Numer postu:#2 przez przetwornica » Pt 20:52, 27 lut 2015
"ELD jest systemem wspomagającym jazdę na podłożu o niskiej przyczepności (śnieg, lód, błoto, itp.) poprzez przyhamowanie koła o śladowej trakcji, (albo poślizgu większym niż innego koła), przekazując moment obrotowy na koło lepiej „trzymające się" nawierzchni. Funkcja ta może być aktywowana ręcznie przyciskiem obok dźwigni selektora biegów i działa przy prędkości poniżej 50 km/h." - cytat z fiat.pl/...
Nie jest to sprawa wyłącznika + osiowania, to jest zawarte w module ABS, jeśli masz ESP, to ELD jest jakby zawarte w ESP.
Dyfry są takie same, tylko pompa ABSu przyhamowuje ślizgające się koło, dzięki czemu pozostałe dostają większy moment.
Jak się jeździ po śniegu na letnich oponach, to się cały czas włącza, bajeczna sprawa, tylko mocno zużywa klocki i tarcze.