Strona 1 z 3

Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: Pn 18:41, 06 sty 2014
przez spatz
Witam zakładam temat z brak takowego , zapewne i innym się przyda do porównań bo oto w tym chodzi , mam nadzieje że się przyjmie albo i nie.
Zacznę od siebie choć zrobiłem dopiero 500km w cyklu miejski/podmiejski , jednorazowo pokonuje odcinki 8-20km , styl jazdy określił bym jako normalny/dynamiczny
po tankowaniu spalanie kształtuje się ok 5.5/100km :?
można by dodać dodatkowe dane , tak jak to ja zrobiłem
stan licznika - 231000 tys km
wersja van /cywil - c
silnik -52kW lub jak kto woli 70kM

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: Wt 15:27, 07 sty 2014
przez daras
Może nie Panda ale miałem od nowości Grande z silnikiem 1.3 M-Jet 90 KM i spalanie średnie około 5 l.
W trasie to było mniej niż 5 l. w mieście nie więcej niż 6,5 l.
Super silniczek!

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: Pt 18:20, 10 sty 2014
przez spatz
po dokonaniu paru napraw i pokonaniu w 5 dni 200km spalanie oscyluje 4.7/100km

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: Pt 19:31, 10 sty 2014
przez Dreamcatcher
Zważywsz na jazdę na niedużych odcinkach wynik do przyjęcia. Szczerze zimą zwykle jest wyższe. Można spróbować wyciągnąć przepływomierz jeśli nie był ruszany. Jeśli będzie osad na drucikach pomiarowych (mają być bursztynowe) to można przeczyścić. Są preparaty w sprayu na allegro. Broń Boże dotykać bo uszkodzić można.

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: N 20:50, 12 sty 2014
przez spatz
najgorsze podjazdy a często gości 90-100km/h
MAF/MAP jestem obyty , sukcesywnie coś naprawiam poprawiam
a jak u ciebie spalanie , jakie odcinki ?
może wiesz/masz bo szukam logów statycznych /dynamicznych do porównania w sieci wąsko z tym
interesowały by mnie logi MAF , czasy wtrysków , l/h ,korekty a morze wiesz gdzie tego szukać ? ,
jak tam z twoim problemem bo nic nie odpisałeś -uporałeś się?

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: N 21:42, 12 sty 2014
przez Dreamcatcher
Hej
Mi komp pokazał 4.6 l/100 km więc nie masz źle. Latem na standardowych gumach ok. 4,3. Głównie to albo podjazdy 3km albo 25km gdzie jak jest zimno to połowę trasy silnik jest niedogrzany. I też czasem lubię pocisnąć.
Z logami to niepomogę gdyż raz że brak mi sprzętu/wiedzy do diagnostyki, dwa że sam kombinowałem z przepływką to logi średnio się by do porównań nadawały.
Co do problemu to pomogła rada by poczekać aż wspomaganie zgaśnie. Przynajmniej nie szarpie tak. Czekam aż temp. spadnie poniżej zera. Do elektryka przy braku wyraźnych objawów nie chciało mi się specjalnie jechać.

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: N 22:54, 12 sty 2014
przez spatz
ola :wink:
masz mfa to chwilowe ile ci pokazuje zimny /ciepły?
co z maf kombinowałeś nawiercałeś jak chcesz przetestować czy ok to diodę zapinasz i jedziesz na diodzie :wink:
dobrze by zrobić logi rano jak zapalasz układu CR , a zapala za którym obrotem wału ?
popraw "-" silnika , wyczyść styki w przek. czasu grzania (kostki i +) ,styki na świecach

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: N 23:21, 12 sty 2014
przez Dreamcatcher
Auto nie miało kopa. Znajomy mechanik stwierdził że przepływka do zmiany (fałszuje) to założyłem nową magneti marelli. Po paru miesiącach ta padła więc wyczyściłem starą i podmieniłem wkład. Oj było syfu. Teraz może nie ciągnie aż tak jak po kupnie nowej, ale jest odczuwalnie lepiej jak pierwotnie więc stwierdziłem że kolejnej nie kupię. Przynajmniej póki ta się nie skończy.

Mówisz co by poprzeczyszczać wszystko? Nie chcę zgadywać za którym obrotem zapala, ale krótko to nie. Powiem jutro. Raz byłem specjalnie spalanie średnie zobaczyć - starczy ;)

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: N 23:49, 12 sty 2014
przez michal.ol1
temat jest o spalaniu więc i ja się pochwalę:
Po drobnych naprawach - wyczyszczenie przepływki i komory filtra powietrza, wymiana samego filtra powietrza, uszczelnienie śrubki podszybia;
Trasa Katowice - Wrocław - Katowice + kilka krótkich przejazdów po Wrocławiu i Katowicach;
zimowe opony dopompowane do 2.2 bara, 3 osoby, lekki bagaż;
prędkość na autostradzie to okolice 90-100 km/h, z jakieś 3 razy nagłe przyspieszenie do 140, połowa trasy przejechana tuż za tirem/autokarem;
spalanie 4.6 l/100km

i dalej nie pojmuję, jak niektórym udaje się osiągnąć katalogowe spalanie w trasie (3.7 l/100km !!!!!!!!!!) lub cyklu mieszanym O.O

DREAMCATCHER --> EGR, kolektor i kanał dolotowy masz czyste? ;)

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: Pn 9:27, 13 sty 2014
przez Dreamcatcher
EGR mam zaślepiony. Był wtedy czyszczony kolektor. Podobno.
Mój rekord to 3.5. Lato, trasa 250km w obie strony, 2. osoby. Z tym że był wtedy przepływomierz jeszcze zasyfiony i wyzerowałem licznik po paru km.
Załatwienie sprawy przepływki niestety pogarsza kwestię spalania. Ja byłem naprawdę spokojnym kierowcą dopóki po zmianie przepłtwki nie poprawiła mi się dynamika ;)

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: Pn 10:42, 13 sty 2014
przez michal.ol1
Dziwne... Przecież źle działający przepływomierz powoduje raczej wzrost spalania, tak jak miało to miejsce u mnie. Komputer ma błędne dane, i źle dobiera dawkę paliwa o.O no chyba, że się mylę? ;)

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: Pn 12:14, 13 sty 2014
przez Dreamcatcher
Wszystko się zgadza. Tyle że jak poczuje człek po wymianie przepływki że auto ma lepszą ma dynamikę to zaczyna z tego korzystać. Poprostu zmiana stylu jazdy :P

Re: Spalanie 1.3MultiJet

PostNapisane: Pn 18:01, 13 sty 2014
przez Dreamcatcher
spatz napisał(a):a zapala za którym obrotem wału ?
4 czy 5. Raczej 5.
Dzisiaj odpalałem przy 0 st. C. Coś mi się zdaje że jak jeszcze temperatura spadnie to wróci problem. Zobaczymy.

Re: Spalanie i nie tylko 1.3MultiJet

PostNapisane: Pn 19:49, 13 sty 2014
przez spatz
Dreamcatcher przek .czasu grzania szwankuje jak byś zrobił logi przy odpalaniu rano i rozgrzanym coś więcej można powiedzieć
i zrób jak pisałem styki itd. ciekawe jak będzie -10 , TDI mają taką przypadłość że w okolicach 0'C gorzej palą niż -10/+10
Dreamcatcher napisał(a):Mi komp pokazał 4.6 l/100 km więc nie masz źle.
a na postoju l/h nie pokazuje? :|
michal.ol1 mały nie idzie w parze mało pali , bo coś za coś i lepiej nie porównywać do innych aut z większym motorem ,
ale spalanie katalogowe można uzyskać i mniej w ten czy inny sposób , kwestia podejścia do tematu , przypadku :wink:
uszkodzenia MAF auto przymula nie da się cisnąć i stąd mało pali , po wymianie wiele się zmienia :rotfl: tak jak pisze kolega

Re: Spalanie i nie tylko 1.3MultiJet

PostNapisane: Pn 20:35, 13 sty 2014
przez Dreamcatcher
spatz napisał(a):a na postoju l/h nie pokazuje? :| tematu , przypadku :wink:
chwilowego spalania na postoju niestety nie pokazuje. Ino podane średnie.