Strona 1 z 2
[BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
Cz 10:29, 21 lis 2013
przez krzychu7
Witam posiadam fiata pande 2007r przebieg 40tyś ost. wymienione kable WN i świece.
Przepustnica czyszczona benzyną ekstr. brak efektu poprawy.
LPG to KME 4 gen, parownik tomasseto
PROBLEM:
Po przejściu na LPG od dłuższego czasu silnik zaczyna falować na biegu jałowym 500-1000 obr. czasem zdarza się że gaśnie(sporadycznie) byłem na regulacji LPG, gazownik podmieniał części ale dalej to samo. Auto wydaje się trochę mułowate.
Efekt falowania występuję tylko iwyłącznie na LPG.
Poniżej załączam wartości z ECU (niestety brak błędów w komputerze)
Moje podejrzenie pada na sondę lambda ale niestety nie zbyt znam się jeszcze na diagnostyce - ciężko znaleźć wartości krytyczne dla poszczególnych czujników z ECU.
odczyt zrobiony na rozgrzanym silniku - 1/2 skali temp. bieg jałowy, bez dodawania gazu.
Witam, poniżej przesyłam wynik z ECU:
Obciaz. silnika: 5,750 kg/h
Kontrola lambda 1 na poczatku: OK
Sonda lambda 1 na poczatku: Closed Loop
Temperatura wody: 92 °C
Temperatura powietrza: 28 °C
Obroty silnika: 747 rpm
Kontrola katalizatora: OK
Stan lambda 1 na koncu: Ubogi
Napiecie akumulatora: 13,5 V
Sonda lambda 1 na koncu: Open Loop
Docelowe obroty biegu jalowego: 750 rpm
Kat przepustnicy: %
Dopasowalnosc stezenia: 1,042625 %
Integrator sondy lambda 1: 1,017500 %
Nap. lambda 1 na koncu: 0,078 V
Nap.lambda 1 na pocz.: 0,205 V
Pozycja silnika krokow.: 25 kroki
Stan lambda na pocz.: Bogata
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Czas ladowania cewki 1: 2,350 ms
Czas ladowania cewki 2: 2,472 ms
Kalkulow. cisnienie powietrza: 244 mBar
Minim. otwarcie adaptacyjne: 6 549,1 %
Pozycja silnika krokow.: 10,5 %
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
So 23:37, 23 lis 2013
przez Tetsuro
Jeśli tylko na lpg to chyba gazownik nie za bardzo kumaty
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
N 1:17, 24 lis 2013
przez wojtassslg
takie rzeczy to przez forum ciężki temat. Częsty problem z wypadaniem zapłonów i nierówną pracą to dysze umiejscowione byle gdzie, bo cepom nie chce się poświecić dodatkowych max 2h na zdjęcie kolektora. Lepiej się potem użerać z upierdliwym klientem non stop.
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
So 23:25, 30 lis 2013
przez jogi855
Witam,
Niedawno zamontowałem gaz i silnik również falował mi na niskich obrotach aż w końcu gasł (tylko LPG). U mnie przyczyną było włączenie funkcji autoadaptacji w sterowniku LPG Stag 300 Premium. Po wyłączeniu wszystko działa prawidłowo.
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
So 23:55, 30 lis 2013
przez matyja
wojtassslg napisał(a):takie rzeczy to przez forum ciężki temat. Częsty problem z wypadaniem zapłonów i nierówną pracą to dysze umiejscowione byle gdzie, bo cepom nie chce się poświecić dodatkowych max 2h na zdjęcie kolektora. Lepiej się potem użerać z upierdliwym klientem non stop.
w Pandzie ściągnięcie kolektora to 30 min... drugie tyle, to jego założenie
ale gaziarze wychodzą z założenia, że skoro plastykowy kolektor, to można wiercić... nierzadko też metalowy wiercą, jak chcą... ale to tematy do innego działu
reasumując, krzychu, zmień "fachowca"
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
Pn 17:18, 02 gru 2013
przez krzychu7
Dzięki za odp. okazało się że winowajcą był silnik krokowy!
dziwne było to że na benz. było ok a na gazie falował..
wymieniony i działa świetnie!
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
Wt 18:44, 03 gru 2013
przez rosomak
Krokowca sam wymieniałeś? Jak wymontować stary żeby nie rozwalić całej przepustnicy?
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
Pn 17:28, 20 kwi 2015
przez gregory1979
U mnie problem wygląda w ten sposób, że obroty falują na biegu jałowym w zakresie od ~1200 do ~400 obrotów
. Przepustnica była czyszczona jakiś miesiąc temu. Jak kilka razy przegazuję to się uspokaja. Wówczas silnik pracuje równo jak w zegarku. Czyżby silnik krokowy do wymiany
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
Pn 22:16, 20 kwi 2015
przez Romix13
A faluje na LPG ? czy na PB też ? Jak tylko na LPG to może być filterek gazu już do wymiany lub ewentualna nieszczelność w instalacji (reduktor lub lewe powietrze).
Jak na PB też to nasuwa mi się kolejne pytanie - Czy kasowałeś autoadaptację ? ale pierwsze sprawdź jeszcze wtyczkę od czujnika przepustnicy jak i od krokowca czy dobrze wpięta.
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
Pn 22:35, 20 kwi 2015
przez arnold
Krokowiec sprawdzić przez fejsa w czasie rzeczywistym i zrobić mu przez FES aktywną diagnostykę. Popatrz czy nie szaleją czasy wtrysku na wolnych. I zastosuj się do porad Romixa.
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
Wt 13:07, 21 kwi 2015
przez nekroskop
gregory1979 napisał(a):U mnie problem wygląda w ten sposób, że obroty falują na biegu jałowym w zakresie od ~1200 do ~400 obrotów
. Przepustnica była czyszczona jakiś miesiąc temu. Jak kilka razy przegazuję to się uspokaja. Wówczas silnik pracuje równo jak w zegarku. Czyżby silnik krokowy do wymiany
Ta instalacja BRC to sekwencja ?
Kiedy ostatni raz regulowales luzy zaworowe ?
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
Wt 20:20, 21 kwi 2015
przez gregory1979
Instalacja to sekwencja. A luzy były regulowane ok. 10 000km temu.
Romix13 napisał(a):A faluje na LPG ? czy na PB też ? Jak tylko na LPG to może być filterek gazu już do wymiany lub ewentualna nieszczelność w instalacji (reduktor lub lewe powietrze).
Jak na PB też to nasuwa mi się kolejne pytanie - Czy kasowałeś autoadaptację ? ale pierwsze sprawdź jeszcze wtyczkę od czujnika przepustnicy jak i od krokowca czy dobrze wpięta.
Autoaaptacja była kasowana. Na Pb faluje ale znikomo, że nawet wskazówka nie drgnie.
arnold napisał(a):Krokowiec sprawdzić przez fejsa w czasie rzeczywistym i zrobić mu przez FES aktywną diagnostykę. Popatrz czy nie szaleją czasy wtrysku na wolnych. I zastosuj się do porad Romixa.
Gazownik sprawdzał czasy wtrysku i były idealne.
Jeszcze co to przy redukcji silnik dławi się i czasami jest mułowaty.
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
So 21:24, 02 maja 2015
przez gregory1979
Przeprowadziłem ponowne kasowanie autoadaptacji, testy/regulacje, sprawdziłem wtyczki i efekt był taki, że silnik na wolnych obrotach zatrzymał się w okolicach 1200 - 1300 obrotów i nie chciały niżej zejść. Dopiero za trzecim razem zszedł z obrotów. Poza tym jest tak, że czasem obroty są prawidłowe i równiutkie jak w zegarku, a czasem falują. Mam wrażenie że to wina krokowca.
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
N 12:44, 03 maja 2015
przez Romix13
Krokowce nie są drogie, można zaryzykować i wymienić. A filterek gazu wymieniłeś ? skoro dzieje Ci się to głównie na LPG to jest taka opcja, że może być winowajcą.
Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów
Napisane:
N 21:10, 03 maja 2015
przez gregory1979
Filterki na świeżo są wymienione + przewody zapłonowe. Poza tym dziwne że obroty zatrzymały się na 1200 - 1300
.