Strona 1 z 1

1.3 Multijet ciężko odpala.

PostNapisane: Cz 18:54, 16 sty 2014
przez rozmus111
Witam. Mam ogromny problem z moją Pandą 1. 3 MULTIJET 70 KM a dokładnie chodzi o jej odpalanie w temperaturach około 0 . Zacznę od tego co już wymieniłem.Więc tak .Założyłem nową pompę paliwa bo mechanik stwierdził ,że jest ona zużyta i za długo pracuje . niestety to nie było to . Sprawdziłem wtryski są Ok,założyłem nowy filtr paliwa i nadal Panda nie odpala po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych.Odpali dopiero wtedy kiedy przestanie pracować pompa paliwa a trwa to bardzo długo .I tutaj mam pytanie czy są gdzieś jakieś zaworki ,lub jakiś czujnik ,który odpowiada za czas pracy pompy?Pozdrawiam.

Re: 1.3 Multijet ciężko odpala.

PostNapisane: Cz 20:01, 16 sty 2014
przez Tetsuro
Są to trochę inne rozwiązania jak jak we wcześniejszych autach ale kiedyś były zaworki ciśnieniowe na pompie wtryskowej żeby dawka była odpowiednia na wtryski. Teraz są pompowtryskiwacze , myślę że zasada się nie zmieniła. To może być powodem dłuższej pracy pompy by osiągnąć odpowiednie ciśnienie i wtedy auto odpala. Czy one w nim są i gdzie to nie wiem

Re: 1.3 Multijet ciężko odpala.

PostNapisane: Cz 20:53, 16 sty 2014
przez spatz
pompka paliwa pracuje 30s.
opisz jak dokładnie ci auto zapala i zapali
czy była podpinana pod komputer?
zacznij od poprawienia masy i styków oraz przekaźnik grzania świec ,np świece na krótko czekasz 5s i zapalasz i jak pali

Re: 1.3 Multijet ciężko odpala.

PostNapisane: Pt 22:04, 17 sty 2014
przez rozmus111
spatz napisał(a):pompka paliwa pracuje 30s.
opisz jak dokładnie ci auto zapala i zapali
czy była podpinana pod komputer?
zacznij od poprawienia masy i styków oraz przekaźnik grzania świec ,np świece na krótko czekasz 5s i zapalasz i jak pali

Witam. Dzisiaj udało mi się załatwić dostęp do 2 Pand Multijet i tam pompa paliwa pracuje tylko parę sekund .U mnie jest to około 15-20 sekund . Więc przypuszczam ,że problem z tym odpalaniem tkwi właśnie w tym . Wyciągałem również przewód powrotny na pompie i tam od razu po przekręceniu zapłonu idzie mnóstwo paliwa ,dlatego dopytuje o czas pracy pompy , bo gdy u mnie ona się wyłączy to auto odpala bez problemu .

Re: 1.3 Multijet ciężko odpala.

PostNapisane: So 0:48, 18 sty 2014
przez OsiemKilo
Po pierwsze dziwi mnie, że Twój mechanik nie sprawdził starej pompy zanim kazał Ci ją wymienić. Przecież można ją sprawdzić na wydajnośc i cieśnienie. Obstawiam, że po dłuższym postoju zapowietrza Ci się układ i nie wykluczałbym tej opcji. Jesteś pewny, że nie ma tam powietrza? Na szynie common rail powinien znajdować się czujnik ciśnienia, który możesz sprawdzić. I jeszcze pytanie na koniec czy po wyłączeniu się pompy paliwa długo musisz kręcić silnikiem przy odpaleniu? U mnie pompa pracuje (podaje z pamięci) tak pomiędzy 7-12 sekund.

Re: 1.3 Multijet ciężko odpala.

PostNapisane: So 9:40, 18 sty 2014
przez rozmus111
OsiemKilo napisał(a):Po pierwsze dziwi mnie, że Twój mechanik nie sprawdził starej pompy zanim kazał Ci ją wymienić. Przecież można ją sprawdzić na wydajnośc i cieśnienie. Obstawiam, że po dłuższym postoju zapowietrza Ci się układ i nie wykluczałbym tej opcji. Jesteś pewny, że nie ma tam powietrza? Na szynie common rail powinien znajdować się czujnik ciśnienia, który możesz sprawdzić. I jeszcze pytanie na koniec czy po wyłączeniu się pompy paliwa długo musisz kręcić silnikiem przy odpaleniu? U mnie pompa pracuje (podaje z pamięci) tak pomiędzy 7-12 sekund.

Gdy pompa się wyłączy odpala od szczału .Gdzie ten czujnik i jak go sprawdzić , co może być przyczyną ,że układ się zapowietrza.