Strona 1 z 1

Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Śr 23:51, 22 sty 2014
przez Franek86
Witam padła mi przekładnia kierownicza. w necie znalazłem firmy GENERAL RICAMBI za 320 zł tylko nie wiem co to warte jest.
Inna opcja to regenerowana w podobnej cenie. Ewentualnie firmy TRW 570 zł tylko trzeba odesłać starą bo pobierana jest kaucja. Jeśli ktoś ma doświadczenia z którąś to proszę o poradę. Sam skłaniam się do nowej ale z firmy GENERAL RICAMBI.

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Cz 1:43, 23 sty 2014
przez matyja
może Ci nie pomogę, ale ja bym wziął albo kompletnie zregenerowaną na DOBRYCH częściach (TRW), albo TRW
zamienniki nie wiadomo, jak długo wytrzymają (tutaj mogę się mylić - w końcu masz gwarancję)

pamiętaj, że do Pandy są dwie wersje maglownic - pod wspomaganie i bez wspomagania. różnią się one przekładnią
no i po wymianie maglownicy konieczne jest ustawienie zbieżności, ale to chyba wiadomo ;)

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: So 1:16, 17 gru 2016
przez nick
Chcę kupić przekładnie kierowniczą pod wspomaganie elektryczne, które planuje zamontować. Czy ktoś może mi podać wszystkie numery OEM, przekładni które będą pasowały do pandy 1.1 do wersji ze wspomaganiem?
W eper jest parę tych numerów...
Być może ktoś wie gdzie dostać poza internetem taką pewną przekładnie..

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Pn 11:29, 19 gru 2016
przez Albercik
jak masz fajerę po lewej stronie:
- 51708841

jak po prawej:
- 51708842

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Pn 23:04, 19 gru 2016
przez nick
O to mi chodziło, czy tylko i wyłącznie te numery czy może coś z 500tki podejdzie?

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Wt 21:27, 20 gru 2016
przez Albercik
Tylko. W 500 są inne.

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Wt 20:19, 03 sty 2017
przez BoskiCoolo
A jaka dokładnie jest różnica pomiędzy przekładniami do aut ze wspomaganiem i do aut bez wspomagania (czy chodzi o to że któraś z listw w przekładni ma więcej zębów?) Budowa ich jest taka sama przecież. Za wspomaganie elektryczne "city" odpowiada silnik elektryczny w przekładni kierowniczej nic więcej. Założyłem temat w tej sprawie. Planuję zamontować magiel przeznaczony do aut bez wspomagania do auta które posiada elektryczne wspomaganie. W pewnej firmie od maglownic uzyskałem informację, że różnicy brak i ten magiel w autach ze wspomaganiem to to samo co w autach bez wspomagania. Chcę to teraz zweryfikować.

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Wt 20:41, 03 sty 2017
przez arnold
Inne przełożenie, więc kierownica będzie jeszcze lżej kreciła się, kosztem większej ilości obrotów.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Wt 21:29, 03 sty 2017
przez BoskiCoolo
czyli na postoju będzie trzeba więcej pokręcić kierownicą aby koła się skręciły. Jakieś gorsze właściwości podczas jazdy, układ będzie przez to mniej precyzyjny? Czy lepiej nie kombinować i kupować maglownicę przeznaczoną do aut ze wspomaganiem?

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Wt 21:40, 03 sty 2017
przez morpheus1581
Ja bym nie ryzykowal. Jeśli jest jakaś różnica to w jakimś celu.
A w cenie różnica ?

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Wt 22:25, 03 sty 2017
przez nick
Panowie kupiłem maglownice do pandy ze wspomaganiem oryginał TRW (planuję założyć) za 150zl, po przebiegu 100tys. km, więc w takiej samej cenie są dostępne maglownice bez wpomagania.. nie ma sensu lepiej zakładać to co dała fabryka w tej kwestii... drążki i końcówki przerzucę ze swojej maglownicy ponieważ przebieg zwierzaka na dzisiaj 18100km;)

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Wt 22:37, 03 sty 2017
przez BoskiCoolo
Różnica w cenie jest na ogół te bez wspomagania są tańsze, niby przekładnia ze wspomaganiem jest krótsza i mniej trzeba kręcić kółkiem. Podobno w aucie ze wspomaganiem potrzeba 3 obrotów aby auto skręciło od oporu w lewo do oporu w prawo, w aucie bez wspomagania niby jeden obrót więcej. Zbytnio różnicy dla mnie nie ma. City i tak nie używam, więc po co przepłacać? Jutro sprawdzę te obroty u siebie.

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Śr 8:27, 04 sty 2017
przez BoskiCoolo
ok sprawdziłem czy po włączeniu city czy bez od lewej do prawej wychodzi 3 obroty więc jeden obrót więcej przy maglu do aut bez wspomagania raczej nie zrobi różnicy, tym bardziej że można już kupić je w dość przystępnej cenie :)

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Śr 10:49, 04 sty 2017
przez BoskiCoolo
Sorki że post za postem ale rozmawiałem z osobą od sprzedaży przekładni i z informacji co uzyskałem podobno ta bez wspomagania ma krótszy trzpień który wchodzi w kolumnę kierowniczą, w maglu pod wspomaganie jest on dłuższy. Może to ktoś potwierdzić?

Re: Maglownica oryginał czy zamiennik

PostNapisane: Śr 15:35, 04 sty 2017
przez nick
Jeżeli masz wspomaganie i założysz maglownice przeznaczoną do wersji bez wspomagania, może wystąpić sytuacja iż kierownica nie będzie Ci "wracała" przy maksymalnym skręcie jak ruszysz autem. Poszukaj informacji na forum, niektórym pomaga obrócenie poduszek na mcpersonie....