trudności z odpaleniem i nierówna praca silnika

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

trudności z odpaleniem i nierówna praca silnika

Numer postu:#1  Postprzez morpheus1581 » Śr 22:18, 15 paź 2014

Mam Pandę 1,3 multijet. Zdarzył mi się dziś taki problem:
Przy próbie odpalenia, silnik odpalił i natychmiast zgasł. Powtórzyło się to z 5-6 razy. Jak już odpalił to nierówno pracował i szarpał. Trwało to jakiś czas.
Dopiero gdy się nagrzał to problem ustał. Leje paliwo tylko na Orlenie i tylko Verve. Chciałbym zauważyć, że dzisiejszego dnia padał intensywnie deszcz i była duża mgła, w związku z czym panowała duża wilgotność powietrza. Podejrzewam, że to było przyczyną. Mam pierwszy raz diesla w życiu i wiem, że tak czasem się zdarza ale jak ma tak być w każdy wilgotny dzień to będzie to trochę irytujące aż strach pomyśleć co będzie zimą.
Może ktoś miał podobny przypadek w swoim Multijecie. Co może być przyczyną.
Z góry dziękuję za pomoc.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: trudności z odpaleniem i nierówna praca silnika

Numer postu:#2  Postprzez michal.ol1 » Cz 0:39, 16 paź 2014

Temat był już poruszony nie raz, wystarczyło poszukać ;)

Jeśli to problem jedynie w dżdżyste dni, to musisz uszczelnić środkową śrubkę podszybia. Wiesz... ten czarny plastik pod wycieraczkami montowany jest na 3 śrubki. Jak otworzysz maskę, to na środku, zaraz nad obudową filtra powietrza jest ta środkowa. Przez nią woda się leje na obudowę filtra, która jest średnio szczelna i silnik zasysa wodę do układu dolotowego powietrza. Wspomnianą śrubkę i jej okolice należy zalać sylikonem albo jakimś innym uszczelniaczem. Jeśli już miałeś aż tak poważne problemy, to koniecznie wyciągnij całą obudowę filtra, rozbierz, umyj i osusz dokładnie, wysusz filtr albo wymień oraz DELIKATNIE oczyść przepływomierz powietrza (najlepiej wyjmij go, odłącz wtyczkę, spryskaj porządnie brakecleaner'em z obu stron wlotu i osusz solidnie sprężonym powietrzem). Wszystkie powyższe czynności oraz inne problemy opisane są dokładnie w innych tematach więc zapraszam do lektury.

Jeśli po raz pierwszy maż diesel'a, to pamiętaj też o tym, że zanim ruszysz to po odpaleniu silnika trzeba chwile poczekać (włączyć radio, zapiąć pasy, światła, podrapać sie) i przed wyłączeniem jak już zaparkujesz tak samo.

aha, tankuj normalne paliwo a to tzw PREMIUM od czasu do czasu. Raz, że różnica w cenie nie jest równoznaczna z różnicą w jakości, a dwa, że te tzw paliwa premium są znacznie bardziej suche niż zwykłe, a wiadomo jak to może wpływać na wtryski itp
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: trudności z odpaleniem i nierówna praca silnika

Numer postu:#3  Postprzez morpheus1581 » Cz 10:04, 16 paź 2014

Dzięki za pomoc. Zrobię wszystko krok po kroku jak opisałeś. Co do paliwa to są różne opinie. Jedni mówią, że tylko premium bo najczystsze a CommonRail wrażliwe na złej jakości paliwo.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron