Tarcze tył do pandy

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#16  Postprzez Forsaken » Śr 13:58, 09 lip 2014

Też się przymierzam do tematu.
Ale na liście brakuje osłony tarczy. Jest ona konieczna?
Nie wiecie gdzie coś takiego idzie dostać?
No i poza linką ręcznego trzeba chyba wymienić końcówkę przewodu hamulcowego?
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#17  Postprzez Deacon » Cz 0:19, 10 lip 2014

Nie trzeba wymieniać żadnych końcówek. Przy tarczy jest kawałek wężyka gumowego i łączysz go z przewodem sztywnym. Tylko przewód sztywny trzeba trochę popodginać.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#18  Postprzez Romix13 » Cz 21:52, 10 lip 2014

Forsaken to już chyba wiesz wszystko w temacie :P jakby co to ja zaciski srebrne mam jeszcze i czujniki ABS z przewodami na zbyciu prawie nowe leżą w szafie.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#19  Postprzez bunio14 » Śr 15:30, 11 mar 2015

Odgrzewam kotleta bo w weekend osobiście wrzuciłem tarcze z Fiata 500 Abarth na tył i wiem NA PEWNO, że:

a) Nie trzeba wymieniać czopa półosi - są takie same
b) Dzięki powyższemu piasty też spokojnie mogą zostać - ja przy okazji wymieniłem na nowe.
c) Linki ręcznego kupiłem od Fiata 500, niestety u mnie dostępne były tylko w ASO (piekielnie drogie), ponoć lewa/prawa różnią się długością - mnie miła Pani nie powiedziała któa jest lewa a która prawa, zamontowałem losowo - wszystko bezproblemowo :)
d) Przewód hamulcowy sztywny po lekkiej modyfikacji jest wystarczająco długi żeby wkręcić w niego elastyczny z zacisku - ja obawiając się stanu tegoż przewodu albo, że go złamię i nie będe miał gdzie kupić zaopatrzyłem się w nowe miedziane uniwersalne o długości 60cm (trochę za długie - 50cm powinno wystarczyć) - przykręciłem je do elastycznych na belce, zrobiłem kilka zawijasów i jest OK.
e) Jeśli kupicie cały zestaw razem z czopem półosi polecam od razu kupić nowe nakrętki - moje po 9 latach były nie do odzyskania, utknęły i zamiast nakrętek wykręciłem śruby z czopa. Nowa w Fiacie ~5zł sztuka, ja kupiłem w hurtowni ze śrubami, wzmacniane z oznaczeniem 10 z kołnierzem za 1,5zł sztuka - skok gwintu 1,25 bodajże. Rozstaw otworów w belce pasuje idealnie. Ja do montażu na wszelki wypadek zakupiłem klej do gwintów.
f) felgi 13 cali NIE zmieszczą się o czym się boleśnie przekonałem :)
g) w moim zestawie były czujniki ABS razem z wtyczkami, które pasują w 100%

Ogólnie praca bezproblemowa, można to ogarnąć w pojedynkę ale przy odpowietrzaniu przyda się druga osoba rzecz jasna.
Gdyby ktoś miał jakieś pytania - pisać śmiało :)

Poniżej kilka fotek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#20  Postprzez Romix13 » Śr 21:09, 11 mar 2015

O tym, że fele 13ki z tyłu nie najdą wiadomo nie od dziś :P ale gratki, że też już masz tarcze. Będziesz zadowolony a ręczny jest naprawdę bajka :) u mnie już od roku są :ok: i nie zamienię ich na żadne bębny ;)
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#21  Postprzez bunio14 » Śr 23:21, 11 mar 2015

Gdybym doczytał post kolegi mija to bym się nie wkopał w dodatkowe koszta ale.. felgi "zimowe" miałem po 9 latach już solidnie skorodowane a teraz mam nowe felgi 14ki z oponami +kołpaki i będzie spokój na kilka lat.
Ręczny faktycznie żyleta, przy hamowaniu też czuć różnicę, ja jeszcze wymieniałem tarcze z przodu i masę innych gratów i jest super!
Mnie do zmiany zmotywował cylinderek, który się zaczął lekko pocić. Jak sobie pomyślałem, że mam się babrać z tym to mi się czasy 126p przypomniały bo rozwiązanie to samo - się wkurzyłem i jest tarcza, do tego nawiercana, nie wiem po co z tyłu takie cuda ale taka była :) Żałuję tylko, że tak późno się na to zdecydowałem - polecam każdemu!

Obrazek
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#22  Postprzez XWRJJX » Cz 15:12, 29 wrz 2016

Zestaw pochodził z Fiata 500 czy 500L? Sam chce dokonać takiej przeróbki...


bunio14 napisał(a):Odgrzewam kotleta bo w weekend osobiście wrzuciłem tarcze z Fiata 500 Abarth na tył i wiem NA PEWNO, że:

a) Nie trzeba wymieniać czopa półosi - są takie same
b) Dzięki powyższemu piasty też spokojnie mogą zostać - ja przy okazji wymieniłem na nowe.
c) Linki ręcznego kupiłem od Fiata 500, niestety u mnie dostępne były tylko w ASO (piekielnie drogie), ponoć lewa/prawa różnią się długością - mnie miła Pani nie powiedziała któa jest lewa a która prawa, zamontowałem losowo - wszystko bezproblemowo :)
d) Przewód hamulcowy sztywny po lekkiej modyfikacji jest wystarczająco długi żeby wkręcić w niego elastyczny z zacisku - ja obawiając się stanu tegoż przewodu albo, że go złamię i nie będe miał gdzie kupić zaopatrzyłem się w nowe miedziane uniwersalne o długości 60cm (trochę za długie - 50cm powinno wystarczyć) - przykręciłem je do elastycznych na belce, zrobiłem kilka zawijasów i jest OK.
e) Jeśli kupicie cały zestaw razem z czopem półosi polecam od razu kupić nowe nakrętki - moje po 9 latach były nie do odzyskania, utknęły i zamiast nakrętek wykręciłem śruby z czopa. Nowa w Fiacie ~5zł sztuka, ja kupiłem w hurtowni ze śrubami, wzmacniane z oznaczeniem 10 z kołnierzem za 1,5zł sztuka - skok gwintu 1,25 bodajże. Rozstaw otworów w belce pasuje idealnie. Ja do montażu na wszelki wypadek zakupiłem klej do gwintów.
f) felgi 13 cali NIE zmieszczą się o czym się boleśnie przekonałem :)
g) w moim zestawie były czujniki ABS razem z wtyczkami, które pasują w 100%

Ogólnie praca bezproblemowa, można to ogarnąć w pojedynkę ale przy odpowietrzaniu przyda się druga osoba rzecz jasna.
Gdyby ktoś miał jakieś pytania - pisać śmiało :)

Poniżej kilka fotek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fiat 126p (1985)-> Opel Corsa B (1993)-> Audi A3 (1997) -> VW Touran (2004) -> VW Golf V Plus (2006) -> Fiat Panda Dynamic 169 (2010) :)
XWRJJX
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): Śr 18:28, 18 cze 2014
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 40
Panda: Dynamic 1.3 16V MultiJet 70KM 2010 - typ: 169
Imię: Wojciech

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#23  Postprzez Forsaken » Pt 9:29, 07 paź 2016

Przecież napisał 500 abarth.
Nie ma takiego auta jak 500L abarth.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#24  Postprzez Romix13 » Śr 11:08, 12 paź 2016

Ja mam w dalszym ciągu zapasowy komplet zacisków tylnych do sprzedania 8) szczegóły na PW
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#25  Postprzez Dreamcatcher » Cz 8:13, 09 mar 2017

Temat jak widzę opracowany. Powiedzcie mi tylko czy tylne zawieszenie (tzn. belka, piasto-łożyska etc.) różnią się w sposób istotny pomiędzy benzyną a dieslem? Czy wspomniane części od 500 abarth czy pandy 100hp wejdą spokojnie do diesla czy jednak można się spodziewać kłopotów?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#26  Postprzez Albercik » Cz 14:04, 09 mar 2017

diesel ma takie same hamulce i zawieszenie jak 1.1 i 1.2
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#27  Postprzez Deacon » Cz 20:59, 09 mar 2017

Ja mam z tyłu tarcze ze 100HP i wszystko pasuje :ok:
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#28  Postprzez morpheus1581 » Cz 23:31, 09 mar 2017

Albercik napisał(a):diesel ma takie same hamulce jak 1.1 i 1.2


Nie!!! Kwadratowe :D
Pamietliwy jestem
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#29  Postprzez Dreamcatcher » Pt 6:46, 10 mar 2017

Deacon napisał(a):Ja mam z tyłu tarcze ze 100HP i wszystko pasuje :ok:

Zmieniałeś przy tym piasty czy tylko dałeś tarcze + zaciski, wężyki i linki ręcznego? Jak tu wygląda kwestia ABS-u?


Tak się zastanawiam: tarcze. Ty z tyłu chodzą za mną od dawna gdyż mam już serdecznie dość bębnów i ręcznego z którym wiecznie coś jest nie tak a każda poprawka starcza na króciutki. Zresztą bębny już od dawna się o remont proszą.

Z drugiej strony mam auto, które za kilka miesięcy skończy 12 lat. Zapewne zostanie ze mną jeszcze kilka. Bardzo lubię to autko, nie wiem tylko czy warto inwestować w coś co i tak pozostanie starym autem. Przynajmniej dla większości.

Co? Wyszła ze mnie cebula? :)
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Tarcze tył do pandy

Numer postu:#30  Postprzez morpheus1581 » Pt 8:25, 10 mar 2017

Stare auta mogą być tak samo sprawne i zadbane jak nowe. Wszystko zależy od właściciela.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron