Strona 1 z 1
Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
Cz 15:21, 21 lis 2013
przez osek
Witam. Mam problem z Pandą rok 2011. Silnik 1.2 69KM we wrześniu założona instalacja LPG BRC. Jakoś od miesiąca zauważyłem, że z rana na zimnym silniku po odpaleniu samochód przez max 5 sek. dymi na niebiesko-biało ( czuć mocno spaliny ). Problemu nie ma jak silnik jest ciepły. Co może być przyczyną? Oleju nie ubywa, nie widać tez żeby były jakieś wycieki pod głowicą.
Dodam ze samochód ma 12 tyś przebiegu
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
Cz 15:34, 21 lis 2013
przez AdaMs
Jak masz gwarancję, to śmigaj jak najszybciej. Być może winna jest zła mieszanka paliwa (dużo paliwa, za mało powietrza). Dużo pali? Być może wystarczy regulacja LPG... Ahh...
Objawy pasują też do spalania oleju przez silnik...
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
Cz 16:05, 21 lis 2013
przez osek
gwarancja na samochód już się skończyła. Spalanie jest w normie, przed założeniem gazu palił 5,0 -6,5 benzyny, a gazu pali na trasie 6,5-7
Dymienie nie zawsze występuje. Wyczytałem że mogą być to uszczelniacze zaworów.
Dzwoniłem do serwisu. za wymianę uszczelniaczy chcą około 700 zł (muszą ściągnąć głowicę i od razu wymiana uszczelki pod głowica). Kurde 2 letni samochód i już się pieprzy. Zdecydowałem, póki objaw się nie będzie nasilał to nic nie ruszam.
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
Cz 19:25, 21 lis 2013
przez Robert
Poczytaj to:
viewtopic.php?f=5&t=6073&p=100687#p100687 po założeniu gazu bardzo częsty problem
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
Cz 20:31, 21 lis 2013
przez mich43l
jak po dłuższym staniu np z rana jak do roboty jedziesz będziesz odpalał auto to powinno być widać niebieski dym , gdyż podczas postoju olej z pokrywy zaworów leci po zaworach do komory spalania i przy pierwszym odpaleniu jest jego najwięcej... wiadomo spaliny są po za normą bo pali się wraz z paliwem olej a co za tym idzie trzeba olej dolewać w nieskończoność ja jestem na etapie dolewania gdyż zbieram na części ... bo robotę to co jestem w stanie będę robił sam w garażu
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
Cz 22:17, 21 lis 2013
przez Tetsuro
Uszczelniacze przy takim przebiegu ? i przy nowym aucie ? to jakiś żart chyba !
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
Pt 0:10, 22 lis 2013
przez zibi63
Dlaczego piszesz, że gwarancja wygasła- zrezygnowałeś z przeglądu w serwisowego? Ja mam Actuala z 2011 roku i po przeglądzie w serwisie została ona przedłużona o następny rok, czyli kończy się w 2014.
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
Pt 1:10, 22 lis 2013
przez mich43l
ja niby w używanej pandzie mam nalatane 300 tys
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
So 22:15, 23 lis 2013
przez osek
zibi63 napisał(a):Dlaczego piszesz, że gwarancja wygasła- zrezygnowałeś z przeglądu w serwisowego? Ja mam Actuala z 2011 roku i po przeglądzie w serwisie została ona przedłużona o następny rok, czyli kończy się w 2014.
zibi63 z automatu się przedłuża dla wszystkich???????
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
So 22:29, 23 lis 2013
przez osek
mich43l napisał(a):jak po dłuższym staniu np z rana jak do roboty jedziesz będziesz odpalał auto to powinno być widać niebieski dym , gdyż podczas postoju olej z pokrywy zaworów leci po zaworach do komory spalania i przy pierwszym odpaleniu jest jego najwięcej... wiadomo spaliny są po za normą bo pali się wraz z paliwem olej a co za tym idzie trzeba olej dolewać w nieskończoność ja jestem na etapie dolewania gdyż zbieram na części ... bo robotę to co jestem w stanie będę robił sam w garażu
ja na chwile obecną nie zauważyłem ubytku oleju. np wczoraj i dzisiaj nie zakopcił.
rano odpala za pierwszym
No nic, tak jak postanowiłem, na razie nic nie ruszam
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
N 1:13, 24 lis 2013
przez wojtassslg
osek napisał(a):zibi63 napisał(a):Dlaczego piszesz, że gwarancja wygasła- zrezygnowałeś z przeglądu w serwisowego? Ja mam Actuala z 2011 roku i po przeglądzie w serwisie została ona przedłużona o następny rok, czyli kończy się w 2014.
zibi63 z automatu się przedłuża dla wszystkich???????
w instrukcji wszystko pisze
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
N 9:22, 24 lis 2013
przez zibi63
Tak, z automatu - taką informację otrzymałem w serwisie w nieistniejącym już Autobialu Zamość. Upomniałem się o to podczas przeglądu serwisowego przed upływem drugiego roku w PZMOT Lublin. Nie było problemu, pomimo , że przywiozłem własny olej (Mobil 1 ESP 0w40), na który nieco się krzywili. Ciekawostką, na którą może nie każdy zwrócił uwagę(można bodajże doczytać w książeczce serwisowej) a nie wszystkie serwisy chcą informować jest to, że przeglądu można dokonać do miesiąca po terminie (termin wpisany jest do książeczki serwisowej). Tak więc, jeśli wykonałeś przegląd po dwóch latach w serwisie, to gwarancja jest przedłużana na jeszcze jeden - trzeci rok.
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
N 9:39, 24 lis 2013
przez wojtassslg
mechaniczna na 3 lata?
w przypadku zakupu mojej PII to 2 lata mechanika 3 lakier 7 perforacja, warunek przeglądy coroczne lub 20 k w parzypadku LPG dochodzą przeglądy co 30k+
Re: Dymi na niebiesko-biało
Napisane:
N 23:08, 24 lis 2013
przez zibi63
Powtórzę jeszcze raz. Po wykonaniu przeglądu po 2 latach w serwisie dostałem przedłużenie gwarancji na trzeci rok- dotyczy to gwarancji mechanicznej. Panda II Actual zakupiona w czerwcu 2011 r. O takiej możliwości poinformowano mnie podczas pierwszego przeglądu w serwisie Autobial, który zaraz potem padł. Wybrzydzali na olej bo miałem swój a nie był to selenia lub castrol, które wprost wmuszali . Podczas drugiego przeglądu już w PZMOT też wybrzydzali, że nie chcę selenii ale po dłuższej wymianie zdań postawiłem na swoim. Dopomniałem się wówczas o przedłużenie gwarancji na trzeci rok, na co szef serwisu odparł, że ok. Myślę, że powinieneś sprawdzić to w serwisie, gdzie ostatnio robiłeś przegląd lub jeśli nic się nie dowiesz to w FAP. To co ja dostałem to nie było jakieś specjalne halo- Panda II kończyła swoją obecnośc na salonach i była sprzedawana z dużym upustem- Actual zjechał 8 tys. w dół plus dawali jeszcze 2 tys. jeśli samochód był zarejestrowany do końca czerwca. Poza tym, cóż to za problem dla Fiata przedłużyć gwarancję jeśli wchodzi silna konkurencja, w tym własna Panda III.Samochód ma opinię mało awaryjnego i w ciągu 3 lat niewiele egzemplarzy ma usterki, problemy zaczynają się trochę później.