Podwyższone wolne obroty

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#1  Postprzez Tetsuro » Pt 14:20, 17 paź 2014

Silnik 1.1 2010r z ABS. Od pewnego czasu na ciepłym silniku, zadrzają się coraz częściej podwyższone obroty silnika (na wolnych obrotach). Zauważyłem że właśnie wtedy naciskając pedał hamulca są jeszcze wyższe i znowu wyższe gdy nacisnę kolejny raz. Przemyłem przepustnicę , poluzowałem linkę i nic to nie dało . Nie mam żadnych błędów. Może ktoś miał podobny problem ,jakieś sugestie ? Zastanawiałem się nad serwem ale to byłoby chyba cały czas.
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#2  Postprzez arnold » Pt 15:54, 17 paź 2014

No to może być serwo. Gdy naciskasz hamulec to komorę od strony kabiny wietrzona jest do ciśnienia atmosferycznego. I ta różnica ciśnień wpomaga hamowanie.

A konkretnie, wtedy nieszczelność w membranie wychodzi, a gdy jedziesz to w serwie masz podcisnienie z obu stron membrany i nie zasysa powietrza z zewnątrz.

Wysłane z mojego ST23i
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#3  Postprzez Tetsuro » N 9:52, 19 paź 2014

I tu właśnie mam dylemat,50/50 jest ok -obroty dobre i mogę na hamulec naciskać wiele razy i jest dobrze. Po naciśnięciu hamulca obroty wzrastają tylko wtedy gdy już są podwyższone . Wydaje mi się że uszkodzenie serwa skutkowałoby ciągłą złą pracą , no chyba że się mylę :)
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#4  Postprzez arnold » N 13:07, 19 paź 2014

Zaryzykuj, odłącz serwo, zaślep przewód i spróbuj zrobić testy. Ale musisz jeździć ostrożnie jeśli nie masz wspomagania. Jeśli wzrosną Ci obroty to wiesz że to nie serwo.

Do tego podłączyłbym auto pod kompa. Porównałbym wartości podciśnienia na podwyższonych i normalnych obrotach, oraz pozycję krokowego w obu przypadkach.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#5  Postprzez Dorian1.1 » Wt 23:31, 21 paź 2014

Podłączamy FES-->zerowanie warunków adaptacyjnych---> jeśli występuje usterka w dalszym ciągu zmieniamy przepustnice.
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#6  Postprzez Tetsuro » Pn 18:31, 10 lis 2014

Zrobiłem adaptacje i wygląda to tak: jest ok i za parę dni znowu to samo , silnik się rozgrzał i ma podwyższone obroty . Wyłączam silnik - odpalam i jest znowu ok . Czyżbym miał w silniku GREMLINA ? :D
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#7  Postprzez Romix13 » Wt 18:41, 11 lis 2014

Potencjometr przepustnicy walnięty ? 8) masz możliwość podmiany przepustnicy na inną by się upewnić czy to to ?
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#8  Postprzez arnold » Wt 20:32, 11 lis 2014

Wolałbym pożyczyć interfejs niż bawić się w podmiany. I sprawdzić bloki danych.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#9  Postprzez Tetsuro » Pt 22:18, 14 lis 2014

O co chodzi w tych blokach danych ? sprzęt by się znalazł :) , no i słyszałem że jest jakiś zaworek kierunkowy w przewodzie do serwa :shock:
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#10  Postprzez arnold » So 7:32, 15 lis 2014

Parametry w czasie rzeczywistym. No zaworek nawet ustami sprawdzisz. Ale on odpowiada za to żeby w serwie było podciśnienie przez chwilę gdy w kolektorze już go nie ma.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#11  Postprzez Tetsuro » So 12:00, 15 lis 2014

A jakby się zaworek np. zawieszał to mógłby robić takie wariactwa ? No oczywiście co do sprawdzenia parametrów to które są ważne i warto się im przyjżeć ?
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#12  Postprzez arnold » So 12:44, 15 lis 2014

Napisałem to w temacie podmiamy przepustnicy. Kąt otwarcia i pozycja krokowca, wartości podciśnienia. Co do zaworka to raczej nie. Weź wyjmij przewód i go zaślep.

Wysłane z mojego ST23i
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#13  Postprzez Tetsuro » Pn 14:40, 19 sty 2015

Nareszcie udało się podłączyć kompa przy usterce , a wyszło :
-kąt otwarcia przepustnicy 2.0 stopnie ( linka luźna , ręką też nie cofnę )
-otwarcie zaworu evap 0,6 %
-temp wody 71
-ciś. w dolocie 253 mBar
-obroty silnika 1395
-pozycja pedału przyśpieszenia średni
-pozycja silnika krokowego 71 kroków
-oczekiwanie ciśnienia dolotowego 293
-otwarcie silnika krokowego w pętli zamkniętej 3,5%
- pozycja silnika krokowego 15,6%
No i jak zwykle , zgaszę silnik odczekam parę minut odpalę i jest ok. Jednak jeśli jest ok ko parametry przepustnicy pracują 0,0 - 0,3 a krokowiec 45 -50
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#14  Postprzez arnold » Pn 22:10, 19 sty 2015

Kasuj na razie adaptację.

Wysłane z mojego ST23i
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Podwyższone wolne obroty

Numer postu:#15  Postprzez Tetsuro » Wt 11:33, 20 sty 2015

Tzn. ? robiłem przywróć ustawienia fabryczne ( tak się to chyba nazywa ) potem 3 przegazówki- jeśli coś innego trzeba to troszkę dokładniej bo dopiero się uczę obsłógiwać OBD2. Używam fiatecuscam , pcmscan też gdzies mam ale coś gożej mi się pracowało
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron