Strona 1 z 1

Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Śr 9:17, 10 cze 2015
przez bartaso77
Witam,

Prosze o info, czy to normalne, ze linka która dochodzi od skrzyni , patrząc od komory silnika. Jest wilgotna od smarowidła jakiegoś? To chyba ten element, który z drązkiem zmiany biegów jest połączony.

Link do fotki : http://fotowrzut.pl/99BZTHOQBW

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Śr 9:39, 10 cze 2015
przez Forsaken
Linka powinna mieć smarowanie bo z czasem zaczęła by się zacinać. Jeśli drążek chodzi lekko to wszystko jest ok.
Jeśli jednak cieknie olej z wybieraka to niedobrze i trzeba by było to sprawdzić.

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Śr 9:58, 10 cze 2015
przez bartaso77
Drążek chodzi jak nówka, raczej nic nie cieknie, tylko widze że tuleja którą wystaje ze skrzyni jak mamy auto na luzie, świeci sie od smarowidła. Dlatego sie zastanawiam, czy wszystko ok.

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Śr 10:54, 10 cze 2015
przez Forsaken
W takim razie jak najbardziej wszystko jest ok.

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Śr 14:57, 10 cze 2015
przez doldi
też mam że się błyszczy, ASO twierdzi ze tak nie powinno być, ale nie ma co ruszać..na razie.... :P
Są to ostatnie dni moje z Pandą ....

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Śr 15:52, 10 cze 2015
przez bartaso77
Jednak u mnie będzie to uszczelka na wybieraku. Kapie na pół oś. Zapocone wybieram + pół oś.

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Śr 19:51, 10 cze 2015
przez Pentium
Wyciek oleju w tym miejscu, to typowy niestety objaw tych modeli skrzyń biegów, podobne były też chyba w Punto I i Seicento, oczywiście z silnikami 1.1 i 1.2 . Niewielkie zapocenie od oleju pojawia się po kilku latach eksploatacji, dopóki będzie tam tylko wilgotne od oleju i przykurzone, bez kapania na półoś to nie jest groźne, nawet nie widać tego na spadku poziomu oleju, jest taki sam.
Ale jeżeli Tobie już kapie na półoś, a przecież auto jest chyba prawie nowe, to należy wymienić uszczelniacz wybieraka biegów.
Podsumowując, jeżeli jest to tylko "pocenie" olejem - zostaw i nie przejmuj się, jeżeli jest mokro od oleju i kapie na półoś - domagaj się wymianu uszczelniacza w ASO w ramach gwarancji.
Łaski nie robią, w okresie gwarancji nie ma prawa wydostać się kropelka oleju z zespołu napędowego, później też nie powinna, ale lata robią swoje.
W mojej P III po roku na wybieraku jest sucho, w P II po ponad 7 latach wybierak jest wilgotny od oleju ale tragedii nie ma, ślady oleju pojawiły się może po 3 latach.

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Śr 19:51, 10 cze 2015
przez Forsaken
uuuuuuuuu
Jaki masz przebieg?
Ja w PII nawet po 200k w nie miałem tego problemu :shock:

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Śr 21:50, 10 cze 2015
przez bartaso77
17tys km.
Orientujecie się, czy taki simering pasuje od P2 , czy też punto z tym silnikiem ? Skrzynie były takie same ? Ile to może kosztować ?

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Cz 9:45, 11 cze 2015
przez Forsaken
Ile może kosztować to nie wiem ale skrzynie w PII (1.2 69KM) były takie same.

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Cz 23:37, 11 cze 2015
przez zibi63
Simering kosztuje grosze. Do PII zapłaciłem 7 zł. Warto jednak dokupić gumową harmonijkę (niektórzy proponowali osłonę drążka kierowniczego z PF 126p ale trudno kupić)- można dostać na szrocie od aut innych marek (ja dostałem osłonę do linki sprzęgła jakiegoś VW). Groszowa sprawa , pasuje idealnie, dociśnięta plastikowymi ściągaczami dobrze zabezpiecza przed kurzem i brudem. Było na forum, bodajże w manualach.

Re: Linka , cięgno - skrzynia biegów

PostNapisane: Pn 13:23, 15 cze 2015
przez bartaso77
Temat do zamknięcia , sprawa opanowana. Auto do odbioru. Oprócz wymiany uszczelniaczy, mała dolewka oleju i w trasę.