Rejmi napisał(a):mam do Ciebie jeszcze prosbe bys wykonal mala probe
Jestem świeżo po "badaniach", oto wyniki:
- sprzęgło puszczone, mocne dodanie gazu do dechy - momentalne wkręcenie silnika do 6000 obrotów;
- sprzęgło wciśnięte, mocne dodanie gazu do dechy - szybkie wkręcenie silnika, ale tym razem do 3700 obrotów i więcej ni chu-chu;
- obroty biegu jałowego silnika, wciskam sprzęgło do oporu, obroty nadal 750, zaczynam puszczać sprzęgło na luzie, po ok. 1/3 skoku obroty wzrastają do 1000 i utrzymują się na takim poziomie do ok. 2/3 skoku sprzęgła, dalsze puszczanie sprzęgła powoduje spadek obrotów do biegu jałowego, czyli 750.
Wnioski:1 - Czujnik sprzęgła musi być co najmniej dwupozycyjny, podając do kompa pozycję sprzęgła - całkiem rozłączone-częściowe załączenie-pełne załączenie. Niestety z uwagi na temp. cokolwiek wysoką nie chciało mi się nurkować pod deskę do pedałów
Po co to wszystko ?
Moim zdaniem taka konfiguracja ograniczenia obrotów spowodowana jest pieprzoną pseudo-ekologią (krowy hodowane przez człowieka wydzielają więcej CO2 niż samochody !!!), aby przed samym ruszeniem po włączeniu biegu nie gazować silnika do obrotów maksymalnych, choć są i plusy tego rozwiązania, mianowicie mniejsze szanse na spalenie sprzęgła przy ruszaniu.
Mi przy ostrym ruszaniu na I biegu nie odcina obrotów na 3500 - 3700, spokojnie dochodzi do 5500, ale nie ruszam na półsprzęgle, skoro Tobie Rejmi robi odcinkę, to albo masz uszkodzony czujnik sprzęgła, albo za długo trzymasz na półsprzęgle. Jak ruszasz ostro, to puść szybko całkowicie sprzęgło, odstaw lewą nogę na bok i wtedy zobaczysz czy Ci odetnie na 3500 obrotów.
Tylko jak nie masz obrotomierza, to trudno będzie na czuja wszystko ocenić.
Najpierw sprawdź jak i czy zmieniają się obroty silnika na luzie przy stopniowym puszczaniu sprzęgła, jeżeli będą zmieniać się podobnie jak u mnie, to czujnik sprzęgła i program w kompie jest dobry i pozostanie jedynie zmiana techniki jazdy.
Ostre i szybkie odejście na I biegu - jak najbardziej, ale nie na półsprzęgle, Panda to nie Evo VII, tylko miejskie autko, chociaż na I, II i III biegu przy swoich 69 KM ma dobre odejście