SWAP silnika bądź jego remont
Napisane: N 10:39, 20 paź 2013
Witam was mam dylemat z ktorym sie borykam juz od jakiegos czasu posiadam pande z 2003 roku z silnikiem 1.1 54 konie z przebiegiem ponad 212tys,silnik ma juz swoj przebieg i brakuje mi w nim mocy zwlaszcza jak jade autostrada pod gore:(
Mysle o wymianie na silnik 1.2 60 konny albo najlepiej 69 koni silniki wygladaja podobnie wiec jest szansa ze malo kto sie skapnie ze zamiast 1.1 bylby wsadzony 1.2
I mam pytanie co jeszcze procz silnika musze dokupic? alternator sprawny mam rozrusznik tez...czy wymiana sterownika i body kompa jest konieczna i jak z okablowaniem jest miedzy 1.1 a 1.2?
Myslalem nad tym zeby kupic ten 1.2 69 koni rozebrac go na czesci pierwsze i oddac do zrobienia tzn powiekszenie kanalow itp zeby zwiekszyc moc.
Ciezko jest dostac taki 1.2 69 kucy wiec zostaje mi do wziecia slabszy 1.2 60 kucy ale z wiekszym spalaniem od tego 69 kucy bo w nim jest nowa norma emisji spalin i podobno mniej spala i ma niezle osiagi.
Ewentualnie wyremontowac ten co juz mam i zwiekszyc jego moc
Ceny silnikow na allegro zaczynaja sie w przedziale ok od 1000-1800 mniej wiecej zalezy od przebiegu i co sprzedawca zostawi nam z osprzetu....
U mnie w 1,1 jest juz do wymiany uszczelka pokrywy zaworow i sprzeglo przydalo by sie zmienic a te czesci mam juz nowe kupione i czekaja na zalozenie i ew regulacja zaworow ale zastanawiam sie czy oplaca sie pakowac w stary silnik czy kupic na chodzie 1.2 i go zamontowac.Oczywiscie nikt nie zna prawdziwego stanu takiego 1.2 tzn podobno jak za dlugo leza silniki to tloki puchna czy jakos tak...
I ewentualnie mam prozbe jesli ktos by mogl mi wkleic na forum badz na pw przeslac linki z silnikami 1.2 ale sprawnymi na chodzie i jesli faktycznie trzeba najlepiej komplet ze sterownikem badz bodykompem....czekam na wasze sugestie pozdrawiam Maciej
Mysle o wymianie na silnik 1.2 60 konny albo najlepiej 69 koni silniki wygladaja podobnie wiec jest szansa ze malo kto sie skapnie ze zamiast 1.1 bylby wsadzony 1.2
I mam pytanie co jeszcze procz silnika musze dokupic? alternator sprawny mam rozrusznik tez...czy wymiana sterownika i body kompa jest konieczna i jak z okablowaniem jest miedzy 1.1 a 1.2?
Myslalem nad tym zeby kupic ten 1.2 69 koni rozebrac go na czesci pierwsze i oddac do zrobienia tzn powiekszenie kanalow itp zeby zwiekszyc moc.
Ciezko jest dostac taki 1.2 69 kucy wiec zostaje mi do wziecia slabszy 1.2 60 kucy ale z wiekszym spalaniem od tego 69 kucy bo w nim jest nowa norma emisji spalin i podobno mniej spala i ma niezle osiagi.
Ewentualnie wyremontowac ten co juz mam i zwiekszyc jego moc
Ceny silnikow na allegro zaczynaja sie w przedziale ok od 1000-1800 mniej wiecej zalezy od przebiegu i co sprzedawca zostawi nam z osprzetu....
U mnie w 1,1 jest juz do wymiany uszczelka pokrywy zaworow i sprzeglo przydalo by sie zmienic a te czesci mam juz nowe kupione i czekaja na zalozenie i ew regulacja zaworow ale zastanawiam sie czy oplaca sie pakowac w stary silnik czy kupic na chodzie 1.2 i go zamontowac.Oczywiscie nikt nie zna prawdziwego stanu takiego 1.2 tzn podobno jak za dlugo leza silniki to tloki puchna czy jakos tak...
I ewentualnie mam prozbe jesli ktos by mogl mi wkleic na forum badz na pw przeslac linki z silnikami 1.2 ale sprawnymi na chodzie i jesli faktycznie trzeba najlepiej komplet ze sterownikem badz bodykompem....czekam na wasze sugestie pozdrawiam Maciej