Strona 1 z 11

Regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Wt 18:24, 04 sty 2011
przez bambrys
Witam czy ktoś SAM regulował luzy zaworów chodzi co w praktyce trzeba zrobić??

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Wt 21:38, 04 sty 2011
przez wojtassslg
Chętnie podczepię się pod temat sam chcę skontrolować luz i ewentualnie dodać lub wyciągnąć podkładkę w miarę potrzeby...

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Wt 23:14, 04 sty 2011
przez Dawid2
W Pandzie jeszcze nie miałem okazji regulować, ale w 106stce parę tygodni temu ogarniałem temat z ojcem.
Potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt, duży klucz oczkowy (pewnie 17 lub 19) , do obracania wałem.
Tak z grubsza...
Odkręcamy pokrywę zaworów i co tam jeszcze potrzebne, kręcimy wałem i badamy jak wygląda sprawa w poszczególnych fazach. Tłok w danym cylindrze musi być w GMP, wtedy badamy luz. Jeżeli szczelinomierz wchodzi z lekkim oporem to uznajemy ze jest ok, jak nie to śrubokręt i kręcimy.
Mam nadzieję, że choć trochę naświetliłem jak to wygląda ;)

Pozdrawiam!

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Śr 18:23, 05 sty 2011
przez dafi80
z tego co się orientuje w pandzie bynajmniej w moim silniku są płytki regulacyjne i nimi regulujesz luz zaworów.

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: So 9:34, 02 kwi 2011
przez wojtassslg
Pozwoliłem sobie odświeżyć temat, żeby nie zakładać nowego a co za tym idzie bajzlu.
Potrzebuje konkretnych informacji dotyczących wymaganego luzu zaworowego dla wydechu i dolotu z odchyłką dopuszczalną.
Głowice zdjąłem sobie pomierzyłem luzy zakręciłem i jak nie będzie pasować to za tydzień razem z wymianą oleju będę podkładki wymieniał.
Auto z grudnia 2007 bo mogły być wcześniej mniej restrykcyjne normy.

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: So 9:57, 02 kwi 2011
przez Huczas
Silnik 1.1 i 1.2
0,3 do 0,4 mm ssące
0,4 do 0,5 mm wydechowe.
Sprawdzane na zimnym silniku, regulacja przy pomocy podkładek.
To z elektrody jak by ktoś doszukiwał się źródła informacji :)

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: So 10:08, 02 kwi 2011
przez Sotkin
Tak dla uzupełnienia:
Zawory
******
luz zaworów:
Ssanie 0,35 +/- 0.05
Wydech 0.45 +/- 0.05
Sprawdzane na zimnym silniku, regulacja przy pomocy podkładek

Układ zaworów:
W-S-W-S-S-W-S-W

Płytki zaworowe:
Srednica - 31 mm

Poszukaj tutoriala w sieci na temat regulacji. Jest na pewno

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: So 15:23, 02 kwi 2011
przez Franek16i
z tego co wiem to raczej niby nie da sie samemu ale nie mowie ze nie daloby rady:D ja regulowalem w fiacie.... 4 plytki, uszczelka pokrywy(odrazu trzeba tez wymienic), i uchwyt plastikowy pod maska na silowniczek? koszt kolo 40 zl... razem z robocizna 270:| na samej benzynie co 40 na gazie co 20 ...

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: So 18:27, 02 kwi 2011
przez wojtassslg
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|W-0,35 S-0,35 | W-0,35 S-0,35 | S-0,35 W-0,3 | S-0,35 W-0,35|


A w instrukcji Tartarini LPG pisze, że luzy mają być większe o 0,05.
Ssaki zostawiam bo się mieszczą w odchyłce.
Wydech będzie na 0,50 zrobiony.

Wygląda na to, że płytkę zaworową trzeba wymienić, aby przeprowadzić regulacje. Powiedzcie mi proszę ile fabryczna płytka ma grubości?
Chyba, że każda płytka ma inny wymiar bo chyba podczas produkcji osadzenie nie jest z dokładnością co do 0,05 [mm] , a to by znaczyło, że trzeba każdą płytkę wyjąć i pomierzyć. W jaki sposób wyjąć taką płytkę?
Mam nadzieje, że nie będzie koniecznością rozebranie całego wałka rozrządu.
BRAK OBRAZKA
1.Płytka zaworowa
2.Jakiś element który można obracać z wcięciem, wygląda na pierścień.

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Wt 15:48, 03 maja 2011
przez adamgabi
Witam ,też czeka mnie wymiana dwóch skrajnych płytek na wydechu i jak kolega jestem ciekawy jakie mają rozmiary fabryczne łatwiej by było coś zamówić. Słyszałem że rozmiar mają wygrawerowany ale chyba od spodu bo z góry nic nie widać

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Cz 21:07, 04 sie 2011
przez Franek16i
No to nie trudny temat z czego co widzę, raz regulowałem w fiacie:/ drogo no i podlukałem jak mniej więcej robią, wiec powinno pójść prosto, a gdzie można te płytki kupić ?

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Cz 21:15, 04 sie 2011
przez Zwierzak
Płytki to ASO lub sklep z częściami.
Płytkę w starej głowicy dawało się wyjąć takim specjalnym kluczem w nowej nie wiem.
Część osób wyciąga po prostu wałek i tyle. Wymiar jest napisany na spodniej części płytki.
Czyli regulacja wygląda tak że mierzysz luz, wyciągasz płytkę, obliczasz różnice, wkładasz nową płytkę.
Pamiętaj żeby włożyć płytkę dobrą stroną, bo mają podobno różny kształt.

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Cz 21:45, 04 sie 2011
przez Franek16i
Aha ok ale ta nowa płytka ma być większa? Mniejsza czy jak? bo tu się cały czas zastanawiam, bo nie wiem:/

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Cz 21:59, 04 sie 2011
przez Zwierzak
To zależy jaki będziesz miał luz zmierzony. Jeśli mniejszy niż powinien być to musisz dać cieńszą płytkę, jeśli za duży to musisz dać grubszą płytkę

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: Cz 23:07, 04 sie 2011
przez Franek16i
Czyli w S jak by był 0.40 to muszę dać 0.30-0.35? czy tak jak przewidują, że nie ważne jaka moja płytka będzie to powinna być 0.35?
a na W jak będzie 0.30 albo 0.55 to muszę dać 0.45? tak to o to chodzi? ;/