ELD w 4x4

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

ELD w 4x4

Numer postu:#1  Postprzez Regis » N 22:50, 22 lut 2015

Piszę tu w imieniu kumpla który szykuje się do kupna Pandy 4x4. Orientuje się ktoś jak to jest z funkcją ELD która znajduje się w Cross'ie a w Climbingu lub w 4x4 już nie? Czy to jest sprawa przełącznika + osiowania (jak z licznikiem) czy może faktycznie tylny most będzie się różnił budową i dodatkowo funkcją elektronicznej blokady dyfru? Dla kumpla ta funkcja musi być, lecz różnica cenowa pomiędzy climbingiem a crossem jest... znaczna ;)
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ELD w 4x4

Numer postu:#2  Postprzez przetwornica » Pt 20:52, 27 lut 2015

"ELD jest systemem wspomagającym jazdę na podłożu o niskiej przyczepności (śnieg, lód, błoto, itp.) poprzez przyhamowanie koła o śladowej trakcji, (albo poślizgu większym niż innego koła), przekazując moment obrotowy na koło lepiej „trzymające się" nawierzchni. Funkcja ta może być aktywowana ręcznie przyciskiem obok dźwigni selektora biegów i działa przy prędkości poniżej 50 km/h." - cytat z fiat.pl/...
Nie jest to sprawa wyłącznika + osiowania, to jest zawarte w module ABS, jeśli masz ESP, to ELD jest jakby zawarte w ESP.
Dyfry są takie same, tylko pompa ABSu przyhamowuje ślizgające się koło, dzięki czemu pozostałe dostają większy moment.
Jak się jeździ po śniegu na letnich oponach, to się cały czas włącza, bajeczna sprawa, tylko mocno zużywa klocki i tarcze.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: ELD w 4x4

Numer postu:#3  Postprzez Regis » Pt 21:47, 27 lut 2015

czyli po prostu jest to jakby elektroniczna blokada dyfra rozwiązana przez ABS :P
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ELD w 4x4

Numer postu:#4  Postprzez arnold » Pt 23:47, 27 lut 2015

Na tym polega ELD. Nie tyle sam ABS co cały ESP. W samochodzie pokroju Pandy więcej nie jest potrzebne, a wszytko ma swoje zalety i wady.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: ELD w 4x4

Numer postu:#5  Postprzez Regis » So 11:38, 28 lut 2015

to, że nie jest potrzebne to wiem ;) Zastanawia mnie tylko ciągle, czy mając 4x4 Climbing z ESP jestem w stanie dorzucić ELD :P
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: ELD w 4x4

Numer postu:#6  Postprzez przetwornica » N 9:42, 01 mar 2015

Mi się wydaje, że jeśli jest ESP to i tak przyhamowuje buksujące koło, ale pewności nie mam bo wg VIN w mojej jest i ESP i ELD.
Panda musi być z importu z europy zachodniej. Koledzy, którzy pracują w Tychach mówili, że na polski rynek te opcje były niedostępne.
Ostatnio edytowano N 23:14, 01 mar 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Za dużo przecinków! to nie telegram ;) Poprawiono pisownię. Pkt.11 Reg.Forum
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron