Strona 1 z 2

MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: Cz 15:39, 15 maja 2014
przez Cco
Dzień dobry Klubowicze :)

Ostatnio Pandolot miał małą przygodę z hakiem pewnego Białorusina na parkingu i do wymiany poszły obie chłodnice, wentylator, belka oraz taka gumowa rurka za chłodnicami (ta od intercoolera).

Samochód został zrobiony i znajomego mechanika jednak przy odbieraniu poinformował mnie, że coś jest nie tak z mocą samochodu. Miałem go odebrać pojeździć i wyrazić swoją opinię. Wracając do domu okazało się, że samochód nie jest w stanie przekroczyć 105km/h.

Jako, że przed wyjazdem wyszedł problem z przepływomierzem (aczkolwiek nie ciągły) postanowiłem w domu wypiąć wtyczkę i spróbować ponownie, jak samochód się spisze. Jednak wypięcie wtyczki przepływomierza nic mi nie dało.

Klubowicze, macie jakieś pomysły?

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: Pt 6:20, 16 maja 2014
przez tata_jerzyka
Jezeli przed kolizja bylo wszystko ok, z opisu uszkodzen wynika ze masz nieszczelny układ dolotu powietrza do silnika tj.gdziesna linii turbosprezarka- gumy- intercooler- gumy do silnika. Mowiac kolokwialnie: spieprza Ci gdziec powietrze doladowujace (boost) :)

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: Pt 9:38, 16 maja 2014
przez Cco
Właśnie rurka gumowo-plastikowa za chłodnicami, ta pomiędzy intercoolerem a turbo została wymieniona. Jej wgniecenie chłodnicami spowodowało niedokładne przyleganie plastikowej końcówki i Panda "gwizdała" po dodaniu gazu. :)

Przed kolizją było ok, a nawet bardzo ok.

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: Pt 21:23, 16 maja 2014
przez tata_jerzyka
A w trybie awaryjnym auto nie jedzie przypadkiem?

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: Pt 22:16, 16 maja 2014
przez OsiemKilo
Kolego, najlepiej będzie jak znajdziesz kogos w swojej okolicy z kablem i FESem. Pdjedziesz sprawdzic parametry w trakcie i powinno zobrazowac co sie dzieje. Bardzo mozliwe, ze jak wystapil jakis blad to jest zapisany w pamięci kompa.

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: So 21:25, 17 maja 2014
przez Cco
OsiemKilo napisał(a):Kolego, najlepiej będzie jak znajdziesz kogos w swojej okolicy z kablem i FESem. Pdjedziesz sprawdzic parametry w trakcie i powinno zobrazowac co sie dzieje. Bardzo mozliwe, ze jak wystapil jakis blad to jest zapisany w pamięci kompa.


We środę odstawiam samochód jeszcze raz. Jeszcze w Pon przełożę przepływomierz z drugiej Pandy, może to coś da.


tata_jerzyka napisał(a):A w trybie awaryjnym auto nie jedzie przypadkiem?


Jak wyglądają objawy takiego trybu?

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: N 2:46, 18 maja 2014
przez OsiemKilo
Swieci sie kontrolka "check engine"

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: N 15:38, 18 maja 2014
przez Cco
Nie :)

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: N 15:41, 18 maja 2014
przez OsiemKilo
To nie było pytanie tylko odpowiedź na Twoje pytanie ;)

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: N 17:11, 18 maja 2014
przez Cco
OsiemKilo napisał(a):To nie było pytanie tylko odpowiedź na Twoje pytanie ;)


Wydaje mi się, że nie rozumiem. Komputer nie wskazuje żadnych błędów. Żadna niepowołania kontrolka też się nie pali. :wink:

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: N 17:47, 18 maja 2014
przez tata_jerzyka
No wiec masz nieszczelny dolot. Koniec, kropka.

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: N 19:04, 18 maja 2014
przez Cco
Dzięki. :) Do środy powinienem wiedzieć co jest z Pandolotem. :) Nie omieszkam oczywiście poinformować, co było przyczyną.

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: N 23:47, 18 maja 2014
przez OsiemKilo
Nieszczlenośc można łatwo znaleść. Jeśli nie slyszysz nadmiernego świstu przy wiekszych obrotach to mozna zalożyć, że odcinek dolotu turbo -> silnik jest szczelny. Może być nieszczelny na odcinku przepływomierz -> turbo. Jak najłatwiej znaleść nieszczelność domowym sposobem? Weź sobie puszkę plaka, odpal silnik i psikaj po rurach dolotu, jak obroty silnika podskoczą to znaczy, że dolot jest nieszczelny.

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: Pn 10:08, 19 maja 2014
przez Cco
Chodzi Ci, o psikanie w kratkę dolotu w zderzaku?

Re: MultiJet 1,3 - Spadek mocy

PostNapisane: Pn 12:10, 19 maja 2014
przez OsiemKilo
Chodzi mi o psikanie po calym dolocie wiec na IC też. Od przeplywomierza do silnika. Dolot to po prostu uklad dolotu powietrza do silnika.