Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#46  Postprzez Proiss » Śr 2:44, 01 sty 2014

t-przemek napisał(a):
Proiss napisał(a):z racji zawodu robie 150 tyś km rocznie

To widzę, że mamy mamy na forum kierowcę przerzutowego:)

latają busy po europie :D
Proiss
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): So 16:13, 10 gru 2011
Lokalizacja: Olsztyn
Wiek: 38
Panda: 2011 My Life 1.2

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#47  Postprzez tomjoz » Śr 13:22, 01 sty 2014

przetwornica napisał(a):Tomek, pocieszyłeś mnie znacznie, u nas w firmie ludzie pracowali po 16 godzin, pomimo że wszyscy mieliśmy płacone za 8, a na mnie wieszali psy, że mało pracuję. Teraz przynajmniej mam świadomość, że problem nie do końca był po mojej stronie.
Dziękuję i dużo zdrowia w Nowym Roku życzę.


Dzięki serdeczne i na wzajem!!! :D
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#48  Postprzez ar-g » Cz 15:31, 02 sty 2014

Panowie tak czytam wasze wpisy na temat spalania pandy II 1.2 PB i widzę że każdy egzemplarz autka ma to "coś w sobie".

Ja na co dzień jeżdżę pandą II 1.2 PB przebieg 40kkm na krótkiej trasie 4km do pracy + powroty po górzystym mieście Wałbrzychu.
i teraz uwaga:
Trasa 1- jak jadę do pracy to ruszam z pod domu i mam ok. 800 m równej (nie pod górę) drogi później jest lekkie wzniesienie i na tym odcinku się autko rozgrzewa. Później jest kilka górek i skrzyżowań, świateł śr prędkość to ok 30 km/h raczej bez korków. Na tej trasie autko pali mi 7,5 l/ 100 km.

Ostatnio ze względu na przebudowę drogi, wprowadzili mi na trasie objazd i jestem zmuszony dojeżdżać do pracy inną trasą nr2

Trasa nr 2 dłuższa o ok 400 m- jak jadę do pracy to ruszam z pod domu i mam ok. 500m pod górę ( pokonuję to na II biegu z prędkością 30 km/h , takie warunki i ruch na drodze) drogi później jest lekkie wzniesienie i na tym odcinku się autko rozgrzewa. Później jest kilka górek i skrzyżowań, świateł, śr. prędkość to ok 30 km/h. Na tej trasie autko zaczęło mi palić 9 l/ 100 km.!!!!

A na trasie przy spokojnej jeździe z prędkością do 100km/h panda pali 5 l/100 km.
Mój najlepszy wynik to 4.8l/100km- ale to była jazda spacerowa z jedną osobą.

Tak więc widzicie, że nawet taka mała zmiana jak rozgrzewka auta z jazdą pod górkę, potrafi wprowadzić dużą zmianę w spalaniu.
ar-g
Aktywny
 
Posty: 75
Dołączył(a): N 21:00, 25 wrz 2011
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: 1.2 Dynamic, 2009r
Imię: Artur

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#49  Postprzez _bollo_ » Cz 20:20, 18 gru 2014

Panowie - sprawa jest :)
Nasz Misiek 1.2 8v., od początku zagazowany, ma przebieg 204tys km, w sumie stał u poprzedniego właściciela przez 1.5 roku, kupiliśmy go po znajomości, trzeba było go lawetą sciągnąć. Ostatnio chyba gorzej u niego z kompresją na 2 cylindrze (licząc od prawej) - odłączanie go praktycznie nie zmienia pracy silnika, dodatkowo na jałowych silnik się trochę trzęsie. Ogólnie nie jest to duży problem, bo auto pali od strzała, niezależnie czy zimny, czy ciepły, jedzie do przodu w miarę dynamicznie itp. Problemem jest za to za wysokie w moim mniemaniu spalanie. Panda potrafi wciągnąć 13l/100 przy normalnej jeździe po mieście (w trasy nią nie wyjeżdżam ale chyba się skuszę, żeby sprawdzić co się wtedy dzieje).
Co wymienione zostało:
Cewki, kable, świece, rozrząd, pompa wody, pompa paliwa
Dodatkowe objawy: Nagar na tłumiku, czarne świece, (wydaje się jakby mieszanka była za bogata), zapłony delikatnie wypadają.
Czy niższa kompresja aż tak wpływa na spalanie?
Auto od nowości jeździ na gazie, ale ze względu na to, że mamy podejrzenie spalania paliwa i gazu jednocześnie, na razie latamy na benzynie (na 300km jazdy na gazie, auto spaliło 12l paliwa).

Może macie jakieś pomysły?
_bollo_
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Cz 19:49, 18 gru 2014
Lokalizacja: Wrocław
Panda: 2004 1.4 dynamic alaska
Imię: Michał

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#50  Postprzez olo 1 » Cz 20:44, 18 gru 2014

Kompresję sprawdzisz mierząc ciśnienie na poszczególnych cylindrach,ściąganie fajki ze świecy nic nie da.Jeżeli świece masz okopcone nie musi świadczyć to o słabej kompresji,ale o np.dużym obciążeniu termicznym(żle dobrana ciepłota),bądż o nieprawidłowo spalanej mieszance(właśnie wypadanie zapłonów).Sprawdzisz ciśnienie to patrzeć raczej w strone przepustnicy.Tłumik okopcony bo po mieście lata i nie ma się gdzie wypalić.Co do pytania o spalanie benzyny jednocześnie z paliwem raczej to nie możliwe,ale zależy czy po załączeniu na gaz pompa paliwa i wtyski są odcinane czy nie,a duże zużycie-zanim moja się rozgrzeje a ja zaczynam jazdę to potrafi wskazać i 14-18 średniego zużycia,jazda na samej benzynie to w ostatnich dniach ok.10 litrów,silnik cały czas zimny,bo akurat mały dystans pokonuję
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#51  Postprzez _bollo_ » Cz 21:36, 18 gru 2014

Jeżdżę tym autem od 2 dni, żona wróciła do swojego starego sc, i wydaje mi się, że LPG spala w normie(ale to dokładnie się okaże, jak zabraknie gazu) tylko z benzyną jest taki problem.

Po napisaniu postu poszedłem, żeby sprawdzić czy silnik zgaśnie po odpięciu filtra powietrza (to jest stara instalacja mieszalnikowa) - i zgasł, czyli paliwa z gazem na raz nie dostaje.
Zastanawiam się jeszcze, czy nie ma tam padniętego wtrysku bo wychodzi na to, że spala tyle benzyny przy rozruchu i zagrzaniu auta.
Panda po przejechaniu 3-4km przy dzisiejszej temp. ma 90 stopni, na gaz jest przełączana po 2km od startu. Zakładając, że średni miejski przebieg to 15km, a panda jeżdżąc na gazie wypiła "przy okazji" 14l pb na 300km (czyli jakieś 20 sugerowanych przebiegów - łącznie 40km "rozgrzewających" na benzynie) - wynika, że na każde 10 km, potrzebowała 3.5l paliwa. To chyba trochę za dużo?
Moje dużo większe auto spala połowę tego na rozbieg
_bollo_
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Cz 19:49, 18 gru 2014
Lokalizacja: Wrocław
Panda: 2004 1.4 dynamic alaska
Imię: Michał

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#52  Postprzez olo 1 » Pt 5:41, 19 gru 2014

"Lejące"wtryski też mogą być przyczyną,może czujnik temperatury?Jak masz możliwość przegoń na ostro auto najlepiej po trasie i zobacz czy będzie zmiana
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#53  Postprzez Romix13 » Pt 18:38, 19 gru 2014

_bollo_ napisał(a):Nasz Misiek 1.2 8v., od początku zagazowany, ma przebieg 204tys km,... Problemem jest za to za wysokie w moim mniemaniu spalanie. Panda potrafi wciągnąć 13l/100 przy normalnej jeździe po mieście (w trasy nią nie wyjeżdżam ale chyba się skuszę, żeby sprawdzić co się wtedy dzieje).
Co wymienione zostało:
Cewki, kable, świece, rozrząd, pompa wody, pompa paliwa
Dodatkowe objawy: Nagar na tłumiku, czarne świece, (wydaje się jakby mieszanka była za bogata), zapłony delikatnie wypadają.
Auto od nowości jeździ na gazie, ale ze względu na to, że mamy podejrzenie spalania paliwa i gazu jednocześnie, na razie latamy na benzynie (na 300km jazdy na gazie, auto spaliło 12l paliwa).

Może macie jakieś pomysły?

Coś to jest nie halo, u mnie dla przykładu 205.000km przejechane i spalanie (lpg ~ 7,5l) a (E95 ~ 5,5-6l na trasie) 8)
Jak masz możliwość podpiąć go pod kompa to sprawdź odczyty z sondy lambda, czy są właściwe. Może być sonda walnięta lub coś nie tak z mapą. Ja bym jeszcze od wypadku wykonał kasowanie adaptacji, może coś pomoże, bo spalanie masz kosmiczne. To nie jest normalna rzecz.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#54  Postprzez _bollo_ » Pn 22:19, 22 gru 2014

Ok, specjalnie do rodziny pojechaliśmy pandą, i wyszło:
10l/100km w lpg: w tym 100km po mieście + 200km trasa, przy prędkości 130-140kmh. Auto z 3 osobami na pokładzie.
Ale: auto spaliło dodatkowo 6l paliwa, w tym 4 l podczas nieprzerwanej jazdy na gazie w trasie. Czyli coś jest nie halo. Auto jak przełącze na gaz i zdejmę filtr powietrza - gaśnie, czyli nawet jeśli podaje paliwo, to niekontrolowanie (przypomnę, że nie ma wycieków).

2-gi cylinder po zdjęciu z cewki nie zmienia nic przy pracy silnika.
Jutro chyba sprawdzę wtryski - czy nie leją - i tutaj moje pytanie, czy uszkodzony wtrysk może nie trzymać ciśnienia? Tzn podczas pracy pompy przelewać paliwo bez sygnału z centralki? Zamierzam odciąć cały układ wtryskowy (na 20-stym bezpieczniku zrobić przekaźnik) i zowu go przegonić po trasie, zobaczyć co będzie się działo.
_bollo_
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Cz 19:49, 18 gru 2014
Lokalizacja: Wrocław
Panda: 2004 1.4 dynamic alaska
Imię: Michał

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#55  Postprzez arnold » Wt 2:24, 23 gru 2014

Ja raczej odciąłbym tylko pompę paliwa do prób i rozładował ciśnienie w listwie. Osobiście szukałem przyczyny falowania obrotów u siebie na gazie i odłączałem wtyczkę przy zbiorniku. Wywalało błąd czujnika paliwa przy okazji. Bo wtryskiwacz może lać. U mnie po odcięciu pompy była delikatna poprawa, ale okazało się że to dawkowanie na wolnych nie radziło sobie z obciążeniem altka i po odcięciu pompy, braku świateł i dmuchawy wracało wszystko do normy.

Osobiście jestem zwolennikiem odcinania pompy paliwa na gazie. Stosuję u siebie kupny moduł (bo sekwencja) i jestem zadowolony.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#56  Postprzez _bollo_ » Cz 19:59, 01 sty 2015

Ok, auto wróciło do Wrocławia. Auto trafiło do mechanika (innego) - okazało się, że na 2 cylindrze zawór wydechowy miał 0.1 luzu, ssący też był ciaśniejszy, wszystkie zawory zostały wyregulowane, auto pali na 4 gary. Po odpaleniu silnika na zimnym auto chodzi ok, jednak jeśli się go pozostawi na kilka sekund, z wydechu słychać odgłosy pyrkania a silnik zaczyna się trząść - tyle że w mniejszym stopniu niż poprzednio (niedopalania mieszanki?). To samo po zejściu z wysokich obrotów - przez 2-3s jest ok, potem pojawia się pyrkanie.

Wracałem do domu początkowo na PB, spalanie wydawało mi się ok, jednak w pewnym momencie, paliwo zaczęło ubywać w bardzo szybkim tempie, wywalił CHKE, skapitulowałem, przeszedłem na LPG (CHKE zaniknął). LPG spalanie znowu raczej w normie, przy 150km/h - 10l. Pb na trasie jak poprzednio ubyło - jakieś 3l. Nie sprawdzałem jeszcze wtrysków - u rodziców nie miałem czasu, ale chyba wszytko wskazuje na to, że to w nich jest problem.

Aha. Przy jeździe z prędkościami 100kmh, przy -8st C. wskaźnik temp był na 1/3 skali, dopiero przy wjeździe na autostradę prawie dobił do 1/2- to normalne? Pytam, bo w moim aucie silnik trzyma temp praktycznie idealnie niezależnie od aury.
_bollo_
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Cz 19:49, 18 gru 2014
Lokalizacja: Wrocław
Panda: 2004 1.4 dynamic alaska
Imię: Michał

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#57  Postprzez mike » Pt 20:05, 02 sty 2015

Wskaźnik temperatury po nagrzaniu silnika powinien być w połowie skali niezależnie od temperatury, co prawda zdarzają są wahania ok. 1 kreski w dół przy otwarciu termostatu ale nie więcej. Przez źle działający termostat może ci auto więcej palić w zimie.
mike
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): N 14:47, 08 gru 2013
Lokalizacja: śląsk
Panda: 1.1
Imię: mike

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#58  Postprzez seku » Śr 22:33, 07 sty 2015

cześć _bollo_

wpierw bym wymienił termostat bo ewidentnie nie dogrzewa ci silnika - co ma wpływ na spalanie
sprawdził bym sondę lambda bo jeśli na BP zapala ci się CHECK a na LPG gaśnie bo sygnał idzie przez emulator to obstawiam na uwalona sondę i przez to tyle auto pali

jak piszesz to fabryczna instalacja 2gen pewnie Tantarini to nie ma opcji że pali i BP i LPG jednocześnie nie ma takiej możliwości albo to albo to
po podpięciu się do centralki LPG ładnie widać jak pracuje sonda na BP i LPG


moim zdaniem wytryski paliwa ani luzy zaworowe nie maja aż tak drastycznego wpływu na spalanie
u siebie miałem luzy przed remontem 0,5 na wydechowym a silnik palił normalnie poza tym że auto ledwo 110km/h się rozpędzało i silnik klepał to spalanie było w normie 7-8 cykl miejski autem jeździ tylko żona.

to twoje "pyrkanie" to na LPG ?

jeśli tak to kiedy robiłeś serwis LPG
- reduktor(parownik) do regeneracji rozebrać wyczyścić nitro lub chemia jak kto woli i wszystkie nowe membrany + oringi
-filtr gazu
- u siebie wymieniałem węże od reduktora do miksera bo były już sparciałe po 11latach
-sprawdzić mikser czy nie jest zapchany czy nie łapie gdzieś lewego powietrza itp. panowie w ASO jak montowali u mnie w Bielsku-Białej to osadzili go na taśmie izolacyjnej :-)
- warto sprawdzić jak działa korkowiec czy wo gule działa ( podczas pracy na LPG odłącz wtyczkę od niego i jak silnik zgaśnie powiedzmy że jest sprawny jeśli nie zgaśnie znaczy że nie działa i do wymiany


powodzenia :-)
seku
Aktywny
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr 16:58, 06 sie 2014
Lokalizacja: Podbeskidzie
Panda: 1.1 VAN
Imię: Arek

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#59  Postprzez _bollo_ » Pt 12:54, 09 sty 2015

Hej, dzięki chłopaki za odp w temacie :)

Ogólnie Auto w mieście się nagrzewa, i trzyma połowę skali, pyraknie występuje przypadkowo na PB - tzn czasem pyrka, czasem nie. Na lpg pyrka prawie zawsze. Ciężko coś powiedzieć o instalacji - teoretycznie sprzedawca zrobił serwis - ale wiecie jak to bywa - muszę wszystko posprawdzać.

Seku, LPG chciałem zostawić na później, ogólnie jeśli auto by spalało ok 7l na mieście, to nawet bym żonie nie zawracał głowy o przełączanie na LPG, a że pali tak dużo...
Luzy regulowałem, bo jeden cylinder praktycznie nie "chodził", mój mechanik naciska żeby ściągnąć głowicę, ale zapowiedział że jej zrobienie to z 1-1.2k zł, inny mechanik twierdzi, że nawet jeśli głowica jest do roboty, to nie ma takiego wpływu na spalanie (150% normy)... i bądź tu mądry...
Muszę jeszcze raz pandzioche podłączyć do kompa, zobaczyć czy coś się nie pojawia.
_bollo_
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Cz 19:49, 18 gru 2014
Lokalizacja: Wrocław
Panda: 2004 1.4 dynamic alaska
Imię: Michał

Re: Wysokie spalanie - Panda II 1.2 69KM EURO 5

Numer postu:#60  Postprzez seku » Pt 13:46, 09 sty 2015

ho ho 1,-1,2k. za zrobienie głowicy w pandzie ? trochę sporo

znajomy sprzedaje "goły" kompletny słupek silnika za tyle... do 1.1, 1.2

jeśli nie leje spod uszczelki z pod głowicy i woda nie dostaje się do oleju nie ma sensu zdejmować głowicy.
do wymiany płytek i kasowania luzów nie trzeba zdejmować wałka tylko 2 dobre łyżki do tego dorobione i zdolny mechanik
bo większa szkoda jest jak obrobi się śruby trzymające wałek lub je pourywa lub za mocno się go dokręci

zacznij od tego co pisałem nowy termostat kosztuje grosze, i sprawdź czy sonda lambda jest sprawna.

z tym 2gim mechanikiem się zgodzę to że są luzy na zaworach jak psiałem wcześniej nie ma aż takiego wpływu na spalanie jedynie na moc która jest znacznie odczuwalna
seku
Aktywny
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr 16:58, 06 sie 2014
Lokalizacja: Podbeskidzie
Panda: 1.1 VAN
Imię: Arek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron