Strona 1 z 1

Ocena diagnozy

PostNapisane: Śr 18:50, 30 paź 2013
przez wojtekmzks
Witam, mam pewne problemy z Pandą. Od dłuższego czasu występują problemy typu szarpanie, dławienie, brak mocy itp. na instalacji gazowej i na benzynie. Po wymianie cewki zapłonowej objawy na benzynie ustały, instalacja gazowa była regulowana i przez krótki okres było okej. Jednak wszystko powróciło, głównie na gazie, raz jeździ ładnie jak na benzynie, a raz szarpie tak, że gaz trzeba wyłączyć bo inaczej zaraz gaśnie silnik. Wczoraj próbując jechać na gazie miałem te objawy więc przełączyłem się na benzynę i po chwili pojawiła się kontrolka checkengine, która zawsze znikała po ponownym uruchomieniu silnika. Tym razem została na dłużej, pojechałem dziś do mechanika żeby podpiął pod kompa i wyskoczyło kilka błędów:

-P0300 - Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów
-P0301 - Cylinder nr 1 ? Wykryte wypadanie zapłonów
-P0302 - Cylinder nr 2 ? Wykryte wypadanie zapłonów
-P0130 - Obwód sondy lamda (blok cyl. 1, czujnik 1) ? wadliwe działanie
-P0420 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, tzw. współczynnik konwersj...
(te znaki zapytanie były, ja ich nie dodawałem)

Mechanik powiedział, że sonda i katalizator do wymiany (katalizator już był podejrzany o chęć wymiany). Teraz moje pytanie: co dokładnie oznaczają te błędy? Są wynikiem błędnie działającej sondy i katalizatora czy coś jeszcze? No i jaką sondę kupić? Bo patrzyłem na allegro, ale jest ich tyle, że głowa boli. I ostatnie pytanie, najpierw udać się do gazownika żeby sprawdził regulację itd., czy najpierw wymiana sondy, a potem gazownik?

Pozdrawiam

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: Śr 19:20, 30 paź 2013
przez ciopik
Pierwsze trzy błędy jeżeli wywala ci na LPG i na PB to jeśli nie cewka (ale wymieniałeś) to mogą być kable lub świece.

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: Śr 19:29, 30 paź 2013
przez wojtekmzks
Była jedna cewka wymieniana. Kable teściu też wymieniał, więc myślę, że to nie to. A co myślisz o regulacji zaworów? Może to by pomogło?

Przejrzałem forum i znalazłem takie możliwe przyczyny: uszczelka pod głowicą, kable na świecach, zniszczona izolacja świecy, pompa wody, przebicia na przewodach zapłonowych, potrzeba regulacji zaworów. Jak myślicie? Co sprawdzić w pierwszej kolejności, co źle działające może mieć najgorsze skutki?

No i czy ktoś mógłby naprowadzić jaką sondę kupić? Bo są dwie w samochodzie tak? Kompletnie się nie znam na tym :(

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: Śr 20:54, 30 paź 2013
przez Mich@ł
Cewka to raczej chyba nie bo błędy dotyczą 1 i 2 cylindra a cewka 1 jest na 1 i 4 cylinder a cewka 2 na 2 i 3.

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: Śr 22:04, 30 paź 2013
przez mich43l
sprawdź czy kable od WN są ułożone w plastikach czy może leża na silniku i jest przebicie oraz świece

-P0300 - Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów
-P0301 - Cylinder nr 1 ? Wykryte wypadanie zapłonów
-P0302 - Cylinder nr 2 ? Wykryte wypadanie zapłonów
błędy powyżej mówią nam że następuje brak zapłonu co jakiś czas na danych cylindrach, krótko mówiąc nie ma iskry lub jest ona nie w tym momencie co trzeba zazwyczaj jest to objawem przebicia na kablach WN lub też pęknięta izolacja na świecy (mówię z mojego doświadczenia),


-P0130 - Obwód sondy lamda (blok cyl. 1, czujnik 1) ? wadliwe działanie - grzałka sondy nie działa , można multimetrem sprawdzić dla pewności

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: Śr 22:19, 30 paź 2013
przez wojtekmzks
A gdzie te kable znajdę? :) powtarzam, jestem totalny laikiem :(

Czyli co, lambdy nie trzeba wymieniać czy na wszelki wypadek wymienić?

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: Śr 22:49, 30 paź 2013
przez mich43l
wiesz gdzie jest filtr powietrza ? / wyciągasz obudowę filtra powietrza i pod nimi masz kable + swiece
Obrazek

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: Śr 23:10, 30 paź 2013
przez wojtekmzks
Ok jutro zdejmę filtr i sprawdzę jak wygląda sprawa z tymi kablami :) a ze świecami co sprawdzić?

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: Śr 23:42, 30 paź 2013
przez mich43l
Obrazek

zrób fotki i wrzuć , przed ponownym wkręceniem wyczyść je szczotką drucianką do wykręcenie potrzebny ci będzie klucz nasadowy 16 długi, lekko dokręcaj

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: Pt 21:57, 01 lis 2013
przez Romix13
wojtekmzks napisał(a):...Przejrzałem forum i znalazłem takie możliwe przyczyny: uszczelka pod głowicą, kable na świecach, zniszczona izolacja świecy, pompa wody, przebicia na przewodach zapłonowych, potrzeba regulacji zaworów. Jak myślicie? Co sprawdzić w pierwszej kolejności, co źle działające może mieć najgorsze skutki?(

Uszczelka pod głowicą odpada chyba, że ubywa Ci płynu chłodniczego, leci biały dym z rury wydechowej o zapachu słodkawym i gdy się przyjrzysz zbiorniczkowi przy chłodnicy to w nim bulgota płyn w trakcie pracy silnika.
sprawdź kable , bo nawet nowe potrafią mieć przebicie ,najlepiej w ciemności czy nie świecą lub gdzieś iskra nie skacze. Potem świece wygląd masz już na obrazku powyżej. :) Co do sondy ,sprawdź kabelek przy niej czy nie oberwany czasem ,ewentualnie będzie trzeba ją wymienić.

Re: Ocena diagnozy

PostNapisane: N 21:54, 03 lis 2013
przez wojtekmzks
A więc tak, sprawdziłem świece i był na nich biały osad, jednak grubości co najwyżej 1mm, po prostu lekko pokrył końcówkę świecy, niestety zapomniałem o zdjęciach. Co do kabli to nie pomyślałem żeby sprawdzić w ciemności. Odpalić silnik i po prostu otworzyć maskę i szukać czy gdzieś nie świecą czy jak? W następnym weekend chyba dam samochód do znajomego mechanika i jednak chyba każe jemu sprawdzić zawory, świece, kable itd. dokładniej. Z tego co czytałem na forum to bardzo pasuje to na źle wyregulowane zawory. Zapomniałem dodać jeden ważny moim zdaniem szczegół, samochód odpala 2-3 sekundy, trzeba chwile przytrzymać kluczyk żeby odpalił co nie jest raczej normalne. To może być powiązane z tym szarpaniem itd. czy jednak to będzie kolejna sprawa do naprawy?

Co do sondy, w pandzie są dwie z tego co się orientuję, czy są one identyczne i na która sondę wskazuje wcześniej wypisany przeze mnie błąd?