Zły kąt pochylenia koła.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#16  Postprzez OsiemKilo » Śr 0:04, 07 maja 2014

Pokaż papier ze zbieżności, zawsze są mierzone kąty więc będzie wiadomo czy masz nadmierne pochylenie zwrotnicy.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#17  Postprzez niewidomy3373 » Śr 7:54, 07 maja 2014

Niestety nie mam żadnego papieru bo za każdym razem goście mówili że jak chcę papier to kasują normalnie, a do ŁAPKI bez papieru. No nic zatem mam jechać 4rty raz na zbieżność???
niewidomy3373
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): Wt 14:42, 05 mar 2013
Lokalizacja: Leszno
Wiek: 41
Panda: II 1.1 benzyna, dynamic, komputer,air conditioned, czujnik parkowania, central rigel:),alarm,schowek pod siedzeniem, schowek główny zamykany, czujnik temperatury, elektrische fensterheber:) Granatowa Pandzia
Imię: Marek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#18  Postprzez OsiemKilo » Śr 8:10, 07 maja 2014

a na oko widać aby jedno z kół było bardziej pochylone?
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#19  Postprzez olo 1 » Śr 20:10, 07 maja 2014

A ja wam powiem,że kąt pochylenia nie ma wpływu na ściąganie,zacznij tak jak mówią koledzy od kół(ciśnienie,zamiana miejscami,etc.)póżniej hamulców(czy nie trzyma któraś strona)następnie sam możesz zmierzyć wyprzedzenie koła-bo to ma wpływ na skręt i powrót kierownicy-weż miarkę i mierz od osi koła przód jedna strona do osi koła tył,a póżniej tak samo druga strona,to da ci już jakiś pogląd na wyprzedzenie.Co do skręconej kierownicy to jak już pisałem ja ustawiam na odpalonym silniku,żeby chodziło wspomaganie,a jak dokręcam kontry na drążku to najpierw ustawiam końcówki tak żeby przy kontrowaniu nie ruszały się
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#20  Postprzez Forsaken » Śr 21:39, 07 maja 2014

niewidomy3373 napisał(a):I co naprawiłeś to Forksaken.
Bo ja mam identycznie to samo. Samochód ściąga w lewo od początku kiedy go mam czyli 2 lata. Zrobiłem już przez ten czas 4ry razy zbieżność kół i pokazuje, że niby jest ok. Zamieniałem już 3 razy koła i nic nie dało. Wymieniłem w zeszłym roku wszystkie amortyzatory i dalej to samo. Właśnie zamierzam się do kolejnego mechanika, który mi pewnie znów nie pomoże, a tu patrzę i ktoś opisuje podobny problem. Myślicie, że powinienem się najpierw udać na geometrię kół??? Co mam robić bo SKRĘCANIE CAŁY CZAS SAMOCHODU W LEWO JEST BARDZO IRYTUJĄCE, TRZEBA TROSZKĘ SIŁY CIĄGLE WKŁADAĆ CO MNIE WKU....

Niestety jeszcze tego nie zrobiłem.
U mnie nie muszę wkładać w to siły bo jak ustawie kierownicę lekko w prawo to auto nie ucieka.
Na geometrii tego nie zrobisz. Mnie przynajmniej się nie udało. Gość twierdzi że w tej płaszczyźnie w pandzie nie da się nic regulować.
W moim przypadku to nie jest kwestia kąta pochylenia a wyprzedzenia lub opóźnienia (nie pamiętam).
I Myślę że masz to samo dlatego autko Ci ucieka gdy masz kiere idealnie na wprost.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#21  Postprzez OsiemKilo » Śr 22:06, 07 maja 2014

Olo 1, ustaw sobie na jednym przednim kole kat 0.2 st a na drugim 1.52 albo wiekszy i daj znac jak ci sie skręca i czy nie ciagnie kierownicy ;)
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#22  Postprzez niewidomy3373 » Cz 1:18, 08 maja 2014

Olo masz rację. Zacznę od tej miarki i zmierzę "wyprzedzanie" koła to prosty sposób i nie kosztowny. A da nam jakiś pogląd sytuacji.

Forsaken, a u mnie wydaje się że jak dam kierownicę lekko w prawo to ona i tak powraca na środkową pozycję czyli znów wtedy zaczyna mnie ściągać do lewej.... Jakie to irytujące
niewidomy3373
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): Wt 14:42, 05 mar 2013
Lokalizacja: Leszno
Wiek: 41
Panda: II 1.1 benzyna, dynamic, komputer,air conditioned, czujnik parkowania, central rigel:),alarm,schowek pod siedzeniem, schowek główny zamykany, czujnik temperatury, elektrische fensterheber:) Granatowa Pandzia
Imię: Marek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#23  Postprzez Forsaken » Cz 8:18, 08 maja 2014

olo 1 napisał(a):A ja wam powiem,że kąt pochylenia nie ma wpływu na ściąganie,zacznij tak jak mówią koledzy od kół(ciśnienie,zamiana miejscami,etc.)póżniej hamulców(czy nie trzyma któraś strona)następnie sam możesz zmierzyć wyprzedzenie koła-bo to ma wpływ na skręt i powrót kierownicy-weż miarkę i mierz od osi koła przód jedna strona do osi koła tył,a póżniej tak samo druga strona,to da ci już jakiś pogląd na wyprzedzenie.Co do skręconej kierownicy to jak już pisałem ja ustawiam na odpalonym silniku,żeby chodziło wspomaganie,a jak dokręcam kontry na drążku to najpierw ustawiam końcówki tak żeby przy kontrowaniu nie ruszały się

Nie wiem czy dobrze kolegę zrozumiałem.

Biorę miarkę zaczepiam o przednie koło i rozciągam do drugiego?
W związku z tym patrzę czy przylega ona równo do obu kół?
Mam nakładki na nadkola i może być problem z takim pomiarem.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#24  Postprzez olo 1 » Cz 10:34, 08 maja 2014

Nie wiem czy dobrze kolegę zrozumiałem.

Biorę miarkę zaczepiam o przednie koło i rozciągam do drugiego?
W związku z tym patrzę czy przylega ona równo do obu kół?
Mam nakładki na nadkola i może być problem z takim pomiarem.[/quote
Przyłóż do środka półosi i mierz do środka dekielka w tylnym kole to dać może mały pogląd na wyprzedzenie,
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#25  Postprzez olo 1 » Cz 10:48, 08 maja 2014

OsiemKilo napisał(a):Olo 1, ustaw sobie na jednym przednim kole kat 0.2 st a na drugim 1.52 albo wiekszy i daj znac jak ci sie skręca i czy nie ciagni czy kierownicy ;)

Szanuję nie polemizuję-oczywiście masz rację,skrajne wartości w przypadku geometrii prowadzą do anomalii( w pf 126 bis-zmiana kąta kół tylnych dodawała ok 15 km/h więcej),tak jak na przykład kierowca 150 kilo i co też będzie ciągnąć?Kąt pochylenia nie może zmieniać się podczas pracy zawieszenia.Ale co by nie było porozmawiam ze specem od geometrii to dowiem się troche o jego patentach,np jak miał takie przypadki,że trudno było ustawić kierownicę to wcześniej podczas jazdy naklejał na kierę i na licznik podziałkę i wg.niej odpowiednio przy ustawianiu skręcał kierę np,w prawo i po regulacji było ok.Mi ustawiał w pandzie 1,bo była dłubana i fabryczne nastawy były psu na budę to robił to ponad dwie godz. i pod obciążeniem dopiero dobrał odpowiednie wartości
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#26  Postprzez Forsaken » So 15:23, 10 maja 2014

No więc w końcu udało mi się wyregulować zbieżność.
Pan z Feu Vert niech się pocałuje w d.
Twierdził że nie da się tego ustawić bo mam zły kąt wyprzedzenia itd.
Guzik prawda. Podjechałem dzisiaj do typka w Skawinie i 15 min mi to ustawił.
Nie ma to jak kierownica na wprost :-)
2 lata się z tym męczyłem! :evil: :evil: :evil:
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#27  Postprzez tomjoz » So 18:43, 10 maja 2014

Kąt miałeś zły czy zbieżność??
To co kąt nachylenia koła był nie tak czy zbieżność,bo to całkiem odrębna jest geometria.
Kąt,a zbieżność to nie to samo.
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#28  Postprzez OsiemKilo » So 20:32, 10 maja 2014

Pewnie zbieżność :P
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#29  Postprzez Forsaken » N 12:24, 11 maja 2014

Wiem że to nie to samo.
O tym że mam zły kąt poinformował mnie pan w Feu Vert.
Okazało się że nie miał racji. Po porostu była źle ustawiona zbieżność.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Zły kąt pochylenia koła.

Numer postu:#30  Postprzez jedrek1978 » N 12:45, 11 maja 2014

Forsaken napisał(a):No więc w końcu udało mi się wyregulować zbieżność.
Pan z Feu Vert niech się pocałuje w d.
Twierdził że nie da się tego ustawić bo mam zły kąt wyprzedzenia itd.
Guzik prawda. Podjechałem dzisiaj do typka w Skawinie i 15 min mi to ustawił.
Nie ma to jak kierownica na wprost :-)
2 lata się z tym męczyłem! :evil: :evil: :evil:



gdzie w Skawinie robiłeś i ile cie to kosztowało?
jedrek1978
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 47
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: TRZEBINIA/SKAWINA
Wiek: 46
Panda: 1100 LPG
Imię: Andrzej

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron