Strona 1 z 1

Wymiana katalizatora

PostNapisane: Pn 21:47, 29 lip 2013
przez pitt_99
Mam przejechane około 110 tysięcy km. Nie wiem co z autkiem robił poprzedni właściciel. Z równych forów i artykułów wywnioskowałem, choć nie wiem czy słusznie, że w okolicach takiego przebiegu należałoby zrobić coś z katalizatorem - nowy, bądź regeneracja starego. Dodam, że mam pewien problem z migającą kontrolką; szerzej tutaj.
Prawdą są moje domysły, że przyszła kostucha po mój katalizator?

Re: Wymiana katalizatora

PostNapisane: Pn 22:58, 29 lip 2013
przez matyja
wątpię, żeby to był katalizator, bo zdaje się, że nie ma sygnalizacji jego niepoprawnego działania...

nie prościej od gdybania podpiąć ELM'a z oprogramowaniem i zobaczyć, czy jakiś błąd się nie zapisał?

Re: Wymiana katalizatora

PostNapisane: Wt 19:24, 07 sty 2014
przez pitt_99
Trafiłem na swój własny temat całkiem przypadkiem ;) ale do rzeczy.
Był podpięty pod komputer i jedyne co się pokazało to wypadanie cylindrów 1 i 3 (wymienione cewki, świece, kable, aku nowe).

Re: Wymiana katalizatora

PostNapisane: Wt 22:38, 07 sty 2014
przez przetwornica
Jeśli już, to wypadanie zapłonów w cylindrach..., jeśli ktoś w długiej skrzyni ładuje 5 przy 50 km/h => 1000 obrotów/minutę !!! ?...
No ja się na wieczór załamałem :(
Gdy wypadają zapłony w cyklach, do katalizatora dostaje się benzyna, co powoduje jego przegrzewanie, ale wina nie leży po stronie katalizatora, jedynie skutkiem jest jego uszkodzenie.
Ponadto, jeśli błędy na 1 i 3, a 2 i 4 sprawne, to intuicyjnie zamieniam świece, później wtryski, kable, i co po kolei, skoro wiadomo, że 2 i 4 działa prawidłowo, to nie kupuję od razu nowych części, tylko zamieniam między cylindrami.