Strona 1 z 1

Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Pn 23:23, 25 maja 2015
przez Paweł96
Witam, mam problem z silnikiem z Pandy rocznik 2008 1.1 40kW z LPG II gen. Objawy to brak mocy, kopcenie, wypięty czujnik położenia wałka rozrządu (nie wiem do czego ma być przykręcony, ponieważ nie ma nigdzie miejsca na niego chyba, że był przykręcony do obudowy paska rozrządu w co wątpię), poprzedni właściciel twierdził, że wodę bierze. Link niżej do silnika jak to wygląda. To, aby na pewno pokrywa zaworów od pandy?
https://lh3.googleusercontent.com/-o_Lf_F3pITM/VWOK7WIYg5I/AAAAAAAAABI/WWYkKJ_g82s/s512/s.jpg

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Wt 7:47, 26 maja 2015
przez Dorian1.1
Pokrywa zaworów jest nie od pandowego silnika, tzn nieprzystosowana do czujnika wałka rozrządu. Jeśli masz czujnik a nie masz gdzie go przykręcić to silnik i wiązkę masz pandową. Problem w tym, że raczej by nie odpaliło auto gdyby czujnik nie zczytywał położenia.

Zmień pokrywę zamontuj czujnik.

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Wt 14:48, 26 maja 2015
przez arnold
Tu może być cały silnik sprzed okresu wtrysku MPI. Koło rozrządu ma pierścień do współpracy z czujnikiem? Bez czujnika auto chodzi, bez sekwencji wtrysku.

Twoja Panda w tym roczniku powinna mieć nowy typ pokrywy z okrągłym korkiem i magistralą olejową.

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Wt 20:14, 26 maja 2015
przez zecer1971
arnold napisał(a):Tu może być cały silnik sprzed okresu wtrysku MPI. Koło rozrządu ma pierścień do współpracy z czujnikiem? Bez czujnika auto chodzi, bez sekwencji wtrysku.

Twoja Panda w tym roczniku powinna mieć nowy typ pokrywy z okrągłym korkiem i magistralą olejową.


Dokładnie... mi to wygląda na silnik SPI

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Wt 21:15, 26 maja 2015
przez Paweł96
No właśnie na kole od rozrządu nie ma żadnego pierścienia. Jest samo koło (bo pierścień powinien wystawać lekko ponad zęby koła zębatego, no nie?).
tak wygląda reszta silnika
https://lh3.googleusercontent.com/-KPAy1xki1S0/VWTBjFM2rGI/AAAAAAAAABs/L8weqcxONkA/s640/20150526_203942.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-UhHrdqLfwA4/VWTBKQGpZdI/AAAAAAAAABc/dL0Ruheg7CM/s512/20150526_204004.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-b_PKhSY2Ii4/VWTCavuqKoI/AAAAAAAAACE/_iTG09q5CMU/s512/20150526_204334.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-tqJZVIs4M7A/VWTBMl4t8HI/AAAAAAAAABk/IxCTFB5BJ4g/s512/20150526_204015.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-C8qkUfPBuDU/VWTB2akYEeI/AAAAAAAAAB0/DEtwhcYnu1o/s512/20150526_204027.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-nQdbi8fRguA/VWTCHszwPoI/AAAAAAAAAB8/udyohO19Uk8/s512/20150526_204118.jpg

A i jeszcze pytanko takie mam to jest SPI czy MPI i przy przekładce silnika na normalny w sensie na taki z możliwością zamontowania czujnika wałka rozrządu, to wystarczy sam silnik, czy kompa też trzeba albo jakieś jeszcze inne sterowniki? Z góry dzięki :wink:
tutaj nawet do tego silnika obudowa filtra powietrza nie pasuje otworami mocującymi..

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Wt 21:45, 26 maja 2015
przez arnold
Cały osprzęt u Ciebie- kolektory filtr jest oryginalny.

Duże koło rozrządu wygląda od tyłu mniej więcej tak:

http://img07.staticclassifieds.com/imag ... sobowe.jpg

Spróbuj odczytać pole numerowe silnika.

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Wt 22:28, 26 maja 2015
przez Paweł96
No to nie, nie. U mnie nie występują te zęby do odczytu na kole zębatym. A co wtedy z tym kompem? Sam silnik i powinno hulać?
numery słabo widoczne, ale może to to:
176
5500099

Na eperze po vinie wychodzi:
2Q - NUOVA PANDA (2003-2009) Info Next >>
169.010.0.0 - 1.1 E4 ACTUAL-5 PORTE
Engine: 4458497 Vehicle: 01677164 Prod. date: 15/5/2008

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Śr 18:36, 27 maja 2015
przez marco80
To jest MPI wtyczki od wtrysków(te żółte) też są podłączone do "czegoś" jak mnie wzrok nie myli ,ogólnie to bardzo ciekawy temat :shock:

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Śr 22:04, 27 maja 2015
przez Paweł96
No jest zdeka ulep no, ale taką kupiłem.. Teraz pytanko mam, co do kupna silnika. Jak kupie silnik z tym korkiem kwadratowym, to będzie wszystko pasować, czy czymś się różni od tego z okrągłym korkiem i mogą być jakieś problemy?

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Śr 22:10, 27 maja 2015
przez zecer1971
Jak pande masz z 2008 roku to kupuj z okrągłym korkiem, tylko żeby był 1.1. Faktycznie ten silnik co masz to ulep, nie wiadomo czy cały był wymieniony, czy tylko góra (głowica).

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Pt 21:52, 29 maja 2015
przez Paweł96
Dobra, to kupiłem silnik z 2006 z okrągłym korkiem z wiązką kabli do tych wszystkich czujników, z rozrusznikiem, dolotem, wtryskami i przepustnicą za 800zł. Wg. licznika 50tys. mil. Jutro albo coś w tygodniu będzie wiadomo czy działa wszystko ; )

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

PostNapisane: Wt 20:40, 09 cze 2015
przez Paweł96
To działa wszystko. Na pb wyszło 20zł na 90km. Gaz jeszcze do regulacji i ogólnego sprawdzenia.
Byłbym wdzięczny jakby ktoś mi zrobił zdjecie jak wygląda zalożony mikser i ta uszczelka. Pozdrawiam i dzięki ; )