SWAP silnika bądź jego remont

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#1  Postprzez maciek198810 » N 10:39, 20 paź 2013

Witam was mam dylemat z ktorym sie borykam juz od jakiegos czasu posiadam pande z 2003 roku z silnikiem 1.1 54 konie z przebiegiem ponad 212tys,silnik ma juz swoj przebieg i brakuje mi w nim mocy zwlaszcza jak jade autostrada pod gore:(
Mysle o wymianie na silnik 1.2 60 konny albo najlepiej 69 koni silniki wygladaja podobnie wiec jest szansa ze malo kto sie skapnie ze zamiast 1.1 bylby wsadzony 1.2
I mam pytanie co jeszcze procz silnika musze dokupic? alternator sprawny mam rozrusznik tez...czy wymiana sterownika i body kompa jest konieczna i jak z okablowaniem jest miedzy 1.1 a 1.2?
Myslalem nad tym zeby kupic ten 1.2 69 koni rozebrac go na czesci pierwsze i oddac do zrobienia tzn powiekszenie kanalow itp zeby zwiekszyc moc.
Ciezko jest dostac taki 1.2 69 kucy wiec zostaje mi do wziecia slabszy 1.2 60 kucy ale z wiekszym spalaniem od tego 69 kucy bo w nim jest nowa norma emisji spalin i podobno mniej spala i ma niezle osiagi.
Ewentualnie wyremontowac ten co juz mam i zwiekszyc jego moc
Ceny silnikow na allegro zaczynaja sie w przedziale ok od 1000-1800 mniej wiecej zalezy od przebiegu i co sprzedawca zostawi nam z osprzetu....
U mnie w 1,1 jest juz do wymiany uszczelka pokrywy zaworow i sprzeglo przydalo by sie zmienic a te czesci mam juz nowe kupione i czekaja na zalozenie i ew regulacja zaworow ale zastanawiam sie czy oplaca sie pakowac w stary silnik czy kupic na chodzie 1.2 i go zamontowac.Oczywiscie nikt nie zna prawdziwego stanu takiego 1.2 tzn podobno jak za dlugo leza silniki to tloki puchna czy jakos tak...
I ewentualnie mam prozbe jesli ktos by mogl mi wkleic na forum badz na pw przeslac linki z silnikami 1.2 ale sprawnymi na chodzie i jesli faktycznie trzeba najlepiej komplet ze sterownikem badz bodykompem....czekam na wasze sugestie pozdrawiam Maciej
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW jak cos :)
maciek198810
Aktywny
 
Posty: 70
Dołączył(a): Cz 14:28, 18 lip 2013
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Panda: 1.1 8v van 2003 Niebieska
Imię: Maciej

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#2  Postprzez OsiemKilo » N 12:07, 20 paź 2013

Razem z silnikiem potrzebowałbys sterownik silnika + body + kluczyki z zamkami. No i pewnie wiązki silnika są inne.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#3  Postprzez t-przemek » N 17:36, 20 paź 2013

Chyba nie zdajesz sobie sprawy, jakie są koszta wymiany silnika na inny typ. Moim zdaniem remont obecnego i będzie oki. Poza tym to twoje 200k dla tego silnika to wcale nie jest dużo, pod warunkiem, że jest to 200k.
t-przemek
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt 20:43, 04 paź 2011
Lokalizacja: Kraków
Panda: 1.1
Imię: Przemek

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#4  Postprzez dziadek » N 18:10, 20 paź 2013

Witam, moja panda ma 210 tyś i śmiga aż miło (bez problemu dobija do ok 160) olej 5w40 od wymiany do wymiany, także z tym przebiegiem to coś nie tak, znajomy ma 1.1 w firmie i trzasnął już prawie 300 tyś, silniczek pracuje pięknie, jedynie sprzęgło robił. Co do wymiany silnika/remontu, moim skromnym zdaniem lepiej porządnie doprowadzić do ładu, to co masz teraz. Z używkami różnie bywa, a i przekładka na 1.2 będzie wymagała chyba skrzyni biegów, bo ma inne przełożenie przekładni głównej, ale to już niech koledzy mnie poprawią jak źle piszę.
dziadek
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Śr 21:50, 21 gru 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 40
Panda: 1,2 dynamic

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#5  Postprzez maciek198810 » N 19:00, 20 paź 2013

200k???
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW jak cos :)
maciek198810
Aktywny
 
Posty: 70
Dołączył(a): Cz 14:28, 18 lip 2013
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Panda: 1.1 8v van 2003 Niebieska
Imię: Maciej

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#6  Postprzez maciek198810 » N 19:06, 20 paź 2013

moj ciezko rozpedza sie do ok 150 i wiecej isc nie chce nawet na benzynie:(
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW jak cos :)
maciek198810
Aktywny
 
Posty: 70
Dołączył(a): Cz 14:28, 18 lip 2013
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Panda: 1.1 8v van 2003 Niebieska
Imię: Maciej

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#7  Postprzez tomjoz » N 19:15, 20 paź 2013

Wymień na silnik identycznym symbolem jak Ty masz to najrozsądniejsze rozwiązanie tego problemu i najtańsze. Wiadomo z niskim przebiegiem.
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#8  Postprzez maciek198810 » N 19:34, 20 paź 2013

chodzi mi rownierz o to zeby podniesc jego moc zeby mial troche wiecej koni np jesli bym podjol sie remontu starego silnika powiekszanie kanalow dolot i wydech w planach mam jeszcze zalozyc sekwencje brc sequent 24.11 i taki duet powinien dac fajne wyniki:) 2 generacja jednak ogranicza mocno wydajnosc na gazie przez ta jeb zwezke,jak myslicie ile koni moge wyciagnac z tego co mam po tych modach?
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW jak cos :)
maciek198810
Aktywny
 
Posty: 70
Dołączył(a): Cz 14:28, 18 lip 2013
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Panda: 1.1 8v van 2003 Niebieska
Imię: Maciej

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#9  Postprzez tomjoz » N 19:42, 20 paź 2013

Taki zabieg będzie bardzo kosztowny,bo nie skończy się tylko na silniku tylko dojdzie wiele podzespołów.
ze 4tys pewnie na ten zabieg niestarczy. Czy to sens? lepiej kupić drugą 1,2 69KM albo od razu 1,4 100KM :D
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#10  Postprzez OsiemKilo » N 20:02, 20 paź 2013

Powiększanie kanałów bez zmiany mapy w ECU jest trochę bezcelowe.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#11  Postprzez dziadek » N 21:01, 20 paź 2013

Poszukaj dobrze w necie, czytałem kiedyś o zmianie wałka rozrządu na taki od uno czy punto . Jedynym minusem po zmianie była lekko nierówna praca na wolnych obrotach, ale to musisz doczytać, bo naprawdę nie pamiętam co tam konkretnie było.
dziadek
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Śr 21:50, 21 gru 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 40
Panda: 1,2 dynamic

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#12  Postprzez Dorian1.1 » N 22:08, 20 paź 2013

Sprawa wydaje sie prosta przeciez to "prawie ten sam silnik" mialem 1.1 mam 1.2 60km trzeba zmienic cala elektronike łącznie z body i instalacją bez tego nie da rady. Skrzynie są te same o ile mowa o pandach 1.1/1.2 osobowych/biedy/ wersje vany, z klimą, cng, diesle i inne szczegoly nie sa tu rozpatrzane bo im wiecej bajerow to i skrzynie wystepowaly inne z tego co wiem. gra warta swieczki posiadajac cale rozbite auto na czesci gdyby kupowac wszystkie podzespoly na takiego swapa jest to nieoplacalne.
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#13  Postprzez maciek198810 » Pn 0:39, 21 paź 2013

za nie duza cene widzialem kompy do tego silnika 1.2 zestaw startowy z kluczykami sterownik+bodycomp do tego sam silnik i wiazka elektryczna silnika reszta wydaje mi sie bez specjalnych zmian bo wystarczy do body podpiac wtyczki i powinno wszystko smigac tak jak powinno moze i gra warta swieczki ale tak na powaznie przekladka takiego silnika komplet to ok 2 tys jak nie wiecej z groszami za sama wiazke pewnie bede musial dac 100 jesli poszuka sie na allegro.Zastanowie sie panowie i rozejrze sie ile zaplace za taki komplet kusi mnie ten mocniejszy jednak bo mimo tego zostanie rozebrany i bedzie w nim poprawiona fabryka jak to moj kumpel powiedzial pozniej zlozony do kupy i bedzie smigac do tego sekwencja brc i mysle ze ponad 70 koni uda sie wycisnac z niego:) 1.1
juz sie nasmigal i bede odkladac na to kase to po nowym roku jak sie uda to zaloze sobie taki upgrade:) dzieki panowie za sugestie oczywiscie jesli dojdzie do swapa to zrobie fotki i wkleje na forum zyczcie mi powodzenia....
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW jak cos :)
maciek198810
Aktywny
 
Posty: 70
Dołączył(a): Cz 14:28, 18 lip 2013
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Panda: 1.1 8v van 2003 Niebieska
Imię: Maciej

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#14  Postprzez tomjoz » Pn 19:03, 21 paź 2013

Poszukaj zmielonego angola 69KM i Przekładaj flaki. :D
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: SWAP silnika bądź jego remont

Numer postu:#15  Postprzez matyja » Pn 22:02, 21 paź 2013

czykit wycisnął 160KM przy silniku 1.2
tu masz temat z jego Pandą: viewtopic.php?f=45&t=3338
Ostatnio edytowano N 12:19, 13 wrz 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawiono link.
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości