Strona 1 z 2
Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
Pt 20:54, 15 maja 2015
przez Ewelina79
Witam, zabrałem się za wymianę bębnów hamulcowych i z jednej strony pojawił się problem. Bęben nie chce zejść, przywarł do piasty. Stukanie młotkiem nic nie daje, może ktoś ma jakiś sposób na zdjęcie bębna.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
Pt 22:03, 15 maja 2015
przez olo 1
Może szczęki trzymają,bo na bębnie rant się zrobił? Jeśli tak to poluzuj linki przy ręcznym, jeśli faktycznie złapał na piaście to zostaje odrdzewiacz i ostukiwanie młotkiem, ew.delikatne podgrzanie i schłodzenie. Naprężyć można wkręcając w miejsce szpilek prowadzących śruby 8.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
Pt 23:12, 15 maja 2015
przez zibi63
Próbuj dalej ostukiwać. Prawdopodobnie ranty na bębnie oraz inne zanieczyszczenia powodują, że szczęka nie chce zejść. To dłuższa zabawa, wymagająca cierpliwości. Jeśli zmieniasz ogumienie na zimówki i odwrotnie to warto przy okazji zrzucić bębny i przeczyścić je oraz szczęki. W ten sposób unikniesz podobnej sytuacji. Jak robię tak dwa razy w roku i nie mam problemów. Niewiele dodatkowej pracy ale warto.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
So 8:03, 16 maja 2015
przez Ewelina79
Jak pisałem wyżej nie trzymają szczęki tylko bęben przyłapało do piasty.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
So 8:51, 16 maja 2015
przez Patrick345
Ostukiwanie to raczej nie pomoże. Po kilku strzałach takim chociaż 2kg od czoła musi puścić. Ewentualnie wkręcić śruby w bęben jeśli ma on gwinty do ściągania.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
So 9:14, 16 maja 2015
przez Ewelina79
Bębny zdjęte, pomocne okazały się śruby M10. Bęben odskoczył aż miło.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
So 13:43, 16 maja 2015
przez Ewelina79
Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że delikatnie podcieka cylinderek więc będzie wymiana. Wybór padł na TRW BWF 335 w Inter Cars kosztuje 63 zł więc coś z wyższej pułki. Czy wymieniał ktoś już cylinderki i czy jest problem z odkręceniem przewodu hamulcowego. Kluczyk do przewodów oczywiście posiadam oraz płyn DOT-4 na dolewkę. I jeszcze jedno pytanie czy po wymianie trzeba odpowietrzać całość czy wystarczy tylko koło które było robione bo jest tu wiele teorii na ten temat. Czy do demontażu szczęk trzeba zdejmować piastę czy uda się bez rozbierania?
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
So 13:55, 16 maja 2015
przez arnold
Po odkreceniu przewodu zaloz na końcówkę szybko grzybek z odpowietrznika, a przewód elastyczny możesz zacisnąć jakimś sciskiem, kluczem morsea wtedy wystarczy odpowietrzac tylko to koło bo płyn zostanie w układzie. Piaste możesz zdejmować, ale nie musisz. Czasem łatwiej sprężyny się zakłada bez.
Wysłane z mojego ST23i
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
So 15:46, 16 maja 2015
przez Regis
ja zawsze odpowietrzałem całą oś w takim wypadku. A tak w ogóle to płyn hamulcowy ile lat ma? może warto by było przy okazji Go wymienić
Naprawdę jest różnica w jakości hamowania na płynie starszym niż 3 lata.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
So 18:29, 16 maja 2015
przez zibi63
Na pewno nie zaszkodzi odpowietrzyć wszystkie koła. To hamulce, trochę więcej pracy ale i większa pewność.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
So 21:53, 16 maja 2015
przez olo 1
U mnie z abs łatwiej się zmienia jak mam piastę zdjętą,bo inaczej cylinderki wyjąć to graniczy z cudem. Przewód elastyczny jak zaciśniesz to możesz odpowietrzyć tylko to koło, ja zawsze przy takiej robocie wymieniam płyn.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
N 9:10, 17 maja 2015
przez Regis
Jeśli tłoczek był nieszczelny to płyn hamulcowy w swojej higroskopijności będzie łapał wodę i płyn przy rozgrzanych hamulcach może zrobić brzydkie "a ku ku"
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
N 9:55, 17 maja 2015
przez Ewelina79
Witam, mam właśnie wersję z ABS. Jeżeli zdejmę piastę to potem będzie potrzebny klucz dynamometryczny do prawidłowego dokręcenia i z tym może być problem. Czy ktoś demontował cylinderek bez zdejmowania piasty?. Z tego co zauważyłem to w Pandzie nie ma giętkich przewodów tylko jest całościowy metalowy ale myślę, że jak się zatka przewód to układ się nie zapowietrzy i wystarczy tylko odpowietrzenie jednego koła bo wiadomo z odpowietrznikami w pozostałych różnie może być.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
N 13:14, 17 maja 2015
przez arnold
Elastyczny jest pomiedzy belką a nadwoziem i tam użyć klemy, daje więcej czasu żeby zatkać przewód. Płyn można przy okazji wymienić. Wszystko polega na tym żeby sekcja w pompie nie była sucha. I hamulce są podłączone do pompy na krzyż, a nie osiami.
Re: Wymiana bębnów hamulcowych
Napisane:
N 16:15, 17 maja 2015
przez Ewelina79
Dzięki za podpowiedź, a może jeszcze ktoś podpowie jak jest z tym demontażem cylinderka. Trzeba zdejmować piastę czy da rade zrobić to bez zdejmowania.