Strona 1 z 1

Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

PostNapisane: Pn 9:35, 05 lip 2010
przez Aiken
Witajcie...



Zaczynając od samego początku...



20.05.2010 panda była na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym w fiacie, tego samego dnia sprawdziłem sobie z ciekawości olej, czy wymienili, czy odpowiednia ilość nalali. Okazało się, że oleju jest około 2mm powyżej max., niestety nie byłem pewien do końca, ze względu na fakt iż olej czyściutki i trochę się mieni na tym bagnecie. Tak jeździłem przez miesiąc, nic się nie działo, w czerwcu przy odpaleniu auta kontrolka ciśnienia oleju nie zgasła, a dodatkowo wyświetlił się komunikat: „Zbyt niskie ciśnienie oleju”. Uprzedzając już pytania, oleju jest max. Problem ten występuje średnio 1 na 10 odpaleń i tylko i wyłącznie kiedy olej jest „zimny”, kiedy jest ciepły, kontrolka gaśnie po 1 s. W czasie jazdy problem nie występuje. Dzisiaj jadę do serwisu i tak pomyślałem, że może jest to kwestia filtru oleju, może został założony jakiś wadliwy albo po prostu niewłaściwy, albo w ogóle nie został wymieniony, może uda mi się coś wywalczyć.



Może ktoś z Was ma jakiś inny pomysł co może być przyczyną?

PostNapisane: Pn 16:44, 05 lip 2010
przez Amino
Przyczyn takiego zachowania może być kilka. Ja bym zaczął naprawę od zmierzenia ciśnienia oleju. Jeśli będzie prawidłowe to sprawdził bym instalację oraz czujnik ciśnienia.

PostNapisane: Pn 20:59, 05 lip 2010
przez Vito
jaki olej ci nalali ?

PostNapisane: Pn 21:39, 05 lip 2010
przez Aiken
Selenia WR 5w40 do diesla... dostalem resztke w opakowaniu...

PostNapisane: Pn 22:03, 05 lip 2010
przez Vito
Czyli standard do MJta. W takim razie stawiałbym na uszkodzoną instalacje czujnika lub sam czujnik uszkodzony

PostNapisane: Pn 23:33, 05 lip 2010
przez Aiken
Tylko chyba gdyby był to czujnik lub instalacja to kontrolka zapalałaby się również np. podczas jazdy lub przy odpalaniu na ciepłym silniku... a tu jak na złość, tylko i wyłącznie przy 1 uruchomieniu na zimnym silniku... ;/ i to ok. 1 na 10 uruchomień...

PostNapisane: Wt 0:02, 06 lip 2010
przez Amino
Jak już napisałem, przyczyn takiego zachowania może być wiele. Podstawą w takim przypadku jest zmierzenie ciśnienia oleju. Być może czujnik jak jest zimny to ma przerwę, a jak się nagrzeje to pracuje poprawnie. Może także zawieszać się zawór zwrotny pompy oleju. WG mnie podstawą jest zmierzenie ciśnienia oleju. Powinien to zrobić każdy mechanik za przysłowiowe "piwo".

PostNapisane: Cz 11:24, 05 sie 2010
przez Huczas
Aiken czy coś już więcej wiadomo na temat tego błędu? Co Ci powiedzieli w serwisie?

PostNapisane: Pn 22:01, 09 sie 2010
przez Aiken
Wiadomo, wiadomo...



Problem jest dość znany fiatowi, problem leży po stronie chłodniczki oleju, w niej znajdują się jakieś zaworki, które ulegają zniszczeniu i nie sa szczelne. Efekt jest taki ze jeżeli samochód stoi dłużej to olej, który powinien częściowo znajdować się z tej chłodniczce, ucieka, i przy próbie uruchomienia silnika pompa oleju nie jest w stanie przetłoczyć odpowiedniej ilości oleju i dlatego po zapapleniu kontrolka nie gasnie. Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana całego elementu, czyli chłodzniczka oleju z wlewem i filtrem oleju. Pomimo tego ze samochód nie jest juz na gwarancji fiat zdecydował sie pokryć 70% kosztów nowej części. Po wymianie elementu problem został wyeliminowany.

PostNapisane: Wt 0:36, 10 sie 2010
przez Huczas
aha no więc fajnie że zapłacili :) ciekawe czy to nie fabryczna wada skoro tak ochoczo się zgodzili. ale to takie luźne dywagacje.

Grunt że wiadomo co się stało i że działa już :)

PostNapisane: Cz 17:36, 19 sie 2010
przez JaceK
Aktualnie do wersji 70 i 75 KM nie montuje się już filtrów oleju z chłodniczką oleju

Re: Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

PostNapisane: So 20:33, 04 lip 2015
przez Anita
Witajcie.
Nie chciałam zakładać nowego wątku, ponieważ mój problem wydaje się być dokładnie taki sam jak opisuje Aiken. Panda jest z 2007 roku 75KM , tutaj, wtedy, chyba nadal były montowane te chłodniczki oleju.
Dzwoniłam do ASO Fiata, ale powiedzieli mi, że na mój numer VIN nie widnieje w systemie żadna akcja serwisowa, i że może pompa oleju, i czy filtr oryginalny był zakładany i jaki olej. Od razu odpowiem, filtr - tak, a olej jest Valvoline SynPower 5W40 - taki zaleca Valvoline do tego auta.
Pytanie:

Czy może ktoś z forum, miał podobny problem do mnie i Aiken'a? Jak go rozwiązał? Jak ASO go "potraktowało"?
Czy może myślicie, że olej powinien być inny, np taki z napisem "Diesel" (bo na opakowani od tego nie jest nic takiego napisane)?
Proszę o pomoc bo cena tej "obudowy filtra z wlewem oleju i chłodnica kosztuje około 700 jak znalazłam w internecie.

Re: Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

PostNapisane: So 20:40, 04 lip 2015
przez arnold
Olej na pewno jest dobry, diesel to tylko dopisek dla pokrzepienia serc. Jedynie co moge Ci zalecić to zainwestować w pomiar cisnienia oleju u mechanika, żeby wykluczyć prawdziwe problemy z pompą i zwalić problem na ewentulna awarię czujnika. Co do wady fabrycznej chłodnicy oleju to nie jestem w stanie podpowiedzieć Ci konretnego działania.

Re: Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

PostNapisane: N 10:00, 05 lip 2015
przez Anita
Ok. Mam jeszcze, w takim razie dwie prośby. Właściwie pytanie i prośbę.

Pytanie - Ile, jakie ma być ciśnienie oleju?
Prośba - Czy ktoś mógłby mi na zdjęciu silnika 1.3 multijet pokazać gdzie jest wspominany czujnik ciśnienia oleju - niestety nie byłam w stanie znaleźć tego w interencie, tylko zdjęcia już wymontowanego czujnika.

Re: Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

PostNapisane: N 10:13, 05 lip 2015
przez przetwornica
Anito, ciśnienie oleju powinno wynosić 0.4-0.45MPa, ale ważne jest w jaki sposób zmienia się z obrotami silnika, musi to ocenić mechanik. Czujnik ciśnienia oleju najlepiej znaleźć w komorze silnika, w okolicy pompy, filtra, chłodnicy albo magistrali oleju, a nie w internecie :P Mechanik, który posiada zestaw pomiarowy nie będzie miał problemu z podłączeniem go.