Strona 1 z 1

Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Wt 21:08, 27 maja 2014
przez JaceK
Dziwne dziś odkryłem zjawisko. Jadąc na 1 zmianę spoko. Jadąc z pracy usłyszałem dziwny dźwięk z okolicy koła ( takie buczenie ). Pomyślałem że znowu klocki się zatarły w jarzmie. Zdjąłem zaślepkę alufelgi i widzę że wszystkie 4 śruby są poluzowane ( można było palcami je odkręcić )

Teraz pytanie, czy posmarowane leciuteńko śruby mogły się odkręcić? Pozostałe śruby również mam lekko muśnięte smarem i siedzą mocno w pozostałych 3 kołach. Luźna była również ta zabezpieczająca w tym 1 kole. Chyba ze ktoś sobie chciał przygotować do kradziejki...

Auto parkuje na strzeżonym w nocy a w pracy na pracowniczym.

A w niedzielę wracałem z Sulejowa i ze 130km/h się leciało i było wszystko OK.

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Wt 21:26, 27 maja 2014
przez przetwornica
Jacku, do śrub kół dobry jest smar miedziowy, nakłada się minimalną ilość na stożki śrub, gwint staraj się mieć czysty.
Smar zabezpiecza przed korozją, ale ułatwia samoczynne luzowanie się połączeń na skutek wibracji, zmiennych naprężeń.
Pewne znaczenie ma tu wyważenie kół i jazda po nierównej nawierzchni.
Mi się kiedyś odkręciły wszystkie 4 alu 15" w punto i od tego czasu jestem jeszcze większym przeciwnikiem alu, choć miałem szczęście, że skończyło się jedynie odkręceniem, a nie podmianą ich na pustaki :(

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Wt 22:22, 27 maja 2014
przez Deacon
Śrub się nie smaruje! Ew. tak jak kolega wyżej miedziowym.

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Wt 22:32, 27 maja 2014
przez JaceK
Posmarowałem leciutko 2-3 zwoje śruby, wszystkie tak samo. Dokręcone prawie na chama i jakoś jedno koło prawie mi dziś nie odpadło...

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Śr 10:25, 28 maja 2014
przez AdaMs
Miałem podobnie w seicento, gdy miałem amortyzator do wymiany. Koło wpadało w duże wibracje i faktycznie śruby wtedy się potrafiły poluzować.

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Śr 23:30, 28 maja 2014
przez przetwornica
Posmarowałem leciutko 2-3 zwoje śruby

Gwint jak posmarujesz, to naturalne, że się odkręci, najlepiej, jak napisał Michał, w ogóle nie smarować, ewentualnie stożek.
Smarowanie gwintu śrub kół, przegubów, elementów zawieszenia, to tak, jakby tarcze hamulcowe posmarować, a później się dziwić, że słabo hamuje :!:
Dla bezpieczeństwa forumowiczów przestrzegam gwint ma być czysty, żadnego smaru.
Nie dokręca się
prawie na chama
, tylko właściwym momentem, zgodnie ze specyfikacją fabryczną :ok:

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Cz 7:57, 29 maja 2014
przez wojtassslg
ja smaruje miedziowym od kilku lat i wcale nie oszczędzam... nic się nie odkręca. Kiedyś miałem mocno poluzowane śruby ale to było kilka miesięcy po zakupie wiec były jeszcze nie odarte - dla mnie to była ewidentna próba kradzieży

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Cz 8:09, 29 maja 2014
przez JaceK
Zawsze koła dokręcam z normalną siła. Później żebym mógł je odkręcić. I nie każdy ma w domu Klucz dynamometryczny.

nexus 5

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Cz 17:58, 29 maja 2014
przez Camcioo
Zawsze u mnie się smarowało miedzianym i nigdy się nie zdarzyło żeby mi się coś poluzowało, za to na koniec sezonu niektórzy mordowali się z odkręceniem zapieczonych śrub a ja elegancko bez wysiłku tylko szarpnięcie i już ;)

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: Cz 18:21, 29 maja 2014
przez OsiemKilo
ja smaruję śruby raz na rok, zawsze przed zimą, koła dokręcam na 120Nm i nie mam żadnego problemu ze zwykłym odkręcaniem jak i z samoistnym odkręcaniem. Ja to bym sprawdził czy koło nie wpada w jakieś drgania, bo ogólnie dziwne żeby się wszystkie śruby odkręciły, chyba, że faktycznie ktoś chciał jumać, ale ta wersja się kupy nie trzyma.

Re: Poluzowane śruby kół

PostNapisane: N 22:24, 01 cze 2014
przez olo 1
Koledzy tylko się nie nabijajcie,bo ja kiedyś po zmianie kół po prostu po dokręceniu wstępnym zapomniałem dokręcić jednego koła na gotowo i póżniej też myślałem,że ktoś w nocy był potrzebujący.