Wymiana Silnika
Napisane: Wt 21:08, 21 kwi 2015
Mam Pandziora II z silnikiem 1.2 8V Kod: 188A4000 60KM ( model z kwadratowym korkiem wlewu oleju ) z przebiewgiem 350tyś i od nowości ma LPG.
Niestety ale przestał palić na 2 cylindrze .... i coś z tym muszę zrobić.
Mam NOWY fabrycznie silnik 1,2 8V 69KM Kod: 169A4000 ( dokładnie taki: http://moto.gratka.pl/tresc/fiat-panda- ... 26850.html ).
Chcę i w zasadzie muszę wymienić lub naprawić ... ale w pierwszej kolejności chcę wymienić.
Czy ktoś już coś takiego robił? Szukam kogoś kto pomoże i wskaże czy coś poza silnikiem jestem zmuszony wymienić?
Pierwsze różnice to jakie są widoczne w silnikach to:
1. czujnik położenia wałka rozrządu jest w innym miejscu
2. jest dodatkowy czujnik w pokrywie zaworów
3. innym sposobem smarowania wałka rozrządu
Pytanie czy drugi czujnik jest w ogóle potrzebny? Czy nie można wstawić zaślepki albo zmienić pokrywę zaworów jak poniżej.
Pytam nie bez powodu bo można też spotkać silniki 188A4000 ( z okrągłym korkiem wlewu oleju ) w których zamiast czujnika jest zaślepka.
Ten model ma również już nowy sposób smarowania wałka rozrządu oraz w dalszym ciągu w góry czujnik położenia wałka rozrządu
( dokładnie tak : http://www.italcar24.pl/pl/p/silnik-Fia ... A4000/3352 )
czy takie zestawienie silnik 169A4000 + pokrywa zaworów od 188A4000 ( nowsza wersja ) będzie chodziło?
A może po prostu przełożę silnik i będzie chodziło bez innych kombinacji?
Niestety ale przestał palić na 2 cylindrze .... i coś z tym muszę zrobić.
Mam NOWY fabrycznie silnik 1,2 8V 69KM Kod: 169A4000 ( dokładnie taki: http://moto.gratka.pl/tresc/fiat-panda- ... 26850.html ).
Chcę i w zasadzie muszę wymienić lub naprawić ... ale w pierwszej kolejności chcę wymienić.
Czy ktoś już coś takiego robił? Szukam kogoś kto pomoże i wskaże czy coś poza silnikiem jestem zmuszony wymienić?
Pierwsze różnice to jakie są widoczne w silnikach to:
1. czujnik położenia wałka rozrządu jest w innym miejscu
2. jest dodatkowy czujnik w pokrywie zaworów
3. innym sposobem smarowania wałka rozrządu
Pytanie czy drugi czujnik jest w ogóle potrzebny? Czy nie można wstawić zaślepki albo zmienić pokrywę zaworów jak poniżej.
Pytam nie bez powodu bo można też spotkać silniki 188A4000 ( z okrągłym korkiem wlewu oleju ) w których zamiast czujnika jest zaślepka.
Ten model ma również już nowy sposób smarowania wałka rozrządu oraz w dalszym ciągu w góry czujnik położenia wałka rozrządu
( dokładnie tak : http://www.italcar24.pl/pl/p/silnik-Fia ... A4000/3352 )
czy takie zestawienie silnik 169A4000 + pokrywa zaworów od 188A4000 ( nowsza wersja ) będzie chodziło?
A może po prostu przełożę silnik i będzie chodziło bez innych kombinacji?