Numer postu:#15 przez zibi63 » Wt 20:44, 03 gru 2013
Witam! Proponowałbym inne rozwiązanie, chociaż dostęp jest bardzo trudny. Kilka lat temu w seju 0,9 miałem podobny problem, ale na znacznie mniejszą skalę, z tym, że wżery były głębsze. Zastosowałem klej epoksydowy i matę. Praca przebiegła sprawnie bo mogłem zdjąć miskę. Naprawa polegała na oczyszczeniu miski z rdzy i odtłuszczeniu. Następnie rozrobiłem klej z utwardzaczem i naniosłem na miskę. Na klej nałożyłem matę- by dobrze się rozprowadził i nasączył matę przyłożyłem folię i dociskając spowodowałem przeniknięcie maty klejem i dopasowanie do obłości miski. Pozostawiłem to do wyschnięcia kleju - trwa to kilkadziesiąt minut. Potem zdjąłem folię , odczekałem jeszcze trochę i nałożyłem farbę w spreju. Zaleta tego rozwiązania to łatwe ułożenie się nasiakniętej maty z klejem do misy i bardzo trwałe załatanie zaatakowanego przez rdzę miejsca. Klej + mata tworzą po zastygnięciu twardą skorupę, która bardzo dobrze trzyma się podłoża, czyli blachy misy w tym przypadku. Jeździłem tak przez kilka lat i nie miałem kłopotów z rdzą. Czyszczenie i malowanie samą farbą jest ratunkiem raczej na krótki czas. Tak jak napisałem na początku w Pandzie problemem jest niedemontowalna miska.Warto jednak spróbować bo metoda sprawdzona i skuteczna. Klej i mata pochodziły z zestawu naprawczego do naprawy opryskiwaczy rolniczych (koszt nieco ponad 20 zł).