Zbieżność - kierownica

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Zbiezność - kierownica

Numer postu:#31  Postprzez Pavcio » Wt 20:39, 18 mar 2014

Nie wygram z Nimi :) tłumaczą ze zrobili wszystko zgodnie z praktyką i tylooo po temacie z tamtej strony. Jak na razie brak funduszy na kolejną geometrię :( wiec poczekam na lato :)
Pavcio
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 35
Dołączył(a): N 22:53, 22 gru 2013
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 33
Panda: 1.2 Van 2008 60hp
Imię: Paweł

Re: Zbiezność - kierownica

Numer postu:#32  Postprzez olo 1 » Cz 20:16, 01 maja 2014

jezeli chodzi o ustawienie kierownicy na wprost,też miałem z tym problem(geometrię ustawiam sam)pomogła dopiero regulacja na zapalonym silniku -pracuje wspomaganie i wszystko git
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Zbiezność - kierownica

Numer postu:#33  Postprzez niewidomy3373 » So 13:01, 31 maja 2014

Witam, ostatnio też chciałem ustawić kierownicę prosto. Moi mechanicy powiedzieli, że spoko zmienią na frezie o jedno oczko i będzie prosto.
Niestety po rozkręceniu pokazali mi, że jeden frez jest grubszy od innych i nie idzie przestawić ani w lewo ani w prawo.
Pozdrawiam
niewidomy3373
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): Wt 14:42, 05 mar 2013
Lokalizacja: Leszno
Wiek: 41
Panda: II 1.1 benzyna, dynamic, komputer,air conditioned, czujnik parkowania, central rigel:),alarm,schowek pod siedzeniem, schowek główny zamykany, czujnik temperatury, elektrische fensterheber:) Granatowa Pandzia
Imię: Marek

Re: Zbiezność - kierownica

Numer postu:#34  Postprzez Forsaken » Pn 8:14, 02 cze 2014

niewidomy3373 napisał(a):Witam, ostatnio też chciałem ustawić kierownicę prosto. Moi mechanicy powiedzieli, że spoko zmienią na frezie o jedno oczko i będzie prosto.
Niestety po rozkręceniu pokazali mi, że jeden frez jest grubszy od innych i nie idzie przestawić ani w lewo ani w prawo.
Pozdrawiam

Teoretycznie ten frez można spiłować ale to nic nie daje. Robiłem to na starej kierownicy.
Jeżeli przestawimy o jeden ząbek kierownica będzie skręcona w drugą stronę.
Trzeba "tylko" dobrze ustawić zbieżność.
Problem w tym że to "tylko" dla niektórych speców jest nie do przejścia.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Zbiezność - kierownica

Numer postu:#35  Postprzez Pentium » Pn 20:12, 02 cze 2014

Jeżeli zbieżność kół ustawiona jest prawidłowo, a kierownica jest lekko skręcona w lewo lub w prawo, można to skorygować jeszcze w inny sposób. Mianowicie jeżeli mamy kierownicę skręconą np. lekko w prawo (zakładam, że nie była demontowana z kolumny kierowniczej i ponownie założona z przesunięciem o jeden ząbek na frezie) oznacza to, że koła w stosunku do kolumny kierowniczej są lekko skręcone w lewo, należy obydwa koła przednie skręcić równo w prawą stronę.
Poluzować nakrętki kontrujące końcówek drążków kierowniczych, następnie prawy drążek kierowniczy wkręcić w końcówkę np. o dokładnie pół obrotu, a lewy wykręcić z końcówki również o dokładnie pół obrotu, mocno dokręcić śruby kontrujące i jazda na próbę zobaczyć jak zmieniło się ustawienie kierownicy. Jeżeli jeszcze jest mało i kierownica nadal nie wróciła do idealnego środka, to operację należy powtórzyć znowu wkręcając prawy drążek może o 1/4 obrotu, a lewy wykręcić o tą samą wartość.
Dojście do właściwego ustawienia kierownicy może wymagać paru prób, jeden warunek żeby nie zmienić wymiaru zbieżności ( a dokładniej równości, bo Panda ma wymiar ustawienia przednich kół - 0 mm +/- 1 mm), o jaką część obrotu jeden drążek wkręcasz drugi drążek musisz dokładnie o taką wartość wykręcić !!!.
Jest to do zrobienia bez kanału i podnoszenia kół, trochę trudno ale idzie.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: Zbiezność - kierownica

Numer postu:#36  Postprzez Pogromca » Wt 10:24, 03 cze 2014

Ja jak miałem kierownicę skręconą przy jeździe na wprost to okazało się ze jeden wahacz miał nieznaczne luzy na sworzniu, wymiana wachacza i kierownica prościutko.
Pogromca
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): Śr 15:10, 09 kwi 2014
Lokalizacja: przemyśl
Panda: 1.1
Imię: Wojtek

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron