Strona 1 z 3
cykanie silnika
Napisane:
N 13:00, 23 sty 2011
przez zimny41
witam wszystkich ..jako że jestem od niedawna posiadaczem fiata pandy ,to jest mój pierwszy post i proszę kolegów o zrozumienie jeśli popełnię jakąś gafę , niedawno nabyłem fiata pandę z 2005 roku 1.1 active model 169, przebieg 50000 km. (jeśli przebieg jest oryginalny
) autko raczej zadbane lecz niepokoi mnie praca silnika zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku słychać tak jakby cykanie ...nie jest to głośny stukot lecz właśnie cykanie jest to słyszalne na wolnych obrotach i na wysokich ---wzrasta proporcjonalnie do wzrostu obrotów ..............olej w silniku jest OK. silnik jest suchy bez wycieków, zapala bardzo ładnie a jednak dręczy mnie ta praca silnia cykającego .........mam prośbę do kolegów o pomoc w ustaleniu co to może za usterka .
...........dzięki . czekam na porady cześć .
Napisane:
N 13:14, 23 sty 2011
przez Wolfi
Były regulowane zawory przy 40tys km? Moze zawory klepia?
Napisane:
N 15:44, 23 sty 2011
przez JDK
Ja mam 60 tysiecy i mam to samo... Z tym ze moje zawory na pewno nie byly regulowane od nowosci
to jest przyczyna slyszanych stukow
Napisane:
N 19:51, 23 sty 2011
przez bambrys
ja mam 90 i zaczęło tykać od 65-70 tys byłem z tym u mechanika i powiedział że może być przytarty wałek rozrządu i że to jest bardzo częsta usterka tych silników , ale powiedział również że nie ma potrzeby tego robić i z tym jeździć mówił że z taką ,, usterką,, ludzie robią po 300 tyś dodam że facet robił na serwisie fiata . Najłatwiej uszkodzić wałek po wymianie oleju jak się spuści stary, naleje nowy odpali i przygazuje wtedy olej jeszcze nie dojdzie i się przyciera , zaworów również nie regulowałem może jak będę wymieniał rozrząd za jakieś 10 tyś to powiem żeby wyregulował.
Napisane:
N 20:27, 23 sty 2011
przez Pipper
JDK napisał(a):Ja mam 60 tysiecy i mam to samo... Z tym ze moje zawory na pewno nie byly regulowane od nowosci
to jest przyczyna slyszanych stukow
Niekoniecznie zawory, zaraz po regulacji też był taki dźwięk.
Najlepszym podsumowaniem jest TTTM
Napisane:
N 20:52, 23 sty 2011
przez Adam
Pipper napisał(a):JDK napisał(a):Ja mam 60 tysiecy i mam to samo... Z tym ze moje zawory na pewno nie byly regulowane od nowosci
to jest przyczyna slyszanych stukow
Niekoniecznie zawory, zaraz po regulacji też był taki dźwięk.
Najlepszym podsumowaniem jest TTTM
Tykanie, cykanie. Jak przyłożysz słuchawkę do pokrywy i je usłyszysz to zawory. Wiele rzeczy tak może tykać
Napisane:
N 22:44, 23 sty 2011
przez Adam
By zdjąć pokrywę trzeba już zainwestować w uszczelkę, a po jej wycięciu starannie usunąć przyklejone kawałki i uważać aby nie zanieczyścić silnika. Ogólnie biorąc to wspaniały "model" ten Fiat, bo drogi w pomysłach.
edit
Cytowałeś post który był typowym spamem i musiałem go usunąć.
Vito
Napisane:
Pn 0:25, 24 sty 2011
przez Huczas
u mnie jest dokładnie to samo, powinienem mieć robioną regulację przy 80tys ale w ASO tego nie zrobili nie wiem dlaczego
po wypłacie wybieram się do mechanika to powiem żeby sprawdził tą przypadłość.
Z tego co się już orientowałem to zawory do regulacji
Napisane:
Pn 0:51, 24 sty 2011
przez JDK
czyli tak jak u mnie... tylko ja jeszcze czekam na cieplejsze dni bo byc moze uciszy sie to prz wyzszych temperaturach...
bo tak tez bywa ze tylko zima sie to odzywa
Napisane:
Pn 21:46, 24 sty 2011
przez Pipper
huczas napisał(a):u mnie jest dokładnie to samo, powinienem mieć robioną regulację przy 80tys ale w ASO tego nie zrobili nie wiem dlaczego
po wypłacie wybieram się do mechanika to powiem żeby sprawdził tą przypadłość.
Z tego co się już orientowałem to zawory do regulacji
Po przesiadce z Punto 2fl 1,2 8v do Pandy 1,1 też myslałem, że zawory klepały, niestety regulacja ni nie pomogła, jak klepało, tak klepie dalej.
W Sejach z 1,1 MPi też słyszałem taką charakterystykę pracy.
Więc jestem dalej podtrzymuję stwierdzenie- TTTM
Napisane:
Pn 21:48, 24 sty 2011
przez Pipper
JDK napisał(a):czyli tak jak u mnie... tylko ja jeszcze czekam na cieplejsze dni bo byc moze uciszy sie to prz wyzszych temperaturach...
bo tak tez bywa ze tylko zima sie to odzywa
Cykanie/klepanie latem też będzie, troszkę mniejsze, ale będzie, niestety
Dodatkowo napiszę, żeby dokładnie obejrzeć osłonę alu kolektora wydechowego, bo ona też lubi pękać przy śrubach i hałasować
Napisane:
Wt 19:16, 25 sty 2011
przez bambrys
latem jest ciszej ale to chyba dlatego że szybciej się nagrzewa
Napisane:
Wt 21:46, 25 sty 2011
przez JDK
no poprostu startujac silnik juz ma jakas tam temperature nie tak jak zima -5 np...
Napisane:
Pt 21:39, 18 lut 2011
przez zimny41
Witam, właśnie jestem po wizycie u mechanika .....odstawiłem miśka na wymianę oleju, filtrów, sprawdzenie rozrządu, wymianę świec, i regulację zaworów, ..............i co ...........jak cykało tak cyka .....diagnoza mechanika ............luz prowadnicy popychacza ............prowadnica mogła być zle wprasowana i teraz pracuje razem z popychaczem stąd to tykanie , cykanie ...........porada mechanika .....skoro słychać tylko cykanie,tykanie ......jeżdzić i się nie przejmować ale gdy odgłosy się nasilą to robimy tą prowadnicę czyli rozbiórka silnika .podobno przy spokojnej jeżdzie można sporo km. nakręcic ............................zastanawiam się co z tym dalej zrobić ???????????
Napisane:
So 0:25, 19 lut 2011
przez sabath21
Nie przejmować się. Boże, jaki luz prowadnicy, co on wygaduje?! przeciez to cykanie to normalna praca silnika! Pewnie wzial by na serwis auto, rozebral silnik i nic nie wymienił. Swietny mechanik...