez Forsaken » Pt 1:33, 20 lis 2015

Przy nalewaniu oleju auto było na podnośniku w pozycji poziomej (podnośnik taki jaki jest w zakładach mechanicznych).
Olej jaki zalałem to Mobil 75W-90.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#13  Postprzez olo 1 » Pt 7:50, 20 lis 2015

A śrubę regulacji masz całą? Tzn.nakrętka, gniazdo z gumą?Linki raczej odpadają skoro tylko na pracującym silniku objawy występują. Temperatura niższa to i może trochę olej trzymać,może zespół napędowy minimalnie naprężać.Lizaka (tylna łapa)zrobiłem na sztywno i biegi wchodzą precyzyjniej. Ja raczej oleju bym się czepił.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#14  Postprzez Forsaken » Pt 9:15, 20 lis 2015

Zrobię fotkę bo nie wiem jak ta nakrętka ma wyglądać. Fakt faktem że odkąd spadły temperatury zanim zagrzeje się silnik bieg chodzą ogólnie gorzej. No to napisz proszę jaki olej jest najlepszy dla tych skrzyń?
Wg wszelkich konfiguratorów wyrzuca mi właśnie ten: 75W90

Zmieniałeś tylną łapę? Generalnie jest ona z taką gumą w środku zapewne w celu likwidacji drgań.
Tą wymieniałem
Obrazek

Konia z rzędem dal tego co pomoże rozwiązać problem. Temat wbijania biegów u mnie to rzeka...
Kosztowało mnie to sporo nerwów i pieniędzy. A temat powraca jak bumerang...
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#15  Postprzez arnold » Pt 20:17, 20 lis 2015

Ogólnie oryginalnie Panda ma 75w80. Nie wiem jaki w Seju ma być, ale to raczej olej może być winny.

Wysłane z mojego E2303
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron