Mały update:
Odpinałem czujnik ABS z tyłu - najpierw lewy a później prawy, dochodził nowy błąd ABS.
Co więcej po podłączeniu się FESem widziałem czy lewy czy prawy generuje błąd więc zakładam, że czujniki a co za tym idzie piasty są OK.
Z nowości to po połączeniu się z ABSem zauważyłem też błąd C1161:
1: C1161 - STOP lights
ERROR DETAILS:
Vehicle speed: 0,000 km/h
Brake light switch: OFF
Brake foot pedal signal missing or wrong. Check:
1) Continuity of the signal wire from the foot pedal switch to the control unit
2) Electric supply to the switch
NOTE:
1) Some systems have more than one switch on the pedal - Verify if they are correctly adjusted (synchronized)
2) there could be a control relay of the STOP lights, hence the signal to the control unit comes from the relay
3) Some systems can signal the anomaly as PRESENT when the connection with the control unit is established. In this case try to push the brake foot pedal and, if the anomaly disappears, this means that everything is OK. In order to avoid this signal to be given it is sufficient to push the brake foot pedal BEFORE connecting to the control unit
4) Some systems may signal the failure if the STOP lights (the lamps or the relevant circuit) do not work correctly
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
Może faktycznie coś z piastami i czujniki głupieją a może jednak czujnik położenia?
Chyba zacznę od czujnika bo grzechocze jak stary grzechtonik - i tak go muszę wymienić i zobaczę czy coś to zmieni.
A może - zgodnie z opisem błędu jakiś przekaźnik odpowiadający za hamulce? Tylko gdzie go szukać?
Dodatkowo - zauważyłem wyciek z nagrzewnicy - może zalało jakąś kostkę pod wykładziną i stąd te cyrki?
Gubię się w domysłach
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję!