Strona 1 z 2

Wahania temperatury

PostNapisane: N 11:27, 13 kwi 2014
przez stec_q
Wiem, ze temat ten był poruszany wielokrotnie..

Zegary są ok, sprawdzałem dwa zestawy i pokazują te same wartości. Wymieniłem juz 3 termostaty, oczywiscie gotujac je wczesniej w domu, wygląda ok, otwiera-zamyka, po zamontowaniu i odpowietrzeniu ukladu: odpalam zimny silnik, wąż od termostatu jest zimny auto łapie temperature ok 2 kresek i wąż zaczyna robic się ciepły.. czy znaczy to, zę otwiera pełny obieg na zbyt niskiej temperaturze cieczy ? z kazdym termostatem mam tak samo! Po dłuższym postoju temperatura jest idealnie w połowie i nie widać, zeby wyrzucal plyn, wszystko jest suche łącznie z pompą wody.. gdy tylko ruszę na pare km temperatura spada do 2 kresek i faluje pomiedzy 1 a 2. Powiedzcie mi co o tym sadzicie, mozliwie zeby 3 termostaty z rzedy były złe ? dodam ze nie bierze płynu wogóle, czyli uszczelka pod glowica tez powinna byc ok.. czy moze to być wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej ? jak go sprawdzic ? z nawiewów leci ciepłe powietrze i silnik sie raczej nie przegrzewa..

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: N 13:42, 13 kwi 2014
przez Romix13
Wszystko jest ok, po prostu przeprowadź jeszcze raz dokładnie procedurę odpowietrzania , Pandy są oporne w tym, trzeba czasem po kilka razy. Wszystko co do tego jak odpowietrzyć znajdziesz na forum. 8)

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: N 13:56, 13 kwi 2014
przez mich43l
Obrazek

wyciągasz wtyczkę ( powoli żeby nie uwalić ) od czujnika temp i przykładasz omomierz , robisz kilka pomiarów i porównujesz

a czujnik znajduje się pod czarnym plastikiem na którum zazwyczaj są ułożone kable wysokiego napięcia, która trzeba odkręcić (czerwone strzałki)

Obrazek

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: N 18:23, 13 kwi 2014
przez stec_q
z tym odpowietrzaniem też 3światy.. do tego jeszcze te węże do parownika. Robiłem to tak: odkręciłem odpowietrznik przy nagrzewnicy -> korek od zbiorniczka i lałem, aż płyn zaczyna wyciekac przez odpowietrznik, w momencie zakręcania odpowietrznika jeszcze przydusiłem wąż od termostatu w celu zrobienia mini podcisnienia. Teraz jak odpalam silnik na postoju łapie temp. na połowie skali i po odkreceniu odpowietrznika leci sam płyn, nie widac powietrza. Ręce opadają.. czy pomoże coś komputer ? zamówiłem dziś kabel, bo ostatnio jeszcze przy jazdach testowych zaswiecił sie CHECK i wskaznik od temperatury spadł na wyswietlaczu pojawił się napis "awaria systemu" po ponownym uruchomieniu już ok dalej pokazywał +- 2 kreski. Jaki program sciągnąć do tego kabla najlepiej ?

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: N 18:39, 13 kwi 2014
przez matyja
masz jeszcze odpowietrznik przy chłodnicy - po prawej stronie wlewu płynu

przy odpowietrzaniu warto go sobie przegazować parę razy ;)

no i oczywiście robimy to na GORĄCYM silniku

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: N 18:44, 13 kwi 2014
przez stec_q
ten odpowietrznik koło baniaka odkecałem jak lałem płyn, bo spuszczałem przy okazji cały. Lałem, az zaczelo sie przez niego wylewac, zakreciłem i lałem dalej, az zacznie wylewac na nagrzewnicy. Wydaje mi się, ze wszystko dobrze zrobiłem, nawiewy ok ciepłe fajnie leci. Może ktoś kto poradził sobie z takim problemem tylko odpowietrzaniem opisze mi to jak "krowie na rowie" ;)

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: N 19:31, 13 kwi 2014
przez hazi_k
wątek odnośnie kabla do Pandy:
viewtopic.php?f=12&t=1170
bardzo dobry zrobiłem ELM'a na jego podstawie i wszystko trybi

a odnośnie wahań temperatury to u mnie po sprawdzaniu w FES'ie to wyszło że temperatura cały czas się waha wokół 82 do 86 stopni Celsjusza.
Co do odpowietrzania to ja mam metodę że stawiam autko przodem pod górkę aby nagrzewnica była w najniższym punkcie odkręcam wszystkie odpowietrznik i leje płyn aż do wylewania się ciągłym strumieniem z odpowietrznika, w tym momencie zakręcam odpowietrznik z którego się zaczął wylewać płyn i dalej wlewam płyn aż zacznie się wylewać następnym odpowietrznikiem. Następnie zakręcam odpowietrznik i uruchamiam auto aby pompa zaczęła pracować jeżeli spadnie poziom płynu to dolewam aby uzupełnić stan. Uwaga w momencie gdy nie leci płyn z odpowietrzników uruchamiam auto aby pompa zaczęła pracować i tłoczyła płyn w momencie gdy mam nie ustany wypływ płynu (powietrze już się wydostało zakręcam odpowietrznik). W momencie gdy stan płynu nie spada w zbiorniku wyrównawczym i mieści się pomiędzy kreskami MIN/MAX przeprowadzam jazdę testową w celu zagrzania auta (załączenia się wentylatora na chłodnicy) po takowej jeździe czekam temperatura spadnie aby nie odkręcać korka zbiornika wyrównawczego (uniknięcie poparzenia przez rozgrzaną ciecz) i kontroluje stan cieczy w zbiorniku wyrównawczym aby był między MIN/MAX.
Co do odpowietrzania Pandy to jest ona odporna na odpowietrzanie i czasem trzeba ponowić po jakimś czasie procedurę odpowietrzania. Choć Cinquecento i Seicento ( takie też u mnie w domu są jeszcze użytkowane) tez są odporne na odpowietrzanie przez co stworzyłem takową procedurę odpowietrzania.
Pozdrawiam i życzę powodzenia z odpowietrzaniem.

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: N 19:44, 13 kwi 2014
przez stec_q
czyli temp. 82 do 86 jest prawidłowa ? jak podłącze FiatECUScan to jakoś to wyczaję ? i jezeli czujnik jest walnięty to komputer bedzie pokazywał jego błędne odczyty ? ciagle mam wrazenie, ze silnik jest odpowiednio dogrzany i nie pali wcale wiecej.. po odpowietrzaniu ustały tez bulgoty po zgaszeniu silnika.

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: N 22:11, 13 kwi 2014
przez hazi_k
co do tej temperatury to muszę doczytać przy jakiej wartości wyłącza się ssanie w Pandzie to jeśli przy temperaturach 82 do 86 ssanie się nie włącza to zostawię tak jak jest. Z tym czujnikiem to jak będzie on walnięty to na pewno komputer będzie podawał inne jednostki paliwa tzn. włączał ssanie i temu podobne ponieważ na podstawie czujników przecież działa komputer. Jakkolwiek to na starym termostacie to spalanie na pierwszym litrażowaniu wyszło 5,3L/100 km Pb a na drugim było więcej bo się jeździło po mieście i holowałem brata to wyszło mi 6,3L/100 km Pb. Na starym termostacie podczas jazdy to temperatura wahała się pomiędzy 75 do 85 stopni w zależności od stylu jazdy i włączonego ogrzewania.

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: N 23:25, 13 kwi 2014
przez stec_q
ehh, próbowalem dalej odpowietrzac ale nic to nie daje juz nie ma powietrza leci tylko płyn. Umówiłem się jutro w serwisie BMW mają tam taki bajer którym można napompować chłodnice przez korek i zobaczymy czy bedzie schodzić, wtedy okaze się czy to uszczelka pod głowicą.. Jezeli ciśnienie bedzie ok to profilaktycznie wymienie czujnik, jak to nie pomoze to chyba zostaje mi kupowac kolejne termostaty.. czy firma VERNET jest warta uwagi ? mam już 3 takie "nowe" (55zł) podczas gotowania zachowują się niby normalnie. Jakiej marki był montowany oryginalnie ? czy byl po prostu FIATowski ? i moze ktoś orientuje w cenach ?

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: Pn 10:04, 14 kwi 2014
przez hazi_k
ja mam teraz zamontowanego Wahler'a co do tych termostatów to jest wątek na forum odnośnie tego problemu i są też tam opisane termostaty. Z tego co wiem to u mnie był jeszcze oryginalny fiatowski termostat niestety nie znam jego marki. Daj znać kolego jak Ci wyjdzie ta wizyta w serwisie BMW.

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: Wt 12:43, 15 kwi 2014
przez Franek16i
ja mam Wahler'a nowy plyn itp, i z odpowietrzeniem tak jak koledzy pisza strasznie oporny samochod, ja zalewam wyzej niz ful jak plyn wymienialem, grzeje samochod na full, zatrzymuje sie otwieram mache naweiew goracy na maks odpowietrznik przy nagrzewnicy 2,5 tysia obvrotow odkrecam koreczek i leje sie plyn na zmiane z powietrzem, jak zacznie caly czas lac plyn to zakrecam wczoraj z 4-5 min sie bawilem i jest w miare git:) mialem takie wachania jak slabo odpowietrzona byla

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: Śr 0:34, 16 kwi 2014
przez stec_q
wiec.. wizyta w ASO w celu sprawdzenia szczelnosci chlodnicy i obecnosci CO2 w cieczy chłodzącej zaliczona pozytywnie, czyli brak. Powiedzieli mi tam, ze moze to byc pompa wody, wymieniłem komplet rozrzadu i faktycznie stara pompa nie wygladała najlepiej. Brak zmian, temperatura nadal wariuje -> ponowna wizyta w ASO "to napewno termostat" myśle "ok, ok" kupilem tym razem zamiast VERNETA (50zł z uszczelką) oryginał w ASO (118zł + 15zł uszczelka) założyłem, odpowietrzyłem i dalej to samo. Pan w BMW powiedział, ze to czujnik. Podczas jazdy mimo wahań temperatury nawiewy grzeją tak samo wiec termostat jest ok, węże grzeją się i puchną kiedy trzeba. Jutro łapie się za ostatni element układu czyli za ten czujnik i zobaczymy. Dziś kupiłem jeszcze kabel ELM czy jakoś tak, jakie programy do tego polecacie ? chodzi o analize aktualnych parametrów silnika podczas pracy (temp, obroty itp.) oraz o możliwość przesunięcia licznika do przodu bo wymieniłem na używany z EMOTION, który muszę ustawić o jakieś 100tyś + do faktycznego stanu ;)

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: Śr 7:14, 16 kwi 2014
przez hazi_k
Polecam FiatEcuScan czyli krótko mówiąc fes. Sprawdzisz te parametry które cię interesują i ustawisz przebieg. Pamiętaj że fes musi być w pełnej wersji nie jakiś darmowy i ELM327 musi być po kablu nie bluetooth.

Re: Wahania temperatury

PostNapisane: Śr 9:17, 16 kwi 2014
przez stec_q
Pobralem piracka wersje, działa tylko mogę połączyć parametry silnika i bierzace działanie, nie mogę doatac się do zegara, chodzi szczególnie o ustawianie inspekcji. Może macie jakiś link do manualna z opisem programu ?