Strona 1 z 1

Problem po wymianie paska alternatora.

PostNapisane: N 23:55, 02 sie 2015
przez luksus
Witam!

Jakiś czas temu strzelił mi pasek od alternatora, po wyciągnięciu go wyglądało to tak jakby ktoś idealnie przeciął go nożem co trochę mnie zdziwiło ale mechanik mówił że tak ma być. Po wymianie paska oraz czegośtam bo nie powiedział dokładnie co zmienił mam dziwny problem na wyższych obrotach podczas jazdy jest taki bardzo dziwny dźwięk jakby coś było poluzowane i wpadało w drganie (jest to bardzo nieprzyjemny dźwięk taki jakby stukot z piskiem), przed tym jak pasek mi strzelił nie miałem tego problemu, niestety jak auto jest na postoju i przygazuję nie słychać tego dźwięku jedynie podczas jazdy i to nie ważne na którym biegu, po prostu jak wchodzi na wyższe obroty (niestety nie wiem jak wysokie gdyż nie posiadam obrotomierza) słychać znów ten dźwięk. Jeżeli ktoś mógłby podrzucić propozycję co sprawdzić może np ściągnąć pasek i przejechać się bez niego na wyższych obrotach to będę wdzięczny.

Panda II 1.3 69 kucy

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

PostNapisane: Pn 0:13, 03 sie 2015
przez arnold
1.2 znaczy? A klima? Wątpię że to pasek jako taki jeśli na luzie przy przegazowaniu nie występuje. Może jakaś osłona przyciera? Musisz bezpiecznie podnieść samochód wrzucić bieg i udawać że jedziesz. Bo jedynie co łączy te sprawy to wrzucony bieg, czyli napęd na kołach. Bo jeśli związane jest to typowo z przyspieszaniem to może być wina oberwanej jakieś poduszki i dźwięki pojawiają się gdy na napęd działają jakieś konkretne siły.

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

PostNapisane: Pn 9:51, 03 sie 2015
przez luksus
W papierach widnieje 1.3 bo to multijet. Klima w nim jest lecz dźwięk pojawia się niezależnie czy Klima jest uruchomiona czy też nie.

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

PostNapisane: Pn 10:10, 03 sie 2015
przez arnold
Ta moc 69 KM mnie zmyliła.

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba koło pasowe wału korbowego jest z gumowym amortyzatorem drgań, więc można się tomu kołu przyjrzeć. Do tego można zobaczyć napięcie paska i zrobić próbę na podnośniku z włączonym biegiem.

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

PostNapisane: Pn 14:00, 03 sie 2015
przez luksus
Pasek jak go dotykałem to jest bardzo mocno naciągnięty nie wiem czy to dobrze czy źle, ale to koło pasowe może być właśnie tym czego mi potrzeba. Jak najprędzej postaram się sprawdzić.

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

PostNapisane: Pn 15:16, 03 sie 2015
przez Patrick345
Napinacz go ciągnie to jest napięty, zdjąć pasek, kręcić kołami i nasłuchiwać. :wink: