Strona 1 z 2

Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Śr 21:17, 29 sty 2014
przez t0meCzek321
Więc, jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem w pandzie wtryskiwacz, bo trzymał mi na luzie obroty ok.1300 rpm i dużo palił. Postawiłem mechanikowi znajomemu, zrobił diagnozę i wyszło, że wtryskiwacz. Wymienił, samochód jeździł pięknie aż do dzisiaj, rano jak odpaliłem trzymał wyższe obroty, to normalne bo zimny i wgl, ale trwało to znacznie dłużej niż zwykle, więc przegazowałem go trochę, po odpuszczeniu gazu nagle przygasł ale zaraz znowu wkręcił się na wyższe obroty i zapalił się check. Od tamtej pory ciągle dzisiaj ma wyższe obroty. Gdzie szukać winowajcy? Sprawdzę jak najszybciej ten check engine, ale on się pali od najmniejszej głupoty a te obroty to nie mam pojęcia, może miał ktoś w swojej pandzie takie wybryki ? Spalanie jest mniejsze niż wtedy przy zepsutym wtrysku.

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Śr 21:45, 29 sty 2014
przez matyja
najpierw sprawdź, co wywaliło tego check'a
jak masz LPG, to powodem zaświecania tego check'a może być nieprawidłowa regulacja instalacji

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Śr 22:29, 29 sty 2014
przez t0meCzek321
Nie, ja całe życie na PB, jutro zaopatrzę się w ten kabel i zobaczę co i jak...

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Cz 12:24, 30 sty 2014
przez waldekb3
Sprawdź też potencjometr przepustnicy. Uszkodzony podnosi obroty i zapala check.

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Cz 19:52, 30 sty 2014
przez t0meCzek321
Nie udało mi się dzisiaj sprawdzić błędu... mechanik nie miał czasu... ale zauważyłem coś dziwnego, dzisiaj w miarę dobrze jeździł, jednak postawiłem go pod blokiem na mrozie ok 5 godzin i po odpaleniu obroty oczywiście wysokie, ale podczas zmiany biegów na sprzęgle przez te 3 sekundy obroty były normalne, dopiero jak wrzuciłem na luz i toczyłem się do świateł obroty z niskich wskoczyły na wysokie i tak się utrzymywały. Może ktoś miał podobny problem, tym razem objawy podobne jak wtedy, kiedy padł wtrysk, jednak teraz pali z 1-2 litry mniej na mieście, więc to nie może być to :(

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Cz 19:55, 30 sty 2014
przez rukh
kolego tylko ja mam wrażenie że założyłeś kolejny wątek o tym samym :?:
viewtopic.php?f=5&t=7208

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Cz 19:59, 30 sty 2014
przez t0meCzek321
Jakbyś uważniej czytał, to byś wiedział, że nie jest o tym samym. Tam chodziło mi o termostat i ew. pomoc w jego wymianie, wskazówki itp. Ten temat założyłem wczoraj, od kiedy wróciły wysokie obroty na biegu jałowym, nie wiem co ci przeszkadza ?

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Cz 20:09, 30 sty 2014
przez rukh
Piszesz że wybierasz się do mechanika, kilka postów dalej że jednak nie dasz rady i szukasz rozwiązania bo problem nadal występuje. Skoro połowa forum radzi ci co masz zrobić a ty i tak tego nie robisz to po co robisz śmietnik. Kupno samochodu, czy to pandy czy ferrari zawsze wiąże się z jakimiś wydatkami. Z wszystkich twoich postów (no może prócz pierwszych), przebija niechciejstwo. Ponawiam to co pisali poprzednicy (ty sam zresztą też), jedź na komputer i zdiagnozuj problem. Sugeruję też zmianę mechanika skoro temu nie zależy na kliencie.

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Cz 20:43, 30 sty 2014
przez t0meCzek321
Sory, może i masz racje, to mój pierwszy samochód i boję się o niego, dzisiaj już komputer miał być podpięty, z mechanikiem może i masz racje, jednak to znajomy i ma dużo roboty. Jeżeli jutro też mnie wystawi do wiatru to nie będę go prosił. Ok, póki nie sprawdzę komputerem nie będę nic pisał.

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Pt 14:30, 31 sty 2014
przez t0meCzek321
Więc odczytałem kody - P0202 i P0351. Błąd pojawia się raz na jakiś czas, samochód po wymianie wtrysku.

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Pt 17:47, 31 sty 2014
przez desmo999
Pierwszy to od wtrysku cyl. 2 2-go od cewki zapłonowej.. Pomierz cewka cyl. 1 obwód wtórny.
Wykonaj pomiar rezystancji wtrysku , odczyt czasów wtrysku. Sprawdzenie wiązki Ecu- wtryskiwacz
Cewka pomierz uzwojenia sprawdz wiązkę...

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Pt 17:53, 31 sty 2014
przez desmo999
Zakładam że przewody zapłonowe/świece są sprawne....

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Wt 0:07, 11 lut 2014
przez t0meCzek321
desmo999 czy mógłbyś mi powiedzieć, które z tych rzeczy mogę sprawdzić przez OBD, a które własnoręcznie i jak to wykonać. Czy obejdzie się bez specjalistycznych sprzętów. Będę bardzo wdzięczny, panda już nie wywala checka, lecz obroty czasem są dobre, czasem 1200+- i tak w kółko, nie wiem gdzie leży problem. Spalanie z 9 litrów spadło mi teraz na 8, tak pokazuje komputer, lecz jednak bardzo teraz oszczędnie jeżdżę.

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Śr 11:12, 12 lut 2014
przez matyja
Tomek, przecież Ci Jacek napisał, co zrobić...
multimetrem:
- pomiar rezystancji wtrysku
- Cewka pomierz uzwojenia (rezystancja)

organoleptycznie:
- Sprawdzenie wiązki Ecu- wtryskiwacz

przez OBD:
- odczyt czasów wtrysku

Re: Złośliwość rzeczy martwych - wysokie obroty

PostNapisane: Wt 18:59, 18 lut 2014
przez t0meCzek321
Panda była w Boschu, sprawdzili wszystko (tak mówił) wspomniałem też o radach od was. Zamienili dodatkowo cewki miejscami, samochód zyskał trochę mocy, jednak obroty i tak i tak dalej są za wysokie, a błąd już nie wyskakuje, nawet po ostrym przyśpieszaniu i odpuszczaniu gazu (wcześniej wyskakiwał momentalnie po takiej jeździe). Mimo ich zaprzeczeń mam podejrzenie o uszkodzony termostat, ale czy termostat może mieć coś do obrotów ? np. że samochód jest nie dogrzewany i chodzi na ssaniu ? Możliwe jest w ogóle takie coś?