sprzęgło

Szarpie, stuka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Camcioo, AdaMs

sprzęgło

Numer postu:#1  Postprzez cedec1 » So 23:19, 02 wrz 2017

witam koledzy czy wie ktoś jakiej firmy jest sprzęgło wsadzane na pierwszy montaż do 1.2 69KM podejrzewam że valeo ale nie jestem w 100% pewny chcę zrobić sprzęgło i zależy mi na tym żeby założyć ori bo dużo wytrzymało pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi :D
cedec1
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): Cz 20:10, 10 sie 2017
Lokalizacja: Nowy Targ
Panda: III van
Imię: Krzysiek

Re: sprzęgło

Numer postu:#2  Postprzez Albercik » N 0:00, 03 wrz 2017

Ciężko powiedzieć co tam było na pierwszy montaż. Zależało od rocznika, rynku na jaki auto było wyprodukowane etc. Zasadniczo jak kupisz Valeo to tak jak byś kupił Luk/Sachs. Bez różnicy.

Jak będziesz wymieniał - warto od razu wymienić uszczelniacz skrzyni, bo może ciec po wymianie. Często też obserwuje się wyciek lewej półosi po wymianie sprzęgła.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: sprzęgło

Numer postu:#3  Postprzez cedec1 » N 13:15, 03 wrz 2017

z lukiem się jeszcze nie spotkałem na pierwszy montaż a miałem ze 3 seicenta, 1 punto II i 2 pandy II wszystko nowe z salonu we wszystkich oprócz jednej pandy (rok 2009) miały sprzęgła valeo tylko ta jedna sachs
a tak btw LUK robi dużo słabsze sprzęgła od valeo w seiczu 1.1 nie wytrzymywały 100k przebiegu na Valeo spokojne 130-140k ;) chyba że teraz coś się poprawili bo sejczami już parę latek nie śmigam z tego co zauważyłem w nowym LUKu "pedał" pracował dużo lżej niż w valeo (raz z kolegom z roboty w tym samym czasie wymienialiśmy sprzęgła on na luk a ja na valeo u niego zdecydowanie lżej pracowało)
cedec1
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): Cz 20:10, 10 sie 2017
Lokalizacja: Nowy Targ
Panda: III van
Imię: Krzysiek

Re: sprzęgło

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Pn 10:24, 04 wrz 2017

Ale sachs to luk, a luk to sachs. Różnią się tylko pudełkiem, ale w środku jest to samo, z tej samej taśmy produkcyjnej ;)

To, że LUK był słabszy... zapewne dlatego, że na rynku jest sporo podróbek typu chinol w pudełku LUK'a. Z Valeo też można trafić na podróbę.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: sprzęgło

Numer postu:#5  Postprzez morpheus1581 » Pn 14:01, 04 wrz 2017

Luk i Valeo to praktycznie to samo. Faktycznie Valeo częściej było we Fiatach stosowane. Nawet lampy Valeo były do Punta montowane w pewnym roku.
Ja mam sprzeglo Valeo nowe. Od ponad roku jeżdżę i jest ok
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: sprzęgło

Numer postu:#6  Postprzez Albercik » Pn 16:45, 04 wrz 2017

W Bravo/Brava/Marea tylko Valeo lampy były ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: sprzęgło

Numer postu:#7  Postprzez cedec1 » Pn 23:15, 04 wrz 2017

Albercik napisał(a):Ale sachs to luk, a luk to sachs. Różnią się tylko pudełkiem, ale w środku jest to samo, z tej samej taśmy produkcyjnej ;)

To, że LUK był słabszy... zapewne dlatego, że na rynku jest sporo podróbek typu chinol w pudełku LUK'a. Z Valeo też można trafić na podróbę.

wątpię żeby inter cars na tyle się połakomił żeby chińskie podróbki sprzedawać (tylko i wyłącznie wszystkie części biorę z inter cars'u), za dużo ryzykują
jutro z ic zamawiam valeo mam do nich zaufanie a luk zawsze z tyłu głowy zostanie że robił kiedyś tam gorsze te sprzęgła 8)
a i jak mechanicy wyjmą stare to pochwalę sie jakiej było firmy
cedec1
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): Cz 20:10, 10 sie 2017
Lokalizacja: Nowy Targ
Panda: III van
Imię: Krzysiek

Re: sprzęgło

Numer postu:#8  Postprzez Albercik » Wt 9:58, 05 wrz 2017

InterCars często sprzedaje badziew w ładnym pudełku, w dodatku za chore pieniądze (zamienniki mają droższe niż oryginały w ASO). Poza tym, pamiętaj, że IC bierze części głównie od pośredników, a rzadko od producentów, więc nie mają kontroli nad tym, co jest faktycznie w pudełku.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: sprzęgło

Numer postu:#9  Postprzez cedec1 » Śr 23:14, 06 wrz 2017

tak jak podejżewałem siedziało sprzęgło valeo założyłem takie samo oby wytrzymało następne 160k
cedec1
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): Cz 20:10, 10 sie 2017
Lokalizacja: Nowy Targ
Panda: III van
Imię: Krzysiek

Re: sprzęgło

Numer postu:#10  Postprzez Albercik » Cz 7:09, 07 wrz 2017

Dżizus. 160 tys. km na jednym sprzęgle... ja teraz dobijam do 300 tys. Sprzęgło od nowości. Uroki automatów :)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: sprzęgło

Numer postu:#11  Postprzez cedec1 » Cz 23:20, 07 wrz 2017

Albercik napisał(a):Dżizus. 160 tys. km na jednym sprzęgle... ja teraz dobijam do 300 tys. Sprzęgło od nowości. Uroki automatów :)

może jeśli bym użytkował to auto normalnie to więcej by wytrzymało robie pewnie z 90% miasto w korkach 160k to i tak jak dla mnie w porównaniu z kolegami z roboty i tak wynik zadowalający teraz zrobiłem około 35tyś więcej od nich a i pewnie z 10k jeszcze bym zrobił tylko szkoda mi było powierzchni ślizgowej koła zamachowego a co do porównywania automatu z manualem :D to spróbuj ruszyć z piskiem albo zredukuj z 5 na 3 :mrgreen:
oczywiście żartuję nigdy tak nie robię to autko służy mi do pracy
a tak btw następne auto do "zarabiania pieniędzy" raczej już będzie w automacie męczy mnie już powoli wachlowanie biegami ale prywatne nigdy w życiu manual jednak daje frajdę z jazdy
cedec1
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): Cz 20:10, 10 sie 2017
Lokalizacja: Nowy Targ
Panda: III van
Imię: Krzysiek

Re: sprzęgło

Numer postu:#12  Postprzez Albercik » Pt 0:08, 08 wrz 2017

ja też głównie miasto robię, ale to nie ma wpływu :P Z piskiem da się ruszyć, a jak dobrze pooperujesz gazem - potrafi mielić kołami jeszcze na trójce ;)

I akurat u mnie redukcja z piątki na trójkę albo z szóstki na czwórkę to żadna filozofia - mam skrzynię dwusprzęgłową, więc jedno sprzęgło operuje na biegach parzystych, drugie na nieparzystych ;) redukcja łopatkami pod kierownicą i ogień :terefere:
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości