Strona 1 z 1

Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 0:27, 07 wrz 2013
przez potrzeba
Witam!
Jak w temacie - przy próbie wymiany oleju - niby u speców od tego (kup a wymiana gratis) - ale nie mogli odkręcić pokrywki czy tej obudowy, taki kołpak czarny plastik. Na bagnecie był sprawdzony poziom oleju ok, ale czarność!
Mieli różne nasadkowe klucze i nic. Postraszyli mnie, że jak pęknie obudowa przy odkręcaniu, to autko nie pojedzie już.
Niby lepiej mam iść z tym do warsztatu, niech mechanik odkręca i w razie rozwalenia obudowy zrobi wymianę.
Czy komuś wydarzyło się coś podobnego?
Proszę o jakieś porady...

p.s. szukając po sieci znalazłam coś podobnego u Mazdy :lol: z wytłumaczeniem, że przyczyna zapieczenia jest w podkładkach wtrysku diesla...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=1290781

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 0:52, 07 wrz 2013
przez JaceK
Co to za warsztat , który boi się odkręcić obudowę filtra oleju? Obudowa ma sześciokąt na '' klucz '' ale można ją odkręcić inaczej.

Może warsztat dokręcał obudowę ???

Fabrycznie dokręcona jest na 25Nm wiec nie jest to jakaś super siła....

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 8:34, 07 wrz 2013
przez potrzeba
To właśnie nie był warsztat - a taki "salon" co ma prawie wszystkie oleje i powiewa flagami tych promowanych, a wymianę robi gratis i przy okazji te wymiany filtrów. Chyba chłopaki są w fazie rozwoju firmy i usług, skoro tacy ostrożni. Przede mną obsługiwali merca i BMW i widziałam, że im zależało, bo klient bardziej extra. Zresztą było późne popołudnie i już za mną nie było klientów.

Wracam do pytania, czy zdarzyło się komuś, że pękła obudowa filtra oleju przy odkręcaniu?
Jak uważacie, dlaczego to jest zapieczone czy zassane i nie da się odkręcić?
Od poprzedniej wymiany oleju mam przejechane 15 tys km.

Z góry wielkie dzięki za wszelkie głosy, refleksje i porady.
:)

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 11:37, 07 wrz 2013
przez t-przemek
Tzn nie bardzo rozumiem "obudowa filtra oleju" chodzi ci o ten element w który wkręcasz filtr? Bo początkowo myślałem że dosłownie obudowa filtra oleju to znaczy ten czarny metal na filtrze, ale teraz nie jestem pewny o co chodzi :)

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 12:58, 07 wrz 2013
przez marco80
W najgorszzym wypadku pęknie i trzeba będzie kupić po 85ZŁ sa nowe więc nie jest to jakis kosmiczny wydatek poza tym nic sie nie stanie ,powinno sie ją dokręcać dynamometrem na 25 Nm(wartość ta widnieje też na pokrywie)ktoś po prostu przesadził dokręcając to na chama

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 13:11, 07 wrz 2013
przez mich43l
jak wy możecie dokręcać filtr oleju kluczem dynamometrycznym ??
http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/17/88/48/3317884849
jeżeli mowa o taki cudzie , to przy wymianie oleju powinno się też wymienić filtr oleju , ja pierwszy raz jak wymieniałem nie posiadając specjalnego klucza

Obrazek

Obrazek

jeżeli nie szło ręką odkręcić przebijałem dużym wkrętakiem płaskim i odkręcałem, fakt człowiek się ubrudzi no ale jakoś trzeba sobie radzić , z kolei jeżeli przykręcasz filtr oleju to tylko i wyłącznie ręką na maksa i wystarcza a nie jakieś cudy z kluczami

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 13:50, 07 wrz 2013
przez matyja
są specjalne nasadki na klucz do filtrów... mało który zakład je posiada, bo są drogie (>400 zł za komplet), a te pokazane przez Ciebie obejmy kosztują grosze...

tu masz przykład takiej nasadki na klucz:
Obrazek

a tutaj masz cały zestaw takich nasadek:
Obrazek

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 15:40, 07 wrz 2013
przez mich43l
matyja napisał(a):są specjalne nasadki na klucz do filtrów... mało który zakład je posiada, bo są drogie (>400 zł za komplet), a te pokazane przez Ciebie obejmy kosztują grosze...

tu masz przykład takiej nasadki na klucz:
Obrazek

a tutaj masz cały zestaw takich nasadek:
Obrazek



szczerze szkoda 400zł na taki komplet ja bym dołożył i kupił zestaw dobrych kluczy nasadowych

widzę że kolega ma multijet-a a tam chyba inaczej filtr wygląda

http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=1622191915206014631718206317152263151819630215161411414838&i=14131115161711141415111813&s=1e66a1da8ef510655b00843803bc09ce

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 21:30, 07 wrz 2013
przez jakub772
Filtr dokręca się ręką po uprzednim natłuszczeniu oringu /uszczelki olejem a odkręca narzędziem do tego przeznaczonym a ci co dokręcają narzędziem to nieźli fachowcy z dala o takich się trzymać należy

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 22:17, 07 wrz 2013
przez OsiemKilo
Weźcie się ogarnijcie z tymi poradami. Koleżanka jeździ dieslem 1.3 i tam jest obudowa filtra którą sie dokręca na 25Nm
Proszę nie spamować :spam:

Re: Zapieczony filtr oleju

PostNapisane: So 22:26, 07 wrz 2013
przez jakub772
Ja wspominałem o filtrach metalowych nie o wkładach to wiadomo że przy nich jest inna zasada. :D