Strona 1 z 1

Skręcona kierownica, ściąganie na lewo.

PostNapisane: Śr 8:10, 06 kwi 2011
przez luq3
Witam
od jakiegoś czasu zauważyłem lekkie ściąganie na lewą stronę w czasie jazdy, kierownica też nie jest ustawiona prosto w czasie jazdy na wprost. Jest skręcona w lewą stronę o jakieś 5 może 10 st. Dodatkowo nie wiem czy jest to z tym związane ale na postoju lub przy bardzo małej prędkości (przy ruszaniu) gdy skręcam kołami intensywnie słuchać jakieś odgłosy jak by bum bum bum. nie wiem czy to ma związek ze ściąganiem na lewo czy nie. Panda 1.3 MJ ze wspomaganiem. Nie wiem czym to jest spowodowane, czy jest jakaś możliwość regulacji kierunku jazdy w pandzie czy może coś z zawieszenia się już wypracowało?

PostNapisane: Śr 11:15, 06 kwi 2011
przez JDK
tu masz temat odnośnie skręconej kierownicy
http://www.pandaclubpolska.pl/forumpcp/ ... .php?t=888
jeżeli auto ściąga to znaczy że geometria auta jest nie dobra albo coś się mogło skrzywić przy wjechaniu w dziurę. Ewentualnie może to być wina wybitych gum na wahaczach...

PostNapisane: Śr 11:55, 06 kwi 2011
przez Huczas
zawieszenie poleciało, przygotuj się na wydanie paru zł. Warto sprawdzić wachacze - jeśli przy skręcaniu stuka w nawet wali to duże prawdopodobieństwo
Amortyzatory jeśli na wybojach stuka, dobija do podłoża (ja mam tak z prawej przód - dziś zmieniam amortyzatory)

no i jak wachacze to jak kolega wyżej pisze po wymianie geometria do poprawienia będzie.

PostNapisane: Cz 19:07, 07 kwi 2011
przez moszczu
Mnie ściąga trochę na prawo podczas jazdy, geomertia ok, ale to wina wachaczy są na nich luzy a co do tego
"gdy skręcam kołami intensywnie słuchać jakieś odgłosy jak by bum bum bum"
masz do wymiany końcówki drążków kierowniczych nie koniecznie obydwa...


=========
używaj do cytowania znacznika Quote

PostNapisane: Pt 7:35, 08 kwi 2011
przez luq3
co do stuków to okazało się że to mocowanie amortyzatora (łożysko skończyło swój żywot) przy skręcaniu kołami jak trzyma się sprężynę amorka to czuć skoki i to tak waliło, przy okazji wyszło że amorek ma 20% sprawności więc oba do wymiany, po wymianie sprawdzimy geometrię i zobaczymy czy się poprawiło, jak nie to trzeba będzie szukać dalej przyczyny ściągania.

PostNapisane: Pt 8:32, 08 kwi 2011
przez Huczas
czyli tak jak pisałem na SB, łożysko mcpersona poleciało. u mnie to samo było i kuleczki się rozleciały przy okazji wymiany amortyzatorów :)

PostNapisane: Śr 14:35, 13 kwi 2011
przez Dreamcatcher
powiedzcie mi taką rzecz:
gdy kierownica przechodzi przez położenie neutralne (kola idealnie na wprost) czasami czuć na kierownicy może może nie mocne ale wyraźne "puknicie". jest się czym przejmować? no i właśnie czym?

PostNapisane: Śr 22:23, 13 kwi 2011
przez moszczu
Dreamcatcher napisał(a):powiedzcie mi taką rzecz:
gdy kierownica przechodzi przez położenie neutralne (kola idealnie na wprost) czasami czuć na kierownicy może może nie mocne ale wyraźne "puknicie". jest się czym przejmować? no i właśnie czym?

moim zdaniem to końcówka drążka kierowniczego, jeżeli bardzo puka no to wymiana czeka....
tak mi się wydaje :)

Re: Skręcona kierownica, ściąganie na lewo.

PostNapisane: Wt 9:43, 01 lis 2011
przez Dreamcatcher
przepraszam za odgrzanie kotleta ale wyleciało mi z co by odpowiedzieć co było.
byłem u mechanika i wymienił i obie tuleje na wahaczach z przodu. bezpośrednio po wymianie jeszcze kilka parę razy było czuć "puknięcie" na kierownicy i od dłuższego czasu mam spokój.

Re: Skręcona kierownica, ściąganie na lewo.

PostNapisane: So 19:38, 14 sty 2012
przez Dreamcatcher
no i się wyjaśniło: drążek kierowniczy do wymiany. patrząc na allegro ceny są w granicach 50zł, więc przystępnie.
były tuleje na wahaczach wymienione, stuki jakoś ucichły wiec dalej nie szukałem. a tu dziś niespodzianka.

Re: Skręcona kierownica, ściąganie na lewo.

PostNapisane: So 22:01, 14 sty 2012
przez Huczas
ale coś padło? czy zaczęło stukać na nowo że wiedziałeś od razu że coś się dzieje?

Re: Skręcona kierownica, ściąganie na lewo.

PostNapisane: N 9:29, 15 sty 2012
przez Dreamcatcher
mielismy wczoraj mały spocik w ASO Fiata w Krosnie i znajomy wziął pandę na diagnostykę (za free). Wylukali własnie drążek.
Miałem też problem z dziwnym dzwiękiem z silnika i panowie wybadali iż to jednak napinacz paska mikro szwankuje. A nie jak nacigacze u mnie co twierdzili że rozrząd.

Re: Skręcona kierownica, ściąganie na lewo.

PostNapisane: Cz 0:46, 19 sty 2012
przez Lukasz
Nawiasem co do ściagania samochodu, na przyszłość, jak kupujecie koledzy nowe opony to niekiedy one sa przyczyna ściaganiai geo mimo dobrego ciśnienia, problem tkwi w współczynniku tarcia (po zamianie kól lewa z prawa ściaga w odwrotną strone ) znam przypadki w ktorych opona szła do reklamacji do laboratorium, była cięta na drobne kawałki i badana - jesli klient ma racje dostaje nowe gumy, ewentualnie kase ( a jeśli racji nie ma to opona idzie na straty klienta bez odzyskania ;) )

To tak nawiasem jak by ktos kiedys mial problemik :P

Re: Skręcona kierownica, ściąganie na lewo.

PostNapisane: So 17:30, 21 sty 2012
przez Dreamcatcher
powiedzcie jeszcze jedną rzecz: są jakieś różnice w drążku jeśli chodzi o pandę ze wspomaganiem i bez?

Re: Skręcona kierownica, ściąganie na lewo.

PostNapisane: So 19:20, 21 sty 2012
przez ma16
nie ma