Strona 1 z 1

1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

PostNapisane: Wt 18:50, 24 wrz 2013
przez Deacon
Witam

Dzisiaj przy okazji wywalania kata zauważyłem, że pasek wieloklinowy jest w fatalnym stanie. Trzeba go wymienić tylko pytanie czy sam pasek czy może razem z napinaczem? Sam pasek Conti to jakieś 60zl, zestaw z napinaczem SKF to jakieś 200zl. Przebieg 112tyś km.
Kasa nie gra aż takiej roli ale pytam, czy to się wymienia kompletem czy tylko pasek?
No i pytanie zasadnicze - robił to już ktoś w klekocie? Dam radę sam to ogarnąć? :)

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

PostNapisane: Wt 19:02, 24 wrz 2013
przez OsiemKilo
Ja jeszcze nie robiłem ale juz sie przymierzałem, bo u mnie pasek jest jeszcze ok ale słychac trochę rolkę napinacza. Patrzyłem tam juz kilka razy i wygląda na to, że operacja jest do wykonania we własnych zakresie.
Jeśli chodzi o wymiane to najlepiej pasek razem z napinaczem. Pytanie tylko co z pompą wody? Wymieniać czy zostawić?

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

PostNapisane: Wt 21:30, 24 wrz 2013
przez Deacon
Już wiem, że trzeba ściągnąć prawe koło, prawe nadkole, osłonę paska i mamy dostęp do wszystkiego.
Pompę wody to chyba przy zmianie rozrządu dopiero?

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

PostNapisane: Wt 21:56, 24 wrz 2013
przez OsiemKilo
Z tego co ja się orientuję to pompa wody jest na pasku klinowym. Rozrząd w naszych autach jest teoretycznie dożywotni ;)

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

PostNapisane: Wt 23:16, 24 wrz 2013
przez Deacon
Tak, pompa jest na pasku ale jak nie cieknie i auto się poprawnie nagrzewa to nie widzę sensu wymieniać.
Rozrząd jest teoretycznie dożywotni ale... łańcuch też się wyciąga a ślizgi wycierają więc jak zacznie dzwonić to trzeba będzie wymienić :)

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

PostNapisane: Śr 18:01, 25 wrz 2013
przez Deacon
Pasek wymieniony :) Wymieniłem bez napinacza bo był w bardzo dobrym stanie.

Mini manual

Potrzebne narzędzia:
- nowy pasek (Contitech 6PK1180 dla wersji bez klimatyzacji, 6PK1310 dla wersji z klimatyzacją)
- klucz do kół
- podnośnik/lewarek
- klucz oczkowy 15
- wkrętak krzyżowy
- coś pod plecy jak będziemy się kłaść pod autem

Czas pracy ok. 30 minut. Do wymiany nie jest potrzebny kanał.

1. Luzujemy śruby prawego koła.
2. Podnosimy auto na podnośniku lub lewarku
3. Odkręcamy śruby i ściągamy koło
4. Odkręcamy wkręty mocujące plastikowe nadkole i ściągamy je
5. Odkręcamy osłonę paska - 3 wkręty

Mamy teraz taki widok:
Obrazek

6. Teraz kładziemy się pod autem i zakładamy klucz oczkowy 15 na napinacz:
Obrazek
Naciskamy klucz w stronę tyłu silnika celem zwolnienia napinacza. Trzeba użyć trochę siły. Drugą ręką ściągamy pasek.

7. Teraz trzeba założyć nowy pasek. Najlepiej pozakładać na duże koła i napinacz a na końcu na rolkę alternatora. Tak jak przy ściąganiu trzeba pchać klucz założony na napinacz w stronę tyłu silnika tyle, że dużo mocniej. Trochę gimnastyki jest ale na spokojnie da się założyć pasek.
Obrazek

8. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności czyli osłona paska, nadkole, koło.

Gotowe :)

Tutaj stan paska po 112tyś. km.
Obrazek
Obrazek

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

PostNapisane: Cz 11:07, 26 wrz 2013
przez MATI8888_M1
Fajna mini manual, widzę inaczej od 1.1 i 1.2 ale naprawdę jest się przydać manual.

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

PostNapisane: Wt 23:59, 12 lis 2013
przez OsiemKilo
Juz teraz dzięki za manual, bardzo sie przyda Obrazek
Nie wymieniałeś napinacza?

Re: 1.3 Mjet wymiana paska wieloklinowego

PostNapisane: Śr 1:08, 13 lis 2013
przez Deacon
Nie wymieniłem bo nic się z nim nie działo :)