Strona 1 z 3

1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: N 18:45, 19 sty 2014
przez milosz58
Witam

Mam taki problem z moja pandzinka

w czasie jazdy zapala mi się kontrolka wspomagania i często przestaje działać po ponownym odpaleniu jest przez jakiś czas ok póki się znowu nie zapali
po zgaszeniu znowu wraca do normy

zauważyłem tez ze rano po odpaleniu cos głośniej chodzi słychać to od strony pasażera w okolicy paska
gdy się rozgrzeje hałasu nie ma

co to może być ?

czy to może być pompa wspomagania ?

czy pokaże cos na komputerze?

pozdrawiam

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: N 19:15, 19 sty 2014
przez spatz
wspomaganie jest elektryczne więc niema pompy ,komputer niby powinien zapisać błąd , co do szumu to może rolka napinacz paska

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: N 21:22, 19 sty 2014
przez OsiemKilo
Jak wyskakuje czerwona kontrolka wspomagania to komputer powinien zapamiętać bląd.

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: N 22:24, 19 sty 2014
przez Romix13
milosz58 napisał(a):Witam
w czasie jazdy zapala mi się kontrolka wspomagania i często przestaje działać po ponownym odpaleniu jest przez jakiś czas ok póki się znowu nie zapali
po zgaszeniu znowu wraca do normy
czy pokaże cos na komputerze?

milosz podepnij kompa na 100% zapisało błąd od wspomagania , jak Ci się pojawia kontrolka wspomagania na pełnym skręcie kierownicą to błąd czujnika we wspomaganiu. Komp wykaże. Jak podepniesz FESa lub MESa i czujnik nie jest walnięty a jedynie zapisało błąd to warto po skasowaniu błędu zrobić procedurę kalibracji czujnika wsp. :)

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Pn 20:45, 20 sty 2014
przez reggaester
Miałem to samo, diagnoza to kończący się czujnik skrętu wspomagania. Wymiana wyniosła mnie ok 500zł po czym problem zniknął.

Pozdrawiam

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Wt 0:24, 21 sty 2014
przez matyja
sam czujnik kosztuje około 350 zł i można to zrobić samemu - jest opisane na forum...

doładuj jeszcze aku - często właśnie on jest powodem wyłączania się wspomagania
na razie, jak to się zdarzyło jednorazowo, to bym się tym zbytnio nie przejmował :D

jeżeli chodzi o czujnik skrętu, to przeważnie wspomaganie zaczyna nawalać na skrajnie skręconych kołach ;)

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Wt 1:49, 21 sty 2014
przez Mich@ł
Ew problemem może też być silnik wspomagania. U mnie raz na pare m-c ten problem się pojawia. Wspomaganie wyłącza się przy maksymalnym szybkim skręcie (aż do oporu), a po odpaleniu ponownym samochodu już jest ok.

Błąd mam zapiany właśnie jako silnik wspomagania ale jeżeli nie jest to ciągły problem to na razie nie planuje wymiany ;)

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Pn 13:20, 21 lis 2016
przez hucker
W mojej pandzie też Zapala się co jakiś czas kontrolka od wspomagania ale wspomaganie nadal działa . Kontrolka ta gaśnie jak poruszam kierownicą prawo-lewo. Ładowanie jest 14,3v i akumulator naładowany. Co może być przyczyną zapalania się kontrolki wspomagania w tym przypadku?

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Pn 19:37, 21 lis 2016
przez Albercik
Może padają zegary i wcale nie ma błędu wspomagania, tylko kontrolka wariuje?Bez podłączenia pod kompa to można wróżyć z fusów...

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Cz 23:42, 24 lis 2016
przez SALEK
U mnie problem zniknął po doładowaniu akumulatora. Więc od tego bym zaczął, bo nigdy nie zaszkodzi, a może tylko pomóc. Którejś zimy właśnie wyrzuciło mi błąd wspomagania, a następnie z tego co pamiętam poduszek. Wspoma potrzebuje trochę prądu, więc jeśli komp wykryje niedobór, to zwyczajnie odcina zasilanie do wspomagania by starczyło go dla silnika itd.

Podpiąć pod kompa też warto w celu zdobycia konkretniejszej diagnozy, ale jak nie masz możliwości i dostępu, to uprzednio prąd ogarnij.

Czujnik skrętu traktowałbym jako ostateczność.

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: So 14:27, 26 lis 2016
przez hucker
Dzięki za pomoc . W moim przypadku też był problem z niedoborem prądu . Akumulator jest ok lecz bezpiecznik był przyśniedziały i wspomaganie nie dostawało tyle energii co trzeba. Przeczyściłem bezpiecznik i dodatkowo kostki przy wspomaganiu i śmiga jak nowe.

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Wt 17:27, 27 gru 2016
przez morpheus1581
U mnie dziś po raz pierwszy zapaliła się kontrolka od wspomagania Ale wspomaganie nadal działało. Kontrolka zapaliła się przy prostych kołach podczas wolnej jazdy.
Mam nadzieję ze to nie czujnik skrętu bo dopiero co na sprzęgło się wykosztowalem.
Akumulator raczej też jest w porządku. W zeszłym roku kupowałem nowy A tamten stary był od nowości i kontrolka się nie zapalala.
W czwartek jestem umówiony na komp. Zobaczymy co powie.
Chociaż tak jak Salek pisze, podladuje ako i zobaczymy. W sumie jest zima a moja jazda to praktycznie miasto.

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Cz 21:05, 29 gru 2016
przez morpheus1581
Potwierdzam ze naladowanie akumulatora rozwiązuje problem. Naladowalem i zrobiłem już 400km i kontrolka się nie zapala.
Więc bez paniki. W pierwszej kolejności naładować ako i obserwować. Nie koniecznie jest to niesprawny czujnik skrętu.

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Pn 11:50, 24 kwi 2017
przez morpheus1581
Dziś po raz pierwszy zapaliła mi się kontrolka od wspomagania i wspomaganie przestało działać. Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko wróciło do normy ale...
W związku z tym, że ostatnio opisywałem metaliczny dzwięk po odpaleniu auta i zastanawiam się czy to pompa wody czy altek, obstawiam, że chyba jednak altek.
Nie doładowuje dobrze i wspomaganie wysiada.
Co Wy na to?

Re: 1,3 Multijet problem z wspomaganiem

PostNapisane: Pn 12:13, 24 kwi 2017
przez mireek55
Witam nie wiem dokładnie jak jest w pandzie ale u mnie w punto 2 miałem takie same objawy wykręciłem silnik od wspomagania dostałem się do płytki z przekaznikami przylutowałem na nowo i wszystko śmigało gdzieś na stronach punto jest manual.