Numer postu:#10 przez KrissN » N 12:36, 17 maja 2015
Mam podobny problem - spalanie na poziomie 9,5l/100 (jazda prawie wyłącznie po mieście). Próbowałem to diagnozować, ale póki co bez konkretnych rezultatów.
Poczytałem trochę o parametrach pracy silnika i zrobiłem diagnostykę przez OBD. Z rzeczy, które zauważyłem to ECU pokazuje dość spore negatywne korekty paliwa na biegu jałowym (Long Term Trim około -25%). Wraz ze wzrostem obrotów korekta spada (przy około 3000 obr jest już prawie zero).
Z tego co wyczytałem na różnych forach to takie objawy są dość często oznaką zabrudzonego/niesprawnego przepływomierza. Problem w tym, że w 1.1 takowego nie ma, a zamiast niego jest czujnik ciśnienia w kolektorze (MAP). Nie udało mi się znaleźć informacji, czy uszkodzony MAP generuje podobne problemy.
Wczoraj zrzuciłem obudowę filtra powietrza i zerknąłem na przepustnicę i przez nią w kolektor. Widziałem, że jest tam trochę oleju. Wyciągnąłem też czujnik MAP i on również był cały pokryty olejem. Ciekaw jestem, czy obecność takiej ilości oleju w kolektorze jest normalna.
Spróbuję znaleźć kogoś z takim samym silnikiem, kto nie ma takich problemów i zerknąć, czy u niego też będzie tak samo.