Numer postu:#35 przez Pentium » Pn 20:12, 02 cze 2014
Jeżeli zbieżność kół ustawiona jest prawidłowo, a kierownica jest lekko skręcona w lewo lub w prawo, można to skorygować jeszcze w inny sposób. Mianowicie jeżeli mamy kierownicę skręconą np. lekko w prawo (zakładam, że nie była demontowana z kolumny kierowniczej i ponownie założona z przesunięciem o jeden ząbek na frezie) oznacza to, że koła w stosunku do kolumny kierowniczej są lekko skręcone w lewo, należy obydwa koła przednie skręcić równo w prawą stronę.
Poluzować nakrętki kontrujące końcówek drążków kierowniczych, następnie prawy drążek kierowniczy wkręcić w końcówkę np. o dokładnie pół obrotu, a lewy wykręcić z końcówki również o dokładnie pół obrotu, mocno dokręcić śruby kontrujące i jazda na próbę zobaczyć jak zmieniło się ustawienie kierownicy. Jeżeli jeszcze jest mało i kierownica nadal nie wróciła do idealnego środka, to operację należy powtórzyć znowu wkręcając prawy drążek może o 1/4 obrotu, a lewy wykręcić o tą samą wartość.
Dojście do właściwego ustawienia kierownicy może wymagać paru prób, jeden warunek żeby nie zmienić wymiaru zbieżności ( a dokładniej równości, bo Panda ma wymiar ustawienia przednich kół - 0 mm +/- 1 mm), o jaką część obrotu jeden drążek wkręcasz drugi drążek musisz dokładnie o taką wartość wykręcić !!!.
Jest to do zrobienia bez kanału i podnoszenia kół, trochę trudno ale idzie.